FW: [Czechlist] Re: danove zmeny od ledna 2010 - summary

  • Lenka Mandryszová
    Message 1 of 4 , Jan 26, 2010
      Debata byla velmi ziva na jiné skupine, jednou vetou to nepujde ani nahodou,
      ale kopiruju, co jsem vyzvedela od sve danove poradkyne a sefa DPH na nasem
      financaku:
      a) Pokud poskytujeme preklad do zahranici osobe povinne k dani (podnikajici
      subjekt bez ohledu na to, zda je ci není platce DPH), je mistem plneni dana
      zeme PRIJEMCE PREKLADU
      b) Pokud poskytujeme preklad osobe, ktera neni povinna k dani (zjednodusene
      obcan), je mistem plneni Ceska republika
      c) Pokud poskytujeme sluzbu jakemukoliv podnikatelskemu subjektu v EU (bez
      ohledu na to, zda jde o platce DPH ci nikoliv) vznika nam povinnost dle
      §94/11 zakona o DPH povinnost registrovat se k DPH v Ceske republice.
      d) Platcem dane se stavame dnem poskytnuti sluzby nebo vystaveni zalohove
      faktury a od tohoto dne bezi 15denni lhuta, ve ktere je nutno se registrovat
      k DPH na prislusnem financnim urade.
      e) Faktury se vystavuji povinne pro platce DPH, neplatce DPH nebo pro
      neziskovou organizaci. Nelze vystavit danovy doklad pro obcana. Fakturu je
      nutno vystavit do 15 dnu od zdanitelneho plneni, tj. dodani prekladu.
      f) Ve fakture je nutno uvest klauzuli: "Místo plnění je mimo Českou
      republiku dle § 9/1 zákona o DPH a příjemce služby je osobou povinnou
      přiznat a zaplatit daň z přidané hodnoty dle čl. 196 Směrnice 2006/112/ES."
      g) Vedle priznani DPH je nutno podavat souhrnne hlaseni kvartalne vzdy do
      25. dne mesice nasledujiciho po skonceni daneho kvartalu. Zatimco priznani k
      DPH se podava vzdy, souhrnne hlaseni pouze v pripade, ze jste dodali
      sluzbu/preklad do zahranici. Tzv. "nulove" souhrnne hlaseni se nepodava.
      f) Souhrnne hlaseni se podava striktne pres datovou schranku nebo jako
      elektronicke podani se zarucenym elektronickym podpisem a vzdy ve formatu
      ".xml" Jiny format FU nebere.

      Prehled jednotlivych sazeb:

      Prijemce je z Ceske republiky a
      Prijemce je platcem DPH 20%
      Prijemce neni platcem DPH 20%
      Prijemce je obcan 20%

      Prijemce je z EU a
      Prijemce je platcem DPH 0% (treba uvest klauzuli)
      Prijemce neni platcem DPH 0% (treba uvest klauzuli)
      Prijemce je obcan 20%

      Treti zeme
      Prijemce je podnikajicim subjektem
      (platce nebo neplatce DPH,
      pripadne dana zeme DPH vubec nezna) 0%

      Prijemce je obcan 20%

      a) Co se tyce dodavek prekladu neplatcum DPH, i zde se podle tabulky
      vyse vystavuje faktura s nulovym DPH, pricemz dany subjekt ma povinnost
      uhradit DPH ve sve zemi (pro ruzne zeme je to ruzne, treba na Slovensku
      staci zaplatit jednorazove DPH z jedne dane faktury, v jinych zemich se musi
      dany subjekt registrovat jako platce DPH - to plati treba i pro Ceskou
      republiku - pokud byste napriklad zadali a prijali preklad od zahranicniho
      prekladatele a nebyli jste platci DPH, musite se z tohoto titulu k
      platcovstvi DPH prihlasit).
      b) To, co jsem uvadela v prvnim e-mailu, ze tedy pokud poskytuji sluzby
      zahranicnimu neplatci DPH, musim se registrovat jako platce DPH v dane zemi,
      plati pouze pro poskytovatele zbozi nebo urcitych sluzeb, ktere vymezuje
      zakon (napr. stavebni práce, ale prekladatelska cinnost mezi ne nastesti
      nepatri). Proto byla tato informace z minuleho mailu jako jedina mylna. Je
      nam tedy v podstate jedno, zda je zahranicni subjekt platce DPH ci nikoliv,
      protoze jeho povinnosti je vzdy dan zaplatit nebo zauctovat.

      Informace mam podlozeny konkretnimi paragrafy, pokud by po nich nekdo
      usilovne patral.
      Verim, ze je prehled dostatecny, zbytek uz bude asi na Vasich ucetnich a
      danovych poradcich.

      Lenka

      Message 2 of 4 , Jan 26, 2010
        Diky moc vam obema.

        K.
      • kzgafas
        Message 3 of 4 , Feb 2, 2010
          Jeste jednou diky, Lenko za ten prehled (viz nize). Jen bych se chtel zeptat na dve konkretni veci, ktere se tykaji asi nas vsech.

          1) UK je pro tyto ucely "zeme EU"? Ptam se proto, ze maji "ne EU menu".

          2) A jak se tyto zmeny aplikuji na nasi praci pro agentury v USA?

          Diky,

          K.

          --- In Czechlist@yahoogroups.com, Lenka Mandryszová <ferstl@...> wrote:

> [...]
          > usilovne patral.
          > Verim, ze je prehled dostatecny, zbytek uz bude asi na Vasich ucetnich a

        • Lenka Mandryszová
          Message 4 of 4 , Feb 2, 2010
            Ahoj,
            K otazce 1 - to plati pro zeme EU bez ohledu na menu
            Otazka 2 - faktury do USA posilas bez DPH a nemusis uvadet zadny odkaz na
            cesky zákon o DPH
            L.

            --- In Czechlist@yahoogroups.com <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com> ,