stykace

  • Zuzana Kocickova
    Message 1 of 10 , May 13, 2009
      Dobry den,

      nemuze mi nekdo poradit, jak se rekne "vykrajovaci styka�" ve vete
      "Motor pasu je vybaven spoustecim odpornikem, jehoz vykrajovaci stykace jsou umisteny v 21F13."

      a"vykracovani" ve vete:
      "Vykracovani ridi primo ridici system stroje"

      Je to v manualu k oprave ridiciho systemu seskupeni dopravnikovych pasu pouzivanemu v povrchovem dole. Zadny jiny kontext v textu neni.

      Diky,
      Zuzana

      __________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4070 (20090513) __________

      http://www.eset.cz

      Message 2 of 10 , May 13, 2009
        Zuzano,

        jsem sice slaboproudař, ale na 99% bych se vsadil, že takové stykače
        neexistují, a že ani vykračování tady nedává žádný smysl.
        Bohužel nejsem schopen domyslet správné české výrazy. Nejlépe se zeptat
        přímo odborníků na povrchovém dole.
        Honza

        výkonové? vakuové? reverzační?

        Message 3 of 10 , May 13, 2009
          Na povrchovych dolech pracuji kracejici rypadla/exkavatory. Napadlo me, ze
          dopravnik muze být podobne chodici zvire. Nicmene bucket-wheel excavator
          nerika nic o kraceni a walking conveyor se zda byt spise pohyblivym
          chodnikem.

          Vychazim vsak z toho, ze vykrajovaci se preklep a ze ten stykac nejak zapina
          pohon pro kraceni (vykracovani) dopravniku. Stejne si myslim, ze ten
          dopravnik bude walking nebo treba movable:

          http://resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=m818043035j202j5&size=la
          rgest

          www.commerce.state.il.us/NR/rdonlyres/D57E61ED-4F9B-4107-9D7E-8E0715AA8B25/0
          /Workinginanundergroundcoalmine.pdf

          Akorat to chce od toho nejak odvodit to oznaceni stykace. Treba jednou
          "movable conveyor drive contactor" a pak jenom "drive contactor", pokud to
          jde...

          Jirka
          Message 4 of 10 , May 13, 2009
            No, nejsem silno anio slaboproudar, ale:

            Nemame nahodou vykrajovaci kontakty - takove ty, co se do nich da drat i s
            izolaci, zatlaci se nejakym protiprvkem a izolace se prorizne, cimz vznikne
            kontakt??

            Stykace pravda vetsinou tohoto druhu nebyvaji (nebo jo?), ale treba jde uz o
            preklad, contactors (stykace) se zhusta prekladaji jako kontakty, takze
            mohlo vzniknout takove trochu zmateni kontakt/stykac???

            Netvrdim, ze to tak je, ale bylo to prvni, co me napadlo..

            To vykracovani by mohl byt nejaky pohyb bud celeho stroje, nebo jeho casti,
            ale bez dalsiho kontextu, ktery nam Zuzana taji, tezko rict..

            Message 5 of 10 , May 13, 2009
              Kdysi jsem byla silnoproudarem a rekla bych, ze se tim mysli, ze se
              postupne zkratujou casti spousteciho odporu resp. to zkratujou najednou
              a tim ho vyradi z cinnosti,

              A nikam to nekraci, ono to vykracuje bez hacku, tedy zkratuje. Takze
              bych to videla na "a short-circuit contactor".

              Message 6 of 10 , May 13, 2009
                To, co pise Hanka, dava nejlepsi smysl.

                Ja bych teda "vykracovani" misto "zkratovani" nebo "vyzkratovani" nikdy
                nerekl. Neni to moravska cestina?

                Message 7 of 10 , May 13, 2009
                  Pekny priklad toho, ze jsou to neco jako "resistor short-circuiting
                  contactor(s)" je na:

                  http://www.mep.cz/katalogy/spou_sop.pdf

                  a firma je kousek od Sumperka, coz potvrzuje moji domnenku o dialektu...

                  Message 8 of 10 , May 13, 2009
                    Oslovil jsem cloveka primo od velkostroju (Mostecka uhelna), zde jeho nazor:

                    Popisovaná zálezitost se týká spíse pasové dopravy, kde se pouzívají obrovské motory,
                    které potrebují odporníky, spínané velmi výkonnými stykaci.
                    Co je to ale vykrajovací stykac, to netusím.
                    Mohlo by to mít význam v tom smyslu, ze podle pozadovaného výkonu je treba zapínat vzdy urcité mnozství odporníku, takze se jakoby vykrajují z urcitého mnozství odporníku. Mozná je to nejaký speciální stykac, který má nekolik prívodu a spoustí je postupne.
                    Ve ctvrtek se zeptám elektrikáru prímo na pasovce a dám Vám vedet (pokud budou znát, co to znamená).

                    To vykracovani ve smyslu postupne zkratovani by snad mohlo byt, ale nikdy jsem nic takoveho neslysel. Coz ovsem neznamena, ze to nemuze byt nejaka podnikova nebo oborova hantyrka, ktera se pak dostane i do oficialnich dokumentu.

                    Vykrajovaci ale muze byt preklep od vykracovaci (pokud tohle slovo existuje a ma nejaky vyznam).

                    Message 9 of 10 , May 13, 2009
                      Tak jeste jednou odpoved z Mostecke uhelne:

                      Dobrý den,
                      od projektantu mám tuto informaci:

                      Jedná se o spatne prectené slovo.
                      Správne je "vykracovací" , nikoliv "vykracovací".

                      Jedná se o to, ze u rotoru velkých motoru je treba po rozbehu provést vykrácení odporníku.
                      Cesky bychom spíse mohli ríci jejich zapojení do zkratu.
                      Technici pouzívají namísto slova "vykracovací stykac" synonymum "vyrazovací stykac".
                      Obojí je shodné, jedná se o to, ze stykac po rozbehu vykrátí (zkratuje) odporníky.
                      Veta tedy zní
                      "Vykracování rídí prímo rídící systém stroje"
                      nebo
                      "Vyrazování rídí prímo rídící systém stroje"

                      V anglictine by slova vykracovací , respektive vyrazovací stykac odporníku
                      v tomto prípade mohla být nejblíze slovum:
                      contactor for knocking out resistors
                      contactor for short-circuiting of resistors
                      contactor for elimination of resistors

                      Preji hezký den

                    • Zuzana Kocickova
                      Message 10 of 10 , May 13, 2009
                        Dobry den,
                        vsem moc dekuji za pomoc: No ze me to s tim zkratovanim nenapadlo. Vykracovani = zkratovani - to je prece uplne normalka janse:-)
                        Mejte se hezky,
                        Zuzana

                        __________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4073 (20090513) __________

                        http://www.eset.cz