Re: Stane se z vyvozce dovozcem?

  • Petr
    Message 1 of 10 , Oct 31, 2009
      Diky, Melvyne,
      mne by se to "go" (nebo "turn") libilo. Hodne jsem nasel "switch", ale ten titulek by mel vyznit tak, ze se autorovi ten trend nelibi, a ja mam pocit, ze to "go" je v tomto smyslu lepsi. Co myslis?
      Dik jeste jednou,
      Petr
    • Melvyn
      Message 2 of 10 , Nov 1, 2009
        Nevim, nevim. Mam pocit, ze "go" je spis neutralni v tomto ohledu. "Switch" asi zni trosicku jako bulvarni slovni hricka v tomto kontextu...ale nic proti tomu. Kdyz je to titulek tak kazdopadne bych pouzil strucnejsi strukturu bez clenu:

        09/02/2008 [-] Estonia goes from electricity exporter to importer
        www.infopig.com/keywords/.../10-01-2008-123935.html

        Take mi napada, ze bys mohl uplne vypustit pojem "vyvozce", pac uz je implicitne vyjadren ve titulku jako "CR to be electricity importer?" nebo "CR set to become net electric power importer?" apod.

        BR

        M.

        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Petr" <padamek@...> wrote:

> [...]
        > mne by se to "go" (nebo "turn") libilo. Hodne jsem nasel "switch", ale ten titulek by mel vyznit tak, ze se autorovi ten trend nelibi, a ja mam pocit, ze to "go" je v tomto smyslu lepsi. Co myslis?

      • Melvyn
        Message 3 of 10 , Nov 1, 2009
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Melvyn" <zehrovak@...> wrote:

          > Take mi napada, ze bys mohl uplne vypustit pojem "vyvozce", pac uz je implicitne vyjadren ve titulku jako "CR to be electricity importer?" nebo "CR set to become net electric power importer?" apod.

          Po zrale uvaze si uvedomuji, ze z logickeho hlediska asi to neni uplne "implicitni", protoze CR predtim nemuselo byt ani vyvozce ani dovozce, ale stale myslim, ze takove strucnejsi vyjadreni jako "CR to be electricity importer?" je typicke anglofonniho tisku a snad bude hezkym resenim (?) :-)

          BR

          M.
        • Petr
          Message 4 of 10 , Nov 1, 2009
            On je to preklad nazvu ceskeho clanku do bibliograficke databaze, takze by v mel byt pokud mozno doslovny. Cili vyvozce i dovozce tam musi zustat a otazkou je v podstate preklad toho "stane se" tak, aby v tom byl ten smysl (nebo aby to aspon nebylo proti tomu smyslu) "jestli s tim neco neudelame, tak budeme nakonec elektrinu muset dovazet".
            Petr

          • Petr
            Message 5 of 10 , Nov 1, 2009
              Melvyne, moc Ti děkuji za pomoc a za to, jak hodne ses angazoval. To souslovi "from being an importer to an exporter" bych nevymyslel a je perfektni.
              Petr