Re: [Czechlist] Re: Zkouska z cestiny (uroven A1) pro cizince

    Message 1 of 8 , Jan 1, 2009
      Nejsp�s jsi nedavala pozor pri cteni - jedn� se o klasifikaci znalost�
      jazyka platnou v EU, kde je A1 nejnizsi uroven, a C2 nejvyssi.

      Toto cast tabulky s popisem jazykovych znalosti pro uroven A1:

      A1
      ListeningI can understand familiar words and very basic phrases concerning
      myself, my family and immediate concrete surroundings when people speak
      slowly and clearly.
      ReadingI can understand familiar names, words and very simple sentences, for
      example on notices and posters or in catalogues.
      Spoken InteractionI can interact in a simple way provided the other person
      is prepared to repeat or rephrase things at a slower rate of speech and help
      me formulate what I'm trying to say. I can ask and answer simple questions
      in areas of immediate need or on very familiar topics.
      Spoken ProductionI can use simple phrases and sentences to describe where I
      live and people I know.
      WritingI can write a short, simple postcard, for example sending holiday
      greetings. I can fill in forms with personal details, for example entering
      my name, nationality and address on a hotel registration form.

      Message 2 of 8 , Jan 1, 2009
        Sarko, myslim, ze vy nedavate pozor pri cteni. Puvodni prispevek byl o
        tom, ze ta zkouska se zda tezsi, nez by odpovidalo urovni A1, jejiz
        popis jste nam sem zkopirovala. Coz mne osobne take prijde - na A1 je
        tam podle me trochu moc chytaku.

        Josef

        Message 3 of 8 , Jan 1, 2009
          V tom pripade jsem nepochopila smysl, protoze se v textu nerika, zda je
          zkouska lehci nebo tezsi, jen to, ze to te urovni neodpovida.
          krome toho si myslim, ze popis zkousky skutecne odpovida tomu, co se urovni
          A1 pozaduje

          Sarka

          Sarka Rubkova wrote:
> [...]
          > greetings. I can fill in forms with personal details, for example entering
          > my name, nationality and address on a hotel registration form.

        • Sandra Freeman Pikorova
          Message 4 of 8 , Jan 2, 2009
            Ano, mela jsem na mysli, ze ona zkouska je tezsi, nez level A1 v
            porovnani s jinymi jazyky. Vyplyva to z odkazu na FCE, coz je zkouska
            pro pokrocile studenty anglictiny, a ne zacatecniky.
            Message 5 of 8 , Jan 2, 2009
              Omlouvam se, ale kde je tam odkaz na FCE? Ja jsem ho tam nenasla.

              Sarka

              Message 6 of 8 , Jan 2, 2009
                No ja teda nevim, zkouskami se docela zabyvam, ale cestina pro cizince
                skutecne odpovida urovni A1 a porovnani s FCE, ktere je na urovni B2, tudiz
                o 4 tridy vyse, je pritazene za vlasy. Zalezi na tom, jak moc clovek oba
                jazyky umi - potom se i na zkousky muze divat subjektivne. Cely smysl skaly
                Evropskeho referencniho ramce nestoji na tom, jakou gramatiku nebo kolik
                slovicek clovek umi, ale co umi v danem jazyce rici, tzv. CAN DO system. Pes
                je zakopany v tom, ze z anglictiny nam staci znat docela jednoduche vazby,
                abychom se domluvili v zakladnich situacich, ale u cestiny to vyzaduje dle
                meho trochu vice - uz jen sklonovani da poradne zabrat. Ale to je dano
                povahou jazyka. Obecne bych tedy rekla, ze se clovek na zkousku A1 z cestiny
                vice nadre nez u anglictiny.