TERM: Distancni elektrody v lazenstvi

  • MailingLists - Helga
    Message 1 of 7 , Nov 1, 2010
      Zdravim ve spolku,

      muze mi prosim nekdo vysvetlit, co si mam predstavit pod pojmem * Distancni
      elektrody*

      veta zni: Distancní elektrody se aplikují dle predpisu lékare.

      Neni mi jazne, jestli se jedna o elektrody *v urcitem (lekarem predepsanym)
      odstupu od sebe (ale primo na tele pacienta) nebo jestli se zde jedno o
      dalsi typ procedury, kde se pracuje s takzvanymi „antenami“.

      Predem dekuji

      Helga

      Message 2 of 7 , Nov 1, 2010
        Zkus si zagooglit na Diathermieelektroden

        hth
        Martin

      • MailingLists - Helga
        Message 3 of 7 , Nov 1, 2010
          Martine, prave to jsem udelala, a prave proto jsem jeste vice znejistejena,
          protoze prave v NJ se popisuje ze existuji dve postupy - jeden s elektrodami
          na tele a druhy na base tzv. anten.

          Jiny napady??

          Message 4 of 7 , Nov 1, 2010
            Distancni elektrody jsou elektrody (nejspis bez anten) pouzivane pri
            diatermii. A Elektroden jsou i v nemcine elektrody a ne anteny, ne?

            Ale uprimne receno, pokud neprekladas odborny manual pro lekare, ale
            popis procedur pro lazenske hosty, tem to bude srdecne sumak. Ty zajima
            tak nanejvys, ze jim neco priplacnou na bricho a jestli to nebude bolet.

          • MailingLists - Helga
            Message 5 of 7 , Nov 1, 2010
              No prave to je ono - jde o informace pro budouci pacienty, a ty urcite
              zajima, jestli se jim placne neco na bricho nebo jestli se to pravadi
              "dalkove" (anteny).
              Nemcina nezna (ani na strankach zabyvajici Diathermii) pojem "distancni
              elektrody". Na vsech strankach v NJ (myslim takove, ktere jsou psani v
              Nemecku/RAkousku pro "domaci klientelu" - ne prelozene stranky od nejakeho
              ceskeho, slovenskeho, madarskeho atd. Lazenskeho zariseni).
              "rodile nemecke" stranky popisuji jen dva postupy - aplikace primo na tele a
              aplikace pres "anteny". A "distance" je u obou, proto se ptam.

              Nebo polozim otazku jinak: co mi ma pridavny jmeno "distancni" u elektrod
              rici?
              Protoze, je-li vice nez jedna elektroda, pak je zamorejme, ze jsou od sebe
              "distancovane" (treba jen o milimetr, ale nejsou na jednom a tom samem
              miste).

              Message 6 of 7 , Nov 1, 2010
                Pokud jsem to z googlu a me predchozi praxe spravne pochopil, diathermy
                (ne diatermie) muze byt

                1.fyzioterapeuticka (v laznich), kdy se prilozi nejake dve elektrody,
                mezi nimiz je distance. V poli, ktere mezi nimi vznikne, se svaly a
                tkane zahrivaji, coz jim dela dobre.

                2. Chirugicka - "anteny" (napojene na kabel, takze de fakto taky
                elektrody) se zapichnou do tkane tak, aby mezi nimi byl nador nebo
                podobny hajzlik. Pole je mnohem silnejsi, tkan (nador) se vysoce zahriva
                - tak, ze se znici. V cestine se myslim diatermie jako pojem v tomto
                smyslu vubec nepouziva.

                Takze:

                - ani u "anten" se nic nedela "na dalku" - naopak, zapichnou se do tela
                - cesky pojem distancni elektrody se pouziva ve smyslu 1, ne ve smyslu 2

                M.

              • MailingLists - Helga
                Message 7 of 7 , Nov 1, 2010
                  Dik, Martine. To jsem potrebovala slyset.
                  Helga