Re: Prichozi platby od zakaznika z Britanie

  • Tomas Mosler
    Message 1 of 20 , Dec 3, 2010
      Jo, ja se jich na bernaku zeptam, jestli mam tisknout vypisy, a oni hned pribehnou. :))

      Ale jinak chapu, jasne, jen by me zajimal paragraf na toto, je-li.

      Aspon jsem se zatim dozvedel, ze se FU musi hlasit vsechny bankovni ucty, kam chodi podnikatelske prijmy.

      Tomas

      Message 2 of 20 , Dec 3, 2010
        Potiz je v tom, ze spousta, ne-li vetsina, paragrafu v zakonech o danich
        je psana tak vagne, ze potrebuji vyklad. A co urednik na bernaku (o
        ucetnich ani nemluve), to jiny vyklad. Bohuzel, nejsmerodatnejsi je
        vyklad ourednika, ktery te ma na bernaku na starosti....

        M.

      • Tomas Mosler
        Message 3 of 20 , Dec 3, 2010
          Jojo.

          Zatim to beru tak, ze kdyz to budou skutecne potrebovat, pripravim a dodam, co budu moct. (Ono za nektere starsi platby bych uz asi ani vypisy ziskat nemohl.) Kazdopadne FU ma pravo si k prihlasenym uctum prehledy vyzadat primo od bank.

          Preventivne to (zpetne ani prubezne) nijak nove resit nebudu, jen se tedy pripadne zkusim optat.

          Tomas

> [...]
          > ucetnich ani nemluve), to jiny vyklad. Bohuzel, nejsmerodatnejsi je
          > vyklad ourednika, ktery te ma na bernaku na starosti....

        • Josef Hlavac
          Message 4 of 20 , Dec 3, 2010

            > Ale jinak chapu, jasne, jen by me zajimal paragraf na toto, je-li.

            No, na tohle paragraf z rukavu nevysypu. Na kvalifikovanou odpoved asi
            bude treba prolezt hromadu vyhlasek, vykladu ministerstva a navic se
            jeste zeptat ucetnich na zabehlou praxi - takze je lepsi zrovna zajit za
            nejakym ucetnim :)

            Obecne mam ale dojem, ze je na poplatnikovi, tj. na Tobe, abys financaku
            dokazal, ze sis tu dan spravne spocital - takze lepe toho archivovat
            vice nez mene :)

            Josef

          • Lenka
            Message 5 of 20 , Dec 3, 2010
              Je nekoliv logickych duvodu, proc je archivace vypisu z uctu nutna. Jeden z
              nich je ten, ze mezi prijmy patri take uroky pripsane na beznem uctu, které
              musis zdanit, a tedy i nejakym zpusobem prokazat. Dale je tu otazka
              nedobytnych pohledavek a jejich odpisu, pripadne nove vraceni DPH z
              nedobytnych pohledavek. Pak musis jednoznacne prokazat, ze platba nebyla
              uskutecnena.
              Lenka

              --- In Czechlist@yahoogroups.com <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com> ,
              Martin Janda <mjanda@...> wrote:

> [...]
              > ucetnich ani nemluve), to jiny vyklad. Bohuzel, nejsmerodatnejsi je
              > vyklad ourednika, ktery te ma na bernaku na starosti....

            • Tomas Mosler
              Message 6 of 20 , Dec 4, 2010
                > Je nekoliv logickych duvodu, proc je archivace vypisu z uctu nutna. Jeden z
                > nich je ten, ze mezi prijmy patri take uroky pripsane na beznem uctu, které
                > musis zdanit, a tedy i nejakym zpusobem prokazat.

                Nevedu si podnikatelsky ucet (dle podminek nemusim), zdaneni provadi banka.

                > Dale je tu otazka
                > nedobytnych pohledavek a jejich odpisu, pripadne nove vraceni DPH z
                > nedobytnych pohledavek. Pak musis jednoznacne prokazat, ze platba nebyla
                > uskutecnena.

                Pokud by takova situace nastala, pak ano (pripravim vypisy zpetne), ale nepovazuji u sebe problemy s ceskou DPH za natolik pravdepodobne, abych se chystal predem.

                Tomas
                Message 7 of 20 , Dec 4, 2010
                  Ze zdaneni provadi banka, je sice prima, ale stat to nezajima. Ty jsi
                  povinen z uroku odvest dane. Pokud jedes na skutecne naklady, muzes si
                  strzene uroky zapocitat do nakladu. Pokud na naklady procentni, mas
                  smulu. Ale tu dan odvest musis sam.

                  Ale uprimne receno, Tomasi, mam z tebe pocit, ze tenhle rozhovor nevedes
                  proto, ze by sis chtel nechat poradit, a dalsi debatovani mi proto
                  neprijde smysluplne. Takze ti misto dalsiho zbytecneho radeni jen drzim
                  palce, aby ten naraz na realitu bernaku - az drive ci pozdeji prijde -
                  byl co nejmekci.

                  Martin

                • Tomas Mosler
                  Message 8 of 20 , Dec 5, 2010
> [...]
                    > povinen z uroku odvest dane. Pokud jedes na skutecne naklady, muzes si
                    > strzene uroky zapocitat do nakladu. Pokud na naklady procentni, mas

                    Martine, kdyz je napr. urok 1 Kc a banka obratem 0,15 Kc strhne, co mam jeste odvadet ja? (Pokud banka dani 0,15 a ja znovu odvedu 0,15, doslo by ke dvojimu zdaneni, coz se mi nezda.) Dekuji za vysvetleni.

                    > Ale uprimne receno, Tomasi, mam z tebe pocit, ze tenhle rozhovor nevedes
                    > proto, ze by sis chtel nechat poradit

                    Ptal jsem se na to, z ceho vyplyva povinnost (pro vsechny podnikatele) archivovat bankovni vypisy. To, ze "odrazim" ty ci ony duvody platne pro _nektere_ pripady, neznamena, ze nemam zajem o radu ohledne univerzalne platneho duvodu (ci duvodu sice ne univerzalniho, ale presto se na muj pripad vztahujiciho), ale pouze to, ze proste necitim potrebu se zaplavovat papiry preventivne jen proto, ze nekdo jiny v _jine_ situaci (napr. resi pohledavky z DPH nebo mu banka nedani uroky) tak cini. Pokud se dozvim neco srovnatelneho, co bude znamenat tuto povinnost i v me situaci, protestovat veru nebudu.

                    Tomas
                  • Milos Prudek
                    Message 9 of 20 , Dec 6, 2010
                      On 3.12.2010 19:22, Tomas Mosler wrote:
                      > Jo, ja se jich na bernaku zeptam, jestli mam tisknout vypisy, a oni hned
                      > pribehnou. :))

                      Nevím jaký je Tvůj berňák, ale můj má přátelský personál. Taky jsem se
                      jich dřív bál zeptat, ale zjistil jsem že tam pracují normální lidé,
                      kteří jen plní své povinnosti, a dotaz nevyvolá kontrolu. Opravdu ne.
                      Pokud se ptáš moc dlouho nebo málo zdvořile, odmítnou radit a doporučí
                      obrátit se na daňového poradce, ale pokud se ptáš slušně, tak Ti poradí
                      (jak plnit povinnosti, ne jak skrývat příjmy).

                      Přiznávám naprosto všechny příjmy, mám účet v bance a PayPal ve třech
                      měnách, takže celkem 4 výpisy.

                      --
                      Milos Prudek
                      ** Do NOT use email for urgent inquiries please **
                      Message 10 of 20 , Dec 6, 2010

                        Message 11 of 20 , Dec 6, 2010
                          Tome, nejsem pravnik ani ucetni, takze ti fakt nejsem schopen ocitovat
                          prislusny paragraf. (Asi by se dal najit, ale to zvladnes stejne dobre
                          nebo spis stejne spatne jako ja :-) Cituju jen informace od sve ucetni,
                          ktera obvykle radi dobre, a v tomhle bode navic rozhodne nevypadala, ze
                          by si nebyla jista.

                          Problem se da vicemene eliminovat tim, ze na svem pracovnim uctu
                          nenechat valet zadne penize. Jak prijdou, sup s nimi do kapsy - nebo na
                          soukromy ucet, ktery uz nedanis.

                          Nebo taky tim, ze si poridit "podnikatelsky" ucet - ale pak za ten mesic
                          zaplatis bance dvojnasobek bezne sazby za jinak uplne stejne sluzby.

                          Martin

                        • Kostas
                          Message 12 of 20 , Dec 6, 2010
                            Aha, tak to je skutecna banka FIO, ja uz myslel, ze mi tady nekdo odpovida FIO (Figure it yourself).:-)

                            Jinak jak se tady dohadujete o tech vypisech, ja to povazuji za elementarni common sense povinnost si vest doklady o prijmech, coz jsou bankovni vypisy s prijmutymi castkami. Asi jako si schovavam faktury na dolozeni vydaju, tak si ukladam vypisy z banky na dolozeni prijmu. Nejak si neumim predstavit, ze bych si do ucetnictvi dal jako dokumentaci prijmu pouze excelovskou tabulku s cisly.

> [...]
                            >
                            > Nebo taky tim, ze si poridit "podnikatelsky" ucet - ale pak za ten mesic
                            > zaplatis bance dvojnasobek bezne sazby za jinak uplne stejne sluzby.

                          • tropen
                            Message 13 of 20 , Dec 6, 2010
                              Nakonec to dopadlo tak ze klient do te strasne londynske banky nakonec s pokynem k prevodu pujde - ale jen 2x za rok s tim, ze zaplatim polovinu vydaju (15 EUR), anebo 1x rocne zcela gratis :-/

                              No, hlavne ze nemusim do Pejpalu či Monybukra

                            • Tomas Mosler
                              Message 14 of 20 , Dec 6, 2010
                                Pokud si FU chce moci mermo myslet, ze podnikatel vydela vic nebo min, nez kolik fakturuje a priznava, tak FU v tomto nazoru nic nezabrani. I kdyby podnikatel predlozil vypisy z x uctu (ktere si ostatne muze FU sam vyzadat od banky), vzdycky se da tvrdit, ze neco se plati "jinak". Tak trochu dokazovani neexistence neceho. :)
                                (To neni nabadani k nekalostem ani souhlas s nimi, jen spekulativni namitka.)

                                Tomas