VAT overviews - translator vs. agency - a delicious question... :)

  • Tomas Mosler
    Message 1 of 3 , Feb 16, 2010
      Hello everyone,

      I'd have a little topic in regards to the current EU VAT rules change
      (and the liability of the recipient of services / taxable person to
      declare VAT on services received from abroad within the EU).

      One of agencies I work for, located in the Netherlands, said that they
      will not declare VAT on the invoiced sum in their VAT overview (which is
      what both the provider and the recipient have to submit once in three
      months, or monthly).

      Even if I tried to explain to them in different ways that it's up to
      them to declare this (I can't make any calculations on their behalf),
      their most relevant answer was:
      "We won't mention you on any VAT overviews since there's no VAT on the
      invoices."
      (Well I can't count Dutch VAT, and most importantly its their
      responsibillity.)

      So now there are two options:
      1) I also won't put their transactions into my overview.
      (Both my and their VAT overview - declared by / invoiced from - whould
      be in match; but what if someone discovers me or them were hiding
      something. Not that I would love some trouble with authorities, or even
      fines; AFAIK there is no finacial damage for the exchequer, as the
      declared sum would IMO reduce the agency's total VAT payment - or
      increase what would the agency get on VAT return - but still.)

      2) I will keep my overviews correct.
      (I'm safe, I told them what to do; but what if someone discovers -
      thanks to the discrepancy - that they were hiding something. At least
      the business relationship could be damaged.)

      Well maybe I'm a bit paranoid... But what option would you choose anyway?

      Thanks,
      Tom
    • Sarka Rubkova
      Message 2 of 3 , Feb 16, 2010
        Ja se priznam, ze jsem nikdy s zadnou agenturou v tomto ohledu problemy
        nemela. Pravda je, ze jsem se taky zadne na to neptala, zda a jak moje
        faktury vyuctovava. Beru to tak, ze to je jeji problem, jak se se svymi
        danemi vcetne DPH vyporada. Na fakturu uvedu sve DIC a dole mam napsano, ze
        podle z�kona xxx je m�sto pln�n� mimo �eskou republiku
        zahranicni zakaznik je povinen priznat dan
        podle zakona ... je pln�ni sluzby osvobozeno od DPH.
        a prislusnou polozku zaskrtnu.
        Kdyz jsem se stala platcem DPH, tak jsem o tom vsechny informovala, ale dal
        jsem to neresila. Pokud byl nekdo dodavatelem agentury a platcem DPH pred 1.
        lednem, tak pravidlo reverse charge uz platilo (myslim, ze od roku 2004 nebo
        2005). Takze by s tim agentury mely umet pracovat a urcite mezi jejich
        dodavateli platci DPH byli.

        Sarka.

        Message 3 of 3 , Feb 17, 2010
          Na to je jednoduch� odpov�d: Tuto formulaci musim m�t na fakture , protoze
          ceska a evropska legislativa vyzaduje, abych vas na tuto skutecnost
          upozornil. jak s touto informaci nalozite je vase vec, pripadne vec vasich
          ucetnich ci danovych poradcu. Tecka.
          Jeste bych mozna pridala, ze se tato povinnost tyka podle evropske smernice
          vsech prekladatel� v ceske republice a vsech prekladatelu v EU obecne, kteri
          plati dph ve sve zemi, a pokud tak nebudou cinit, porusuji zakon. To, aby si
          uvedomili, ze kdyz te vymeni za nekoho jineho, nijak si nepomohou.
          Jinak se to vlastne ani resit neda.
          Trochu mne jejich pristup prekvapuje, protoze nekolik agentur ode men uz
          pred nekolika lety vyzadovalo, abych se stala platcem DPH, ze s jinymi
          prekladateli pracovat nebudou (jednalo se o agentury z Belgie, holandska a
          anglie).

          sarka