Re: [Czechlist] HELP: energetika - URGENT

    Message 1 of 6 , Nov 2, 2000
      Lenka Sukova se pta:

      > odber (energie) - slovniky uvadeji bud consumption (ale v textu je
      zminovana
      > i spotreba energie, a tim by doslo k zmateni) anebo off-take, coz moc
      dobre
      > nezni a tezko se mi s tim v textu "manipuluje".

      "Odber" je vlastne to same co "spotreba", oboji se vyjadruje v
      kilowatthodinach, takze "consupmtion" by melo vyhovovat. V nekterych
      souvislostech bude lepsi "demand".

      > odberna elektricka zarizeni

      Klasicka ukazka slovanskeho plytvani slovy. Podle me proste "electrical
      appliances", ci podobne.

      > odberovy diagram

      Mozna "demand chart", to ale sypu z rukavu.

      > odberne misto

      Treba "consupmtion point", opet bez zaruky hodnovernosti.

      > Dale si nevim rady se slovem "dispecink" a spojenim "dispecerske rizeni"

      "Dispecink" bych prelozil jako "control room" a "dispecerske rizeni" by
      mohlo nejspis byt proste jen "control" nebo treba "operation control" nebo
      tak neco.

      Urcite bude lepsi kdyz me nejaky rodily mluvci anglictiny opravi a chtelo by
      to se podivat po nejakem glosari. Myslim, ze by nejake odkazy mohly byt na
      GlossPost, v archivu. Hledal bych "power engineering".

      Kdyz hledam nejaky zakon, pouzivam Alta Vistu s vyberem jazyka "Czech" a
      proste hledam cislo toho zakona.

      Message 2 of 6 , Nov 2, 2000
        Lenka Sukova:

        > A jeste nakonec bych se chtela zeptat, jestli nekdo nevite, kde bych na
        > internetu nasla zakon c. 222/1994 Sb. (energeticky zakon)

        Treba http://ikaros.zce.cz/info/legislativa/222.html.

        Glosar jsem zadny nenasel, chce to trochu trpelivosti.

        Jirka Bolech
      • Monika Cechvala
        Message 3 of 6 , Nov 2, 2000
          pri hledani zakonu se mi osvedcil www.google.com - staci zadat cislo
          zakona (vcetne lomitek a sb.) a ono ho to vetsinou najde...vsadim se,
          ze energeticky zakon se jmenuje daleko "vzneseneji" :-)...jinak
          nektere zakony i s prelozenymi texty jsem videla na strankach
          pinknetu..

          monika c.

          --- In Czechlist@egroups.com, "Lenka Suková" <sukova.lenka@w...>
          wrote:
          > Dobry den,
          > chtela bych Vas pozadat o radu v souvislosti s nekolika terminy.
          Vsechny se
> [...]
          > Z toho pak vyplyvaji
          > odberna elektricka zarizeni
          > odberovy diagram
          > odberne misto
          >
          > Dale si nevim rady se slovem "dispecink" a spojenim "dispecerske
          rizeni"
          > (slovo "dispecersky" je v mnohych kombinacich prekladano
          jako "control" a
          > "rizeni" taktez).
          >
          > A jeste nakonec bych se chtela zeptat, jestli nekdo nevite, kde
          bych na
          > internetu nasla zakon c. 222/1994 Sb. (energeticky zakon). Zkousela

        • Palik
          Message 4 of 6 , Nov 2, 2000
            Lenko

            Odberovy diagram - load curve, consumption curve

            ohledne odberu jsem nasla napriklad:
            regulovany odber = regulated demand
            prumerny odber = integrated demand
            odber stanoveny smlouvou = subscribed demand, contractual demand

            misto odberu = intake point
            odberatelske zarizeni = consumer's stock of plant and equipment
            dispecink (energeticky) = load dispatching centre
            nebo jen dispatching centre
            provozni dispecink = operating control

            Je to vsechno z odborneho slovniku pro energetiky a elektrotechniky, osobne
            to nemam overene.

            HIH

            Vlasta

            ---
            Odchozí zpráva neobsahuje viry.
          • Melvyn Clarke
            Message 5 of 6 , Nov 2, 2000
              --- In Czechlist@egroups.com, "Palik" <palik@s...> wrote:

              > Je to vsechno z odborneho slovniku pro energetiky a elektrotechniky,
              osobne
              > to nemam overene.

              Totez plati se mnou. Jenom cituju tento slovnik:

              > "dispecink"

              dispatching centre (ale jinde jsem uvidel "operations centre")

              >a spojenim "dispecerske rizeni"

              Supervisory control

              > elektricka prace

              electric, electrical work