Re: [Czechlist] What does a dipper do?

  • Jaroslav Hejzlar
    Message 1 of 13 , Feb 1 2:38 PM
      Ahoj, Sárko!
      Díky, já samozrejme mám na celou knízku nekolik korektoru z rad prírodovedcu (zoologa, botanicku a geolozku), ale nez jim to dám, chtel jsem si hlavne sám ujasnit, co to autorka vlastne o ptákovi roku 2009 v té vete vlastne píse, já tomu totiz, musím se priznat, trochu nerozumím, protoze ta nejdulezitejsí slovícka (perch, bob a dip) mohou mít více ruzných významu. Proto me zajímala hlavne reakce rodilých mluvcích, ale z nich bohuzel nikdo neodpovedel.
      Mej se pekne,
      Jarda

      From: Hana Jarolímová
      Date: 01/29/09 12:51:28
      To: Czechlist@yahoogroups.com

      jsem si nejdriv precetla prispevek Vlasty (...postava spise na kamenech
      v potocich a tak zvlastne se pohupuje...) a rikam si, aha, dneska se na
      Czechlistu resi vodnik:)))

      Message 2 of 13 , Feb 1 2:42 PM
        Nejsem ani NS ani znalec obskurnich ptaku, ale kdyz perchuje tak nekde sedi nebo stoji, kdyz bobuje tak se pohupuje na nohach-dela drepy a kdyz dipuje tak se cely nebo zobak namaci ve vode??

        Netusim, jestli to ten chudak operenec dela a jak tomu rikaji prirodovedci nebo pozorovatele ptaku..

[...]

      • melvyn.geo
        Message 3 of 13 , Feb 1 3:20 PM
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

          > Nejsem ani NS ani znalec obskurnich ptaku, ale kdyz perchuje tak
          nekde sedi nebo stoji,

          Ano, casto na vyssim miste nebo na vycnivajicim predmetu, napr. na
          vetvi, na drate apod. Anebo mozna na jedne nozicce/noze, jak dela cap.

          > kdyz bobuje tak se pohupuje na nohach-dela drepy

          Souhlasim.

          > a kdyz dipuje tak se cely nebo zobak namaci ve vode??

          Ano, spis castecne - zobackem, hlavickou, prstem nohy :-) apod.

          Odpovedel bych driv ale myslel jsem, ze potrebujes jenom hezky cesky
          vyraz, Jardo.

          M.
        • Jaroslav Hejzlar
          Message 4 of 13 , Feb 1 10:39 PM
            Ahoj, moc diky Martinovi i Melvynovi za rozptyleni mych pochybnosti.
            Mejte se fajn,
            Jarda

> [...]

            Ano, spis castecne - zobackem, hlavickou, prstem nohy :-) apod.

            Odpovedel bych driv ale myslel jsem, ze potrebujes jenom hezky cesky

          • Vlastimila Palíková
            Message 5 of 13 , Feb 1 11:00 PM
              Jenom s tim dipovanim nesouhlasim, skorec vodni se totiz namaci cely, on umi
              plavat nebo spis litat pod vodou a tam sbira treba larvy chrostiku a mrnavy
              rybicky a tak - sikovnej ptacek. Sem to videla. V televizi ;-) Vlasta

              Message 6 of 13 , Feb 1 11:31 PM
                Ahoj, Vlasto!
                Jasne, ze mas pravdu, ale to je pak v te dalsi casti vety, kde se rika, ze pod vodou se z neho stava dokonaly lovec, ktery pri hledani koristi plave nebo chodi po dne.
                Tak ja se jdu taky poohlednout po nejake koristi - do lednicky :-))
                Jarda