IATE

  • Milan Condak
    Message 1 of 1 , Mar 18, 2007
      Od 16.3.2007 je v provozu databaze EU s 24 jazyky: http://iate.europa.eu/,
      vcetne cestiny.
      /Udelal jsem prezentaci, ale nejsem schopen data k providerovi odeslat./

      Pokud někdo pouzivate TREX nebo TREX CZ vite, ze pro zmenu prohledavanych
      serveru je nutna práce programatora.
      Zjistil jsem, ze existuje obdobny program, který se jmenuje
      "IntelliWebSearch". Uzivatel si MUZE nastavit SAM, které webove slovniky
      chce prohledavat.

      Takze jsem si stahl a nainstaloval IntelliWebSearch. Potom jsem si upravil 2
      retezce pro vyhledavani. První (KDE), druhy CO = z EN do CS, obor jsem
      nespecifikoval. Po dvou kliknutich mam k dispozici nabidky prekladu.
      =============
      Vysledek hledani "criteria" dopadl takto (1. stránka ze dvou):

      en > cs (domain: Any domain, type of search: Term)

      Result 1- 10 of 16 for criteria

      AGRI-FOODSTUFFS [COM] Full entry
      EN criteria 3 Ref
      CS kritéria 1 Ref

      NO SUBJECT DOMAIN [COM] Full entry
      EN other criteria 3 Ref
      CS jiná kritéria 1 Ref

      NO SUBJECT DOMAIN [COM] Full entry
      EN criteria used 3 Ref
      CS kritéria používaná 1 Ref

      NO SUBJECT DOMAIN [COM] Full entry
      EN following criteria: 3 Ref
      CS tato kritéria: 1 Ref

      AGRI-FOODSTUFFS, FINANCE [COM] Full entry
      EN award criteria 3 Ref
      CS kritéria přidělení 1 Ref

      NO SUBJECT DOMAIN [COM] Full entry
      EN common criteria 3 Ref
      CS společná kritéria 1 Ref

      habitat, land transport, TRANSPORT, technology [COM] Full entry
      EN minimum criteria 3 Ref
      CS minimální kritéria 1 Ref

      NO SUBJECT DOMAIN [COM] Full entry
      EN assessment criteria 3 Ref
      CS hodnotící kritéria 1 Ref

      ECONOMICS [COM] Full entry
      EN evaluation criteria 3 Ref
      CS kritéria hodnocení 1 Ref

      AGRI-FOODSTUFFS [COM] Full entry
      EN recognition criteria 3 Ref
      CS kritéria pro uznání 1 Ref
      --
      Když zadal stejne anglicke vyrazy a hledal jsem pro porovnani preklad do
      nizozemstiny, dostal jsem 5x az 10x vice prelozenych vyrazu nez v pripade

      16:51