Some follow-up on VAT

  • kzgafas
    Message 1 of 5 , Mar 11, 2010
      Jeste bych se chtl vratit k teto veci s jednou specifikaci, ktera se zde myslim konkretne nediskutovala: Vystavuji-li fakturu do zahranici v ramci EU nekomu, kdo neni zaregistrovan jako platce DPH (VAT), potom postupuji podobne jako kdyz vystavuji fakturu v ramci CR. Proste mu tam DPH nauctuji a potom tuto castku odevzdam zde v CR. Muzete mi to potvrdit?

      Prave jsem totiz narazil na tento pripad (prekladatel-miniagentura ve Spanelsku). Sice by mel byt nejspise zaregistrovan k DPH stejne jako ja tady, ale porad to nechce pochopit. Takze abych to mel u sebe v poradku, zrejme mu DPH pripocitam sam.

      Ale nakonec, prilis netypicky scenar to byt nemusi, protoze je realne, ze se na nas budou obracet osoby z EU, ktere nebudou z jakehokoli duvodu zaregistrovany k DPH.

      K.
    • zuzana.slanska
      Message 2 of 5 , Mar 11, 2010
        Podle toho prehledu, co posilala Lenka, nikoliv. Kopiruju:

        Prijemce je z EU a

        Prijemce je platcem DPH 0% (treba uvest klauzuli)

        Prijemce neni platcem DPH 0% (treba uvest klauzuli)

        Prijemce je obcan 20%

        Je zajimave, ze ted, co jsem se stala platcem, se mi neskutecnym zpusobem mnozi hodne nestandardni zalezitosti, kdy je
        vzdy o tom potreba premyslet, vyhledavat a tak. Napr. ted jsem neco delala pro dva obcany z ciziny. Tam jsem tedy DPH
        uplatnila.

        Tak hodne zdaru pri dalsich resenich. Ahojky.

        Zuzana

        Message 3 of 5 , Mar 11, 2010
          Ty tedy uvadis argument:

          Prijemce je z EU a

          Prijemce neni platcem DPH 0% (treba uvest klauzuli)

          To se mi ale nezda, nejak se ta DPH prece odvest musi. Taky jsem se o tom bavil s poradcem a ten mi potvrdil, ze kdyz je prijemce platcem DPH, musi si DPH vypocitat a odvest sam a neni-li platcem DPH, musim mu ji tam nauctovat a potom odvest ja sam.

          K.

          Message 4 of 5 , Mar 11, 2010
            Kosto, pokud m� VAT number, a to se da zjistit, n�kdo tady posilal link, kde
            se tp da najit. je platcem DPH on a u tebe to bude v poradku kdy� tam DPH
            nebude, bez ohledu na to jestli on ji prizna nebo ne.
            A Zuzano, nemuzes tam napsat DPH 0%, to by pak byl prijemce osvobozen od DPH
            co� nen� pravda, je treba jen uvest, ze DPH priznava prijemce.

            sarka

            Message 5 of 5 , Mar 11, 2010
              Ano, ja tam 0% nepisu, jen tam proste zadne DPH nevyplnuju a pripojim
              klauzuli. Jak tady nekdo uvedl, takova sazba neexistuje, ale jinak se
              ridim tim prehledem, co posilala Lenka. Tak snad to tak je spravne.

              Zuzana