Re: TERM: CZ-GER "tatickovani"

  • spektrum2002
    Message 1 of 11 , Jul 4, 2007
      Ja myslim, ze nesnasel, ze se tak k nemu lide chovali. Kdybys misto
      "taticek" rekla "Buh", tak k "tatickovani" ma nejbliz "zboznova'ni'".
      Petr Adamek
      P.S. Vsimla sis, ze v soucasne ceske (nevim, jak moravske) cestine se
      slovo "taticek" jako zdrobnelina otce prakticky nepouziva, rikame
      "tatinek". Takze kdyz se rekne "taticek", clovek si automaticky doplni
      "Masaryk".

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Helga Listen" <listen@...> wrote:
      > Ale stale mi neni uplne jazny, co stoji za tim tatickovanim, coz
      (dle meho > textu) TGM nenavidel.
      > Co vlastne nenavidel? To, ze musel/mel hrat Otce naroda, nebo to, ze
      narod ho do takove rolle vtlacil?
    • Kateřina Bryanová
      Message 2 of 11 , Jul 4, 2007
        Bohuzel jsem v te dobe nezila (nebo bohudik?) a ani nejsem velky historik,
        ale vzpominam si, ze moje babicka vzdycky, kdyz o T.G.Masarykovi mluvila,
        pouzivala "titul": taticek Masaryk... Myslim, ze obycejny lid tim vyjadroval
        krome ucty, kterou jiste pan prezident vzbuzoval, i lasku k nemu. Mozna to
        Masarykovi znelo prilis lacine, nebo v tom opravdu videl to, co poslal
        Melvyn ve svem odkazu: http://pages.citebite.com/y1p9v2f2u3fib
        Ale jiste je, ze "taticek Masaryk" bylo sklonovano ve ve v�ech padech a
        bezne pouzivano... Zrejme to povazoval za nedustojne... Ale to jsou jen
        dohady. Chtelo by to nazor pametnika.. :-)
        kacka

        On 7/4/07, Helga Listen <listen@...> wrote:

        > S tim by se mozna dalo neco udelat: "landesvatern/ausgelandesvatert" by
        > mozna v uvozovkach slo.
        > Ale stale mi neni uplne jazny, co stoji za tim tatickovanim, coz (dle meho
        > textu) TGM nenavidel.
        > Co vlastne nenavidel? To, ze musel/mel hrat Otce naroda, nebo to, ze narod
        > ho do takove rolle vtlacil?
        > Dekuji
        > Helga

      • Helga Listen
        Message 3 of 11 , Jul 4, 2007
          Omlouvam se za neznalost ceskych dejin! Opravdu lide TGM jaksi
          �zboznovali�??? To by bylo skvele, protoze tak bych mela vhodny preklad.
          Vergoettern � Aus mit der Vergoetterung

          Helga

          _____

          From: Czechlist@yahoogroups.com [mailto:Czechlist@yahoogroups.com] On Behalf
          Of spektrum2002

[...]

          --- In HYPERLINK

          Message 4 of 11 , Jul 4, 2007
            Ano, to tam klidne dej, oni k nemu vzhlizeli jako k modle.
            Hanka