Re: [Czechlist] mel byt question

    Message 1 of 6 , Nov 9, 2009
      Ja si prave myslim, ze "pernikova chaloupka se mela nachazet uprostred lesa" = se udajne nachazela uprostred lesa je takovy "preklik" anglicke struktury do cestiny, a ze nam to pripada ze to tak je jen proto ze zname tu anglickou, ale treba kecam.. do pravidel kvuli tomu nepujdu, ani nevim, jak bych to tam hledal..

      Message 2 of 6 , Nov 9, 2009

        > Ja si prave myslim, ze "pernikova chaloupka se mela nachazet uprostred lesa" = se udajne nachazela uprostred lesa je takovy "preklik" anglicke struktury do cestiny, a ze nam to pripada ze to tak je jen proto ze zname tu anglickou, ale treba kecam.. do pravidel kvuli tomu nepujdu, ani nevim, jak bych to tam hledal..

        Nekdy se take bezne vyjadruje jako "is/was supposed to have been", e.g.

        Jenomze stary peniz, jak si divka overila, byl soucasti tzv. pokladu byzantskeho kupce z IX. stoleti, ktery mel byt v dobe druhe svetove valky zcela znicen pozarem pri naletu.

        The problem is that the coin, as the girl was to find out, was originally part of the well-known treasure of a ninth-century Byzantine merchant, which was supposed to have been completely destroyed by fire during an air raid in the Second World War.

        http://web.nfa.cz/CeskyHranyFilm/cz/obsah/filmy/73759.html

        Urcite to bude v Mluvnici soucasne anglictiny na pozadi cestiny od Duskove a kol.

        S pozdravem,