Re: [Czechlist] What does a dipper do?

    Message 1 of 13 , Feb 1, 2009
      Jardo,
      ja se obavam, ze prirodovedci pro to budou mit nejaky specificky vyraz...
      Nejlepe se zaptat nejakeho nadsence ornitologa nebo ucitele prirodopisu...

      sarka

      Message 2 of 13 , Feb 1, 2009
        Ahoj, Sárko!
        Díky, já samozrejme mám na celou knízku nekolik korektoru z rad prírodovedcu (zoologa, botanicku a geolozku), ale nez jim to dám, chtel jsem si hlavne sám ujasnit, co to autorka vlastne o ptákovi roku 2009 v té vete vlastne píse, já tomu totiz, musím se priznat, trochu nerozumím, protoze ta nejdulezitejsí slovícka (perch, bob a dip) mohou mít více ruzných významu. Proto me zajímala hlavne reakce rodilých mluvcích, ale z nich bohuzel nikdo neodpovedel.
        Mej se pekne,
        Jarda

        Message 3 of 13 , Feb 1, 2009
          Nejsem ani NS ani znalec obskurnich ptaku, ale kdyz perchuje tak nekde sedi nebo stoji, kdyz bobuje tak se pohupuje na nohach-dela drepy a kdyz dipuje tak se cely nebo zobak namaci ve vode??

          Netusim, jestli to ten chudak operenec dela a jak tomu rikaji prirodovedci nebo pozorovatele ptaku..

[...]

        • melvyn.geo
          Message 4 of 13 , Feb 1, 2009
            --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

            > Nejsem ani NS ani znalec obskurnich ptaku, ale kdyz perchuje tak
            nekde sedi nebo stoji,

            Ano, casto na vyssim miste nebo na vycnivajicim predmetu, napr. na
            vetvi, na drate apod. Anebo mozna na jedne nozicce/noze, jak dela cap.

            > kdyz bobuje tak se pohupuje na nohach-dela drepy

            Souhlasim.

            > a kdyz dipuje tak se cely nebo zobak namaci ve vode??

            Ano, spis castecne - zobackem, hlavickou, prstem nohy :-) apod.

            Odpovedel bych driv ale myslel jsem, ze potrebujes jenom hezky cesky
            vyraz, Jardo.

            M.
          • Jaroslav Hejzlar
            Message 5 of 13 , Feb 1, 2009
              Ahoj, moc diky Martinovi i Melvynovi za rozptyleni mych pochybnosti.
              Mejte se fajn,
              Jarda

> [...]

              Ano, spis castecne - zobackem, hlavickou, prstem nohy :-) apod.

              Odpovedel bych driv ale myslel jsem, ze potrebujes jenom hezky cesky

            • Vlastimila Palíková
              Message 6 of 13 , Feb 1, 2009
                Jenom s tim dipovanim nesouhlasim, skorec vodni se totiz namaci cely, on umi
                plavat nebo spis litat pod vodou a tam sbira treba larvy chrostiku a mrnavy
                rybicky a tak - sikovnej ptacek. Sem to videla. V televizi ;-) Vlasta

                Message 7 of 13 , Feb 1, 2009
                  Ahoj, Vlasto!
                  Jasne, ze mas pravdu, ale to je pak v te dalsi casti vety, kde se rika, ze pod vodou se z neho stava dokonaly lovec, ktery pri hledani koristi plave nebo chodi po dne.
                  Tak ja se jdu taky poohlednout po nejake koristi - do lednicky :-))
                  Jarda