Re: [Czechlist] TERM: temporary worker

  • Prekladatelsky servis Pecinkova
    Message 1 of 7 , Oct 1, 2007
      Nevim, jestli to nejak odpovi na tvoji otazku, ale cesko-americka firma, pro kterou casto pracuji, pouziva dva terminy: "najemni pracovnici" a jako anglicky ekvivalent tomu americka strana rika "temporary worker". V realu to znamena, ze to nejsou jejich kmenovi zamestnanci, ale pokud treba maji par mesicu vic vyroby, ale nechteji na to prijimat vlastni zamestnance, protoze neni jiste, jak dlouho to bude trvat, vezmou pres agenturu tyto najemne pracovniky. Pozor, nejsou to nejaci obycejni kopaci. Jsou to i odborne profese.
      Iveta

      Message 2 of 7 , Oct 2, 2007
        Ahoj,

        a proc se ti nelibi "docasny pracovnik", pravda, zas tolik hitu to nema, ale v tvem kontextu se to pouziva (podle Googlu).

        Jinak by mozna slo "smluvni pracovnik" versus "vlastni pracovnik" nebo "externi" versus "interni", ale to prave orechove to neni,
        ja jsem to zatim prekladal jako "na dobu urcitou".

        Kdyz vydrzis jeste par let, tak si s tim nebudes muset lamat hlavu, bude se urcite pouzivat "temporalni pracovnik" :)

        Petr

        Message 3 of 7 , Oct 2, 2007
          Diky, Iveto a Petr, asi tam dam "smluvni pracovnik", to je takove
          univerzalni, nic nerikajici.

          No, doufam, ze to bude jeste chvili trvat, nez budou klienti vyzadovat
          "temporalni personal representuje komplianci s regulacemi a direktivami"

          Hanka
        • James Kirchner
          Message 4 of 7 , Oct 2, 2007
            With all the judgmental weaknesses of a non-native speaker, I think
            "smluvni pracovnik" is the best of all the suggestions you were
            given. It appears to be equivalent to the term "contract worker",
            which is used for such people in the United States.

            We frequently also call such people "freelance workers", "freelance
            consultants" or even just "consultants", although anything with
            "consultant" in it tends to imply a very high level of professional
            expertise. However, even people with no experience and very little
            expertise are called consultants at some companies.

            Jamie

            Message 5 of 7 , Oct 2, 2007
              Diky, Jamie.

              Hanka
            • spektrum2002
              Message 6 of 7 , Oct 2, 2007
                Tak mne se "smluvni pracovnik" nelibi, konec koncu kazdy zamestnanec
                pracuje na zaklade pracovni smlouvy a emocne to u mne vzbuzuje pocit,
                ze je placen smluvnim platem (tedy lepe nez stabilni zamestnanec).
                Puvodne navrzena "osoba pracujíci na zaklade dohody" neni sice
                stylisticky nic moc, ale v nasem systemu asi nejlepe odpovida
                skutecnosti a pro personalisty bude nejlepsi.
                Petr Adamek