Zkouska z cestiny (uroven A1) pro cizince

  • Milan Condak
    Message 1 of 8 , Dec 28, 2008
      Vanocni darek pro Vas - Udelal jsem prezentaci na tema:

      "Zkouska z cestiny a darek pro jazykové skoly + AnyMem"

      http://www.condak.net/anymem_check/cs/00.html

      Zadatele o trvaly pobyt, kteri nejsou ze statu EU (presneji ze Shengenského
      prostoru) musí dolozit, ze umi cesky.

      Je to v duchu: "My Vam to osladime".

      S pranim hodne zdravi v roce 2009,

      Milan

      www.condak.net
      Dalsí podobna temata
    • Sandra Freeman Pikorova
      Message 2 of 8 , Dec 29, 2008
        Zkousel jste tu zkousku nekdo? http://www.check-your-czech.com/

        Myslim, ze pri porovnani s jinymi jazyky se rozhodne nejedna o uroven
        A1. Nektera z tech cviceni jsou dosti podobna zkouskam Cambridge,
        napr. FCE

        Sandra
        Message 3 of 8 , Jan 1, 2009
          Nejsp�s jsi nedavala pozor pri cteni - jedn� se o klasifikaci znalost�
          jazyka platnou v EU, kde je A1 nejnizsi uroven, a C2 nejvyssi.

          Toto cast tabulky s popisem jazykovych znalosti pro uroven A1:

          A1
          ListeningI can understand familiar words and very basic phrases concerning
          myself, my family and immediate concrete surroundings when people speak
          slowly and clearly.
          ReadingI can understand familiar names, words and very simple sentences, for
          example on notices and posters or in catalogues.
          Spoken InteractionI can interact in a simple way provided the other person
          is prepared to repeat or rephrase things at a slower rate of speech and help
          me formulate what I'm trying to say. I can ask and answer simple questions
          in areas of immediate need or on very familiar topics.
          Spoken ProductionI can use simple phrases and sentences to describe where I
          live and people I know.
          WritingI can write a short, simple postcard, for example sending holiday
          greetings. I can fill in forms with personal details, for example entering
          my name, nationality and address on a hotel registration form.

          Message 4 of 8 , Jan 1, 2009
            Sarko, myslim, ze vy nedavate pozor pri cteni. Puvodni prispevek byl o
            tom, ze ta zkouska se zda tezsi, nez by odpovidalo urovni A1, jejiz
            popis jste nam sem zkopirovala. Coz mne osobne take prijde - na A1 je
            tam podle me trochu moc chytaku.

            Josef

            Message 5 of 8 , Jan 1, 2009
              V tom pripade jsem nepochopila smysl, protoze se v textu nerika, zda je
              zkouska lehci nebo tezsi, jen to, ze to te urovni neodpovida.
              krome toho si myslim, ze popis zkousky skutecne odpovida tomu, co se urovni
              A1 pozaduje

              Sarka

              Sarka Rubkova wrote:
> [...]
              > greetings. I can fill in forms with personal details, for example entering
              > my name, nationality and address on a hotel registration form.

            • Sandra Freeman Pikorova
              Message 6 of 8 , Jan 2, 2009
                Ano, mela jsem na mysli, ze ona zkouska je tezsi, nez level A1 v
                porovnani s jinymi jazyky. Vyplyva to z odkazu na FCE, coz je zkouska
                pro pokrocile studenty anglictiny, a ne zacatecniky.
                Message 7 of 8 , Jan 2, 2009
                  Omlouvam se, ale kde je tam odkaz na FCE? Ja jsem ho tam nenasla.

                  Sarka

                  Message 8 of 8 , Jan 2, 2009
                    No ja teda nevim, zkouskami se docela zabyvam, ale cestina pro cizince
                    skutecne odpovida urovni A1 a porovnani s FCE, ktere je na urovni B2, tudiz
                    o 4 tridy vyse, je pritazene za vlasy. Zalezi na tom, jak moc clovek oba
                    jazyky umi - potom se i na zkousky muze divat subjektivne. Cely smysl skaly
                    Evropskeho referencniho ramce nestoji na tom, jakou gramatiku nebo kolik
                    slovicek clovek umi, ale co umi v danem jazyce rici, tzv. CAN DO system. Pes
                    je zakopany v tom, ze z anglictiny nam staci znat docela jednoduche vazby,
                    abychom se domluvili v zakladnich situacich, ale u cestiny to vyzaduje dle
                    meho trochu vice - uz jen sklonovani da poradne zabrat. Ale to je dano
                    povahou jazyka. Obecne bych tedy rekla, ze se clovek na zkousku A1 z cestiny
                    vice nadre nez u anglictiny.