Fw: [Preklady] FW: [Czechlist] Re: danove zmeny od ledna 2010

  • Prekladatelsky servis
    Message 1 of 1 , Jan 27, 2010
      K tematu kniha jizd bych jeste dodala:

      > knihu jizd (podle meho danoveho poradce) neni nutne vest z pohledu dane z
      > prijmu, pokud si zvolime variantu pausalnich vydaju (5 000 Kc, pokud je
      > auto 100 % na podnikani, nebo 4 000 Kc, pokud je auto uzivano zcasti pro
      > podnikani, zcasti pro soukrome ucely), tak jak popsala Lenka.
      Ovsem byla jsem upozornena, ze z pohledu zakona o dani z pridane hodnoty je
      to jinak. Kopiruji vyjadreni meho danoveho poradce (omlouvam se za
      diakritiku):

      "Avšak pozor: Do zákona o DPH se nic o paušálních výdajích na auto nedostalo
      (DPH se uplatňuje podle skutečnosti i při celkových paušálních výdajích,
      které jsou pro rok 2009 60%). Proto, pokud jste plátce DPH (což jste), tak
      musíte nějak prokazovat uplatněnou DPH na vstupu např. u pohonných hmot, a
      tam tedy musíte prokazovat použití auta, a tudíž nějakou evidenci jízd vést
      musíte."

      Iveta