Technical: CAT and xml-flash?

    Message 1 of 8 , Jul 7, 2008
      Ma nekdo zkusenosti s prekladm, respektive importem XML souboru do CAT?

      Mam tady dva XML soubory, nedaji se ani otevrit v prohlizeci (Explorer i
      Firefox), hlasi to chybu:

      V obsahu (content) typu Text byl nalezen neplatný znak. Při zpracování
      prostředku file:///D:/Translations/In 2008/150 Kone ...

      <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><design_series><phrases><phrase
      id="back">Zp

      .. otevru je v notepadu a kliosum by to stacilo prelozene v notepadu, ale
      tagy jsou strasne dlouhe a znemoznily by pretranslation, a text ma hodne
      opakovani, takze se to nevyplati..

      Do CAT (Transit) nejdou naimportovat, hlasi to chybu, predpokladam, ze je
      podobny problem jako s temi prohlizeci, podle nazvu ty soubory obsahuji neco
      ve flashi - ze by to byl ten problem?? Muze mi nekdo chytrejsi vysvetlit
      rozdil mezi html a xml?? nebo nejaky napad, jak tohle obejit?

      Dik (samozrejme to specha)

      Matej
    • Martin Bednarski
      Message 2 of 8 , Jul 7, 2008
        Na xml se vyborne hodi TagEditor v ramci Tradosu, ale pokud to nejde otevrit ani v prohlizeci, tak by to mohlo taky delat problemy...
        Pokud vim, tak xml je takova modernejsi verze html, kde si muze autor sam definovat tagy - treba je tam nejaky tag spatne definovany, a proto to haze chyby.

      • Martin Bednarski
        Message 3 of 8 , Jul 7, 2008
          jeste bych dodal:

          http://www.google.cz/search?num=50&hl=cs&lr=&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=define%3Axml&spell=1

> [...]

          >ve flashi - ze by to byl ten problem?? Muze mi nekdo chytrejsi vysvetlit
          >rozdil mezi html a xml?? nebo nejaky napad, jak tohle obejit?

        • James Kirchner
          Message 4 of 8 , Jul 7, 2008
            See if you can import the files into a different CAT. You can
            download and use the tool MemoQ for free (with limitations), and it
            theoretically imports XML.

            http://en.kilgray.com/?q=node/products/memoq/formats%26settings

            Jamie

            Message 5 of 8 , Jul 7, 2008
              Thanks Jamie,

              My CAT imports HTML theoretically and practically, but it has problems with this particular one, I suspect it would be similar in MemoQ, plus my TM (which will be very usefull here) is in Transit and I don't even hope for it to work with a different CAT :(

              Thanks anyway, Joe Hlavac offered to correct some of the problems in the files, hope they will import now

              Matej
> [...]

              > vysvetlit
              > rozdil mezi html a xml?? nebo nejaky napad, jak tohle obejit?

            • James Kirchner
              Message 6 of 8 , Jul 7, 2008
                Various CATs do various things well, so it's never a sure thing that a
                file that one CAT can't open won't be opened by another one.

                MemoQ imports other tools' TM, as long as you've exported it to the
                right format. (Actually, it opens Trados TM native, but I don't know
                about Transit.)

                Anyway, good luck with the file.

                Jamie

              • tomas_barendregt
                Message 7 of 8 , Jul 7, 2008
                  --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

                  > Ma nekdo zkusenosti s prekladm, respektive importem XML souboru do CAT?

                  Ahoj Mateji,

                  na XML expert zrovna nejsem, ale mam pocit, ze ten problem muze
                  vyplyvat z toho, ze XML je otevrene upravam ( daji se jedinecne
                  nadefinovat tagy) a pokud ty definice nemas k dispozici, nemusi to jit
                  otevrit (samozrejme problem muze byt i nekde jinde...).

                  Ja jsem pri nekolika projektech s XML pouzil freeware Rainbow 4, ktere
                  krom jineho dokaze oddelit tagy od textu a pak umozni natazeni do CAT.
                  Fungovalo mi to prave u xml souboru, ktere jsem dokazal otevrit v
                  Notepadu, ale pres dzungli tagu jsem nevidel na slovo. Rainbow bohuzel
                  neni moc intuitivni (alespon me to tak neprislo) a trvalo mi nejakou
                  dobu, nez jsem ty soubory pres ni procpal, ale nakonec jsem dostal
                  soubory, se kterymi si TagEditor vedel rady. Uz si ale presne
                  nepamatuju, co vsechno to obnaselo, takze spis nez jako opravdovou
                  radu tohle ber jak poukazani moznym smerem... Rainbow se da najit na
                  http://www.translate.com/technology/tools/

                  Mimochodem za jeden z hlavnich rozdilu mezi HTML a XML povazuju to, ze
                  HTML je do znacne miry standardizovane, tzn. clovek musi pouzivat
                  tagy, ktere jsou obecne k dispozici a nevytvari si je podle potreby.
                  Proto se s HTML pracuje lip, protoze pro prohlizece/CAT tam neni nikdy
                  nic neznameho.

                  Tom
                  Message 8 of 8 , Jul 8, 2008
                    Diky vsem za uzitecne rady,

                    v casove tisni a pri me IT omezenosti jsem vyuzil slechetnych nabidek Josefa a Martina, kteri kazdy svym dilem prispeli k tomu, ze jsem se dostal k textu, ocistenemu od tagu, ktery se pak s nimi zase spoji..

                    Diky moc

                    Matej