Re: [Czechlist] Re: Comprehension

    Message 1 of 21 , Mar 31, 2010
      Kostas, it's the pattern of behavior, not only on list but off list.

      JK

      On Mar 31, 2010, at 7:37 PM, Kostas wrote:

      > I somehow do not see in Sarka's question anything of being colicky or taking it out on any one.
      >
      > K.
      >
      > > Sarka, I don't know what has made you colicky lately, but it appears that often when you feel out of sorts you take it out on me. You should probably focus more on whoever or whatever it is in your life that's tormenting you.
      > >
      > > Jamie
      > >
      > > On Mar 31, 2010, at 2:41 PM, Sarka Rubkova wrote:
      > >
      > > > So, you believe that something what was true "once" is the truth forever?
      > > > Interesting.
      > > >
      > > > Sarka

    • Sarka Rubkova
      Message 2 of 21 , Apr 1 12:44 AM
        I would not say so. As far as I could see lately at my neighbourhood and
        around, baby girls do not wear earrings nowadays.

        However this was not the point of my question. It was curious on what
        experience Jamie is making this assumption; whether Jamie had some earlier
        experience with Czech children than the one which he had 15 or 17 years ago.

        I would expect not to stick to such relatively old experience because the
        world is changing much more rapidly than it used to do in times of our
        grandmothers or even mothers. And it was really interesting to see that even
        quite intelligent people do so.

        Sarka

        Message 3 of 21 , Apr 1 1:14 AM
          I am sorry, Jamie, that my questions seem to embarrass you so much that you
          feel such need to comment even my offlist behaviour about which you cannot
          have any idea at all.
          I would say that question was quite common and decent and I cannot see any
          reason why it should be responded in quite vulgar way. There is a proverb in
          Bohemia "Na hrub� pytel hrub� z�plata" but I have neither desire nor urge to
          degrade myself to your level.

          Sarka

          Kostas, it's the pattern of behavior, not only on list but off list.

          JK

          On Mar 31, 2010, at 7:37 PM, Kostas wrote:

          > I somehow do not see in Sarka's question anything of being colicky or
          taking it out on any one.

          > K.
          >
          > > Sarka, I don't know what has made you colicky lately, but it appears
          that often when you feel out of sorts you take it out on me. You should
          probably focus more on whoever or whatever it is in your life that's
          tormenting you.

          > > Jamie
          > >
          > > On Mar 31, 2010, at 2:41 PM, Sarka Rubkova wrote:
          > >
          > > > So, you believe that something what was true "once" is the truth
          forever?
          > > > Interesting.
          > > >
          > > > Sarka

        • Pilucha, Jiri
          Message 4 of 21 , Apr 22 2:25 AM
            Pred nekolika dny jsem se dovedel, ze Cesky svaz nakladatelu a knihkupcu vytvoril novou "vzorovou smlouvu", kterou distribuuje nakladatelum s tim, aby ji pouzivali pri uzavirani smluv s prekladateli.

            (Mozna to neni zadna cerstva zprava, ale jak rikam, ja jsem se o tom dovedel teprve nyni pri jednani o smlouve s jednim nakladatelem}.

            Tato smlouva je dle meho soudu zcela nehorazna a velmi radikalne znevyhodnuje prekladatele (to jest, znevyhodnuje je jeste mnohem vice, nez dosavadni smlouvy, ktere se nekteri nakladatele doposud pokouseli prekladatelum vnucovat).

            Bohuzel jsem zatim nemel cas sepsat podrobny a komplexni rozbor teto nove vzorove smlouvy, ale aspon nekolik nejnehoraznejsich ustanoveni>

            - prekladatel se dopredu vyslovne zavazuje, ze neuplatni pravo na dodatecnou odmenu podle § 49 odst. 6 autorskeho zakona
            - prekladatel se zavazuje, ze neuplatni ustanoveni § 53 autorskeho zakona (odstoupeni od smlouvy pro necinnost nabyvatele) (tj. napriklad nakladatel si necha udelat preklad, ale pak ho nevyda, coz podle zakona je duvodem pro odstoupeni od smlouvy)
            - doba licence se automaticky prodluzuje, pokud prekladatel pred uplynutim doby licence nedoruci oznameni, ze nema zajem o prodlouzeni licence
            - atd.

            Nemam informace o tom, jak dalece SCKN tlaci na nakladatele, aby tento vzor pouzivali. Urcite zalezi predevsim na prekladatelich, zda si to nechaji vnutit nebo nikoliv. Ja jsem zasadne odmitl o teto smlouve vubec diskutovat a nakladatel celkem bez problemu pristoupil na to, ze pouzijeme zneni smlouvy, ktere jsem s nim v minulych letech po dlouhych a slozitych jednanich "vypiloval" do zcela prijatelne podoby a kterou od te doby pouzivame.

            Napisu jeste podobny email na Obec prekladatelu, do jejiz kompetence literarni preklady primarne spadaji, ale jelikoz i na teto skupine jsou prekladatele knih, pozvazoval jsem za uzitecne rozeslat tuto informaci.

            Jirka