Rodne cislo - Dodatek

  • Sabina Kralova
    Message 1 of 18 , Jun 12, 2008
      Datum narozeni je opravdu 7.5.1971, melo by to byt rodne cislo zeny. Cislo
      za lomitkem je bud poradove cislo pro narozeni toho dne, nebo jiny podobny
      kod.
      Sabina
      Message 2 of 18 , Jun 12, 2008
        Ano, spravne.

        Jirka

        _____

        Message 3 of 18 , Jun 12, 2008
          to cislo za lomitkem neni rok, ale neco jako poradi, nahodne cislo, kazdy ma sve, nema to zadnou loginu... ta 5 se pridava u zen, neznam presne princip, proste se neco pricte - aby bylo podle cisla patrne, ze jde o zneskou a ne chlapa - a aby se hur poznal vek :)

          Uz aby zrusili RC i trvale adresy, je to jak cislo v koncentraku, divim se, ze nam to nevytetovali na predlokti

          Message 4 of 18 , Jun 12, 2008
            to za lomitkem: aby to bylo delitelne 11
            Message 5 of 18 , Jun 12, 2008
              jo, zrusit rodne cislo a nastrelit do ruky cip, abych vedela, ze mam
              zaplatit predplatne do knihovny, ze mi za dva roky vyprsi ockovani
              tetanu, ze jsem nezaplatila za popelnice:-)
            • Sabina Kralova
              Message 6 of 18 , Jun 12, 2008
                No, zatim se cipuji psi, ale uz se pripravuje narizeni, podle ktereho se v
                EU budou cipovat vsichni kone, muli a osli - pomalu se nam cipy siri...
                Message 7 of 18 , Jun 12, 2008
                  Zajimavy - jsem cizinka, a mam 9989 za lomitkem - neni delitelny
                  11...ma pocit, ze meli takovy "backlog" ze oni zacali od "9999" a dali
                  cisla obracene (zpet? jak se to rika zpravne?)...

                  jennifer
                  ---------
                  Gtalk: jenhejt | AIM: praguejen | Yahoo: maxicek | ICQ: 2969150 |
                  Skype: praguejen
                  Mobile: +420 739 467 439 | Fax: +420 323 601 511 | US Tel:
                  +1-312-233-2938 (forwards to Skype)

                  Message 8 of 18 , Jun 12, 2008
                    11 by melo byt delitelne cele cislo - tedy 6 cislic oznacujicich datum
                    narozeni a ctyri cislice za lomitkem
                    Message 9 of 18 , Jun 12, 2008
                      Moje cislo za lomitkem zni 1755 a NENI delitelne 11. Osobne si myslim,
                      ze je to obyceje poradove cislo - narodil jsem se az odpoledne.

                      Martin

                      Message 10 of 18 , Jun 12, 2008
                        Algoritmus je ve skutečnosti následující:

                        1. spočti zbytek po dělení prvních devíti číslic a čísla 11
                        2. je-li zbytek 10, musí být poslední číslice 0
                        3. jinak poslední číslice musí být rovna zbytku

                        Tedy 780123/3540 je korektní rodné číslo, ačkoliv není dělitelné jedenácti
                        Message 11 of 18 , Jun 12, 2008
                          ještě jsem nasla:

                          Rodné číslo

                          Důležité je vědět, jak rodné číslo funguje. Mám tu takové shrnutí. Do
                          roku 1954 bylo rodné číslo vždy 9ti místné. Od roku 1954 je 10ti místné
                          a má pár důležitých vlastností.

                          – 4 čísla za lomeno. –

                          * 4 čísla za lomeno.
                          * Je dělitelné 11 beze zbytku.
                          * Dá se z něho poznat, zda jde o muže či ženu. Ženy mají u měsíce
                          přičteno 50. Leden je u muže 01 a u ženy 51.

                          čné a asi se s ním do roku 2054 určitě budeme muset rozloučit a nahradí
                          ho nějaký jiný identifikátor. V roce 2054 se totiž RČ začnou opakovat.
                          Message 12 of 18 , Jun 12, 2008
                            neni to poradove: mam 4935 a narodila jsem se nad ranem:)

                          • Valerie Talacko
                            Message 13 of 18 , Jun 12, 2008
                              As far as permanent addresses are concerned, one thing that I find frustrating as a foreigner is that unless you have trvaly pobyt (which you can't apply for until you've been living here for 5 years if you're an EU citizen, longer if you're not) your misto trvaleho pobytu is deemed to be your last place of residence in your home country, even if you no longer have any ties with that address.

                              There's no way I'm going to risk having official post going to my old London address, and while the first time I lived here I gave my parents' address, that seems a little odd now I have a family of my own. So when I fill in forms now I just give my Czech address - which is where I live! - as my misto trvaleho pobytu, even though technically it isn't.

                              (Don't get me started on ID cards...)

                              Message 14 of 18 , Jun 12, 2008
                                Ty cislice za lomitkem jsou totiz nejen poradove, ale je v nich schovana
                                i oblast, kde se clovek narodil. Pry to fungovalo tak, ze v porodnici uz
                                meli na kazdy den par rodnych cisel nachystanych, a kdyz se narodilo vic
                                deti, tak zavolali do sousedni porodnice a nejake cislo si "pujcili" :)
                                Ale od roku 2004 uz je to mozna jinak.

                                Taky se da narazit na ruzne divnosti typu den narozeni vetsi nez 50 - s
                                oblibou si takovahle "rodna cisla" vymysleji zdravotni pojistovny pro
                                cizince.

                                Vice viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Rodn%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo

                                Josef