Re: [Czechlist] Re: Zkouska z cestiny (uroven A1) pro cizince

  • Josef Hlavac
    Message 1 of 8 , Jan 1, 2009
      Sarko, myslim, ze vy nedavate pozor pri cteni. Puvodni prispevek byl o
      tom, ze ta zkouska se zda tezsi, nez by odpovidalo urovni A1, jejiz
      popis jste nam sem zkopirovala. Coz mne osobne take prijde - na A1 je
      tam podle me trochu moc chytaku.

      Josef

      Message 2 of 8 , Jan 1, 2009
        V tom pripade jsem nepochopila smysl, protoze se v textu nerika, zda je
        zkouska lehci nebo tezsi, jen to, ze to te urovni neodpovida.
        krome toho si myslim, ze popis zkousky skutecne odpovida tomu, co se urovni
        A1 pozaduje

        Sarka

        Sarka Rubkova wrote:
> [...]
        > greetings. I can fill in forms with personal details, for example entering
        > my name, nationality and address on a hotel registration form.

      • Sandra Freeman Pikorova
        Message 3 of 8 , Jan 2, 2009
          Ano, mela jsem na mysli, ze ona zkouska je tezsi, nez level A1 v
          porovnani s jinymi jazyky. Vyplyva to z odkazu na FCE, coz je zkouska
          pro pokrocile studenty anglictiny, a ne zacatecniky.
          Message 4 of 8 , Jan 2, 2009
            Omlouvam se, ale kde je tam odkaz na FCE? Ja jsem ho tam nenasla.

            Sarka

            Message 5 of 8 , Jan 2, 2009
              No ja teda nevim, zkouskami se docela zabyvam, ale cestina pro cizince
              skutecne odpovida urovni A1 a porovnani s FCE, ktere je na urovni B2, tudiz
              o 4 tridy vyse, je pritazene za vlasy. Zalezi na tom, jak moc clovek oba
              jazyky umi - potom se i na zkousky muze divat subjektivne. Cely smysl skaly
              Evropskeho referencniho ramce nestoji na tom, jakou gramatiku nebo kolik
              slovicek clovek umi, ale co umi v danem jazyce rici, tzv. CAN DO system. Pes
              je zakopany v tom, ze z anglictiny nam staci znat docela jednoduche vazby,
              abychom se domluvili v zakladnich situacich, ale u cestiny to vyzaduje dle
              meho trochu vice - uz jen sklonovani da poradne zabrat. Ale to je dano
              povahou jazyka. Obecne bych tedy rekla, ze se clovek na zkousku A1 z cestiny
              vice nadre nez u anglictiny.