HELP: dilci

  • coilinoc
    Message 1 of 12 , Oct 6, 2009
      Hi there,

      I'd like to ask Czechs what they make of the word "dilci". It has often flummoxed me.

      Take for instance, the following quote:

      Dalsim dulezitym problemem obdobi let 1945-1948 je role konkretnich jednotlivcu v dilcich sporech, ukolech a pri budovani noveho bezpecnostniho systemu.

      I really can't get my head around what they mean exactly by "partial disputes and tasks."

      Any suggestions/elucidations would be welcome.

      MTIA

      Coilin
    • tropen
      Message 2 of 12 , Oct 6, 2009
        Ahoj kolegove,

        Nekteri z klientu chteji posilat platby pres Moneybookers. Mate s tim
        prosim nekdo zkusenosti? Jak se takova platba deklaruje pred financnim
        uradem? Staci ji proste z MB prevest na bezny ucet a dolozit patricnou
        fakturu?

        Diky,

        Jozin

        Message 3 of 12 , Oct 6, 2009
          I would say something like "local, partial, minor, specific"

          Message 4 of 12 , Oct 6, 2009
            jo, ja to tak delam, stejne tak i s PayPalem. vznika trochu zmatek, kdyz z online konta prevadis jine castky, nez ktere tam prisly, coz delam casto kvuli vykyvum kurzu, ale zatim jsem s financakem nemel problemy.

            Kuba Skrebsky

            --- In Czechlist@yahoogroups.com, "tropen" <yoschin@...> wrote:

> [...]
            > prosim nekdo zkusenosti? Jak se takova platba deklaruje pred financnim
            > uradem? Staci ji proste z MB prevest na bezny ucet a dolozit patricnou

          • Melvyn
            Message 5 of 12 , Oct 6, 2009
              I like 'specific', 'particular', 'individual' in some contexts.

              BR

              M.

              --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Jan Culka" <culka@...> wrote:

              > I would say something like "local, partial, minor, specific"
            • Josef Hlavac
              Message 6 of 12 , Oct 6, 2009
                Ahoj,

                - zkusenosti nemam, klienty odkazuju na PayPal, ten uz mam zmaknuty
                - maji velmi zpraseny cesky web, napsal jsem jim, ze bych to dal do
                poradku, ale nezareagovali :)
                - podle me prevadet na bezny neni potreba, financaku by mel stacit i
                vypis z MB (ale danovy poradce nejsem :)

                Josef

              • Josef Hlavac
                Message 7 of 12 , Oct 6, 2009
                  Zapomnel jsem dodat - cizi menu prepocitavam na Kc podle "jednotneho
                  kurzu", ktery vzdycky zacatkem nasledujiciho roku vyhlasi MFCR. Pro
                  lidi, co nevedou ucetnictvi, ale pouzivaji vydajove pausaly (takovych je
                  nas tady asi vetsina?) je to pry snad i jediny pripustny zpusob...

                  Mimochodem, nikde neni psano, ze platby od klientu musi skoncit na mem
                  beznem uctu :)

                  Josef

                • tropen
                  Message 8 of 12 , Oct 6, 2009
                    Kubo takze do ucetnictvi davas doklad o prijate platbe pres
                    Moneybookers/PayPal?
                    Moc se mi to nelibi, protoze financove maji pristup pouze do bankovnich
                    uctu. Jak je to temihle platebnimi systemy nevim, ale rekl bych ze zadnou
                    zpetnou vazbu nemaji - jen to co opravdu prizname. Je to tak?

                    Jozin
                  • jakub.skrebsky
                    Message 9 of 12 , Oct 6, 2009
                      Ne, predkladam jen vypis z bankovniho uctu, kde je sice jako platce uveden Moneybookers, ale ke kazde takove prijate platbe dolozim detaily zakazky a skutecneho platce. Netusim, jestli je to koser, ale jak rikam, zatim to financum nikdy nevadilo. Teoreticky by tedy slo nashromazdit si penize na Moneybookers a pak je nekam ulit aniz by si toho financak vsimnul, ale nezkousel jsem to:)

                      Nasel jsem k tomu akorat: http://forum.finexpert.cz/viewtopic.php?f=319&t=1030393

                      Kuba

                    • Ing. Jiri Klima
                      Message 10 of 12 , Oct 6, 2009
                        Ahoj vsem,
                        I ja pouzivam MoneyBookers a jedu "na pausal". Pokud vim, tak v pripade
                        pausalu nikdo nechce videt jakekoliv vypisy ani faktury. Sam si vedu knihu
                        prichozich plateb a doposud mi vzdy stacilo, kdyz jsem v danovem priznani
                        uvedl celkovou castku.
                        Co se tyka kurzu prevodu meny, tak se bere oficialni kurz CNB k danemu dni
                        pripsani castky. Ten se da dohledat v tabulce historickych kurzu (napriklad
                        http://www.kurzy.cz/kurzy-men/historie/).
                        Jirka

> [...]

                        > uctu. Jak je to temihle platebnimi systemy nevim, ale rekl bych ze zadnou
                        > zpetnou vazbu nemaji - jen to co opravdu prizname. Je to tak?

                      • tropen
                        Message 11 of 12 , Oct 6, 2009
                          Diky vsem za odpovedi. Jeste mi nabizeji sek. Tak vaham co je lepsi. Sek je
                          z pohledu poplatku nejhorsi ale pro financak asi nejtransparentnejsi. Pak je
                          asi Moneybookers a nejlepsi se zda byt PayPal - prevod na ucet za 3 petky.
                          Jen mi neni jasny jaky doklady predlozim financaku kdyz mi dojde treba 10
                          plateb na PayPal a ja si je poslu na bezny ucet vsechny najednou. Danim
                          rovnez pausalem.

                          Jozin

                        • Melvyn
                          Message 12 of 12 , Mar 24, 2013
                            Another possible solution in some contexts?

                            pracovnici akademickych ustavu byli casto nuceni vymyslet dilci vylepseni u v zasade zastaralych technologii a vyrobku.

                            with Academy institute staff often compelled to think up piecemeal improvements to technologies and products that were basically outdated.

                            BR

                            Melvyn