Re: [Czechlist] TERM: konopi vs. marihuana

  • bednarski@centrum.cz
    Message 1 of 6 , Jan 31, 2008
      Nerekl bych, ze konopi se pouziva hovorove. Marihuana je droga v podobe susenych listu a vrchnich casti konopi seteho (Cannabis sativa) nebo konopi indickeho (Cannabis indica).
      O tom (ale i o kokainu/cracku a dalsich drogach) je spousta informaci na internetu, treba i v ceske Wikipedii.

      Martin B.

    • Jaroslav Hejzlar
      Message 2 of 6 , Feb 1, 2008
        Hi, Kostas!
        If we talk about the plant, we usually say "konopi", if we talk about the drug, we always call it "marihuana".
        Regards,
        Jarda

        Message 3 of 6 , Feb 1, 2008
          Jeste jinak. Konopi sete je oficialni botanicky nazev pro kytku,
          zkracene konopi. Neni na tom nic hovoroveho. Pokud nekdo rika, ze
          pestuje marihuanu, tak je to ovsem hovorove (nebo novinarsky zargon, coz
          je nejspis totez).

          Naopak bych rekl, ze spravnejsi nazev pro fetovani dane drogy je koureni
          marihuany. Da se ovsem (myslim, ze hovoroveji ) rict, ze kouris konopi.

          Ale jak to, Kosto, budes prekladat, zalezi zas silne stylu dokumentu a
          na kontextu, ktery jsi nam jak obvykle urcite chtel poskytnout? ;-)

          Martin

          Jaroslav Hejzlar napsal(a):

> [...]
          > If we talk about the plant, we usually say "konopi", if we talk about
          > the drug, we always call it "marihuana".

        • kzgafas
          Message 4 of 6 , Feb 1, 2008
            Diky vsem. Dobry tip s tou wikipedii. Je taky pravda, ze konopi jako
            droga neni pouze hovorove,ale i oficialni.

            K.

            --- In Czechlist@yahoogroups.com, <bednarski@...> wrote:

> [...]
            > O tom (ale i o kokainu/cracku a dalsich drogach) je spousta
            informaci na internetu, treba i v ceske Wikipedii.

          • Jan Kordac
            Message 5 of 6 , Feb 1, 2008
              Jen pro doplneni - spravny nazev pro "koureni marihuhany" je "huleni".
              Alespon mezi jejimi uzviateli (tj. kazdym pod 20 let).
              Cili: hulit, huleni, koupit si pytel huleni, zhulit se ...
              Rozhodne se neda rict:
              "Kouris konopi", na to je pak jedina mozna odpoved, ideálne( doplne(ná o
              zfetované hihnani:
              "Ty jsi ale smazka, co?" :)

              JK

              PS: Aby si cteni kolegove a navstevnici tohoto fora nemysleli neco
              spatneho, tak zduraznuju, ze jsem jeste( nikdy marjanu nehulil ... Jen
              znam jednoho skutecneho experta na jeji pestovani a konzumaci.