RE: [Czechlist] fakturace

  • Vlastimila Palíková
    Message 1 of 12 , Dec 5, 2006
      Ahojky Hanko,

      Na prvn� pohled to vypada, ze to nem� reseni: pokud nemuzes priznat, zes to
      delala sama (nebo bez kocek) a zaroven nemuzes lhat, musis jedine prodlouzit
      termin dodani - to ale zakaznik nechce a je to proti jeho zajmu, takze tim
      smerem bych osobne nesla. Nerozumim ale dobre tomu, kde je problem. Zakaznik
      dostal, co chtel (velkou zakazku v rekordnim terminu), proc by nemel
      rozdychat velkou castku odpovidajici rozsahu zakazky? Jak jsi to udelala, je
      Tvoje vec (nebo ne???). Mas s nimi podespanou nejakou smlouvu, ze musis
      zakazky dodavat osobne? Mozna jediny problem je ten, ze z toho mas blby
      pocit...(?) Jsou 2 moznosti: bud proste fakturovat tak, jak to lezi a bezi,
      se strucnou poznamkou, ze pro velky rozsah zakazky jsi se obratila na
      subdodavatele (ovsem se zajistenim kontroly kvality). Nebo jim mirne slevit
      s tim, ze jsi vyuzila "urcity SW, kter� ti usnadnil praci" - ty budes mit
      lepsi pocit a oni z tebe budou nadseni, jaka jsi rychla a jeste jim m�sto
      expresni prirazky slevujes, a zahrnou te dals� praci (system
      "winner-winner").

      Ahoj a preju at vyberes to nejlepsi rozhodnuti :-) Vlasta Palikova

      Message 2 of 12 , Dec 5, 2006
        Ahoj Hanko,

        nevim, jak velky je preklad, ale eventualne bys mohla tvrdit, ze v zajmu
        toho, ze zakaznikovi snazis vyjit vstric, co se tyce terminu a zaroven se
        snazis dodrzet jednotonou terminologii a styl prekladu, jsi preklad delala
        cely sama a vyjimecne pracovala v noci a o vikendu. Nevim ale do jake miry
        je tahle argumentace pro tebe prijatelna (zakaznik to same muze bez
        priplatku uplatnovat i priste).
        Musis to ale vubec komentovat? Jak rekla Vlasta, zakaznik dostal, co
        potreboval a pokud nepracujes v hodinove sazbe, mate spolu pravdebodobne
        domluvenou sazbu za slova, radky ci strany prelozeneho ci vychoziho textu.
        To, jak jsi udelala, ze posilas preklad v terminu a pozadovane kvalite, je
        pouze tvoje vec.

        Preju hezky den

        Miro

        _____

        Message 3 of 12 , Dec 5, 2006
          Nechci pùsobit jako morální guru, ale myslím, že jsi øešení sama
          naznaèila popisem své povahy. Jedná-li se o zakázku s extrémnì
          vysokou opakovatelností, já bych øekl pravdu, že mám k tomu software,
          nìco bych klientovi vìnoval ve formì slevy za repetitions a 100%
          matches, ale tak, aby toho zase nebylo pøíliš ale zdùraznil bych to
          do nebes. Tohle je myslím win-win pro obì strany. Taky si tím
          zachovᚠkompetititivní výhodu pro pøípad, že by se klient v budoucnu
          dozvìdìl o koèkách a pídil se po nìkom, kdo je používá a dává slevu.
          Je totiž pravda, že tví konkurenti používají koèky a z nich
          vyplývající slevy jako souèást svého marketingu, takže se toho klient
          nìkdy dopídit mùže.

          K.

          --- In Czechlist@yahoogroups.com, Hana Jarolímová <jarolimo@...>

          Message 4 of 12 , Dec 5, 2006
            Diky vsem,

            takze jsem to vyresila nasledovne:

            - barevne jsem oznacila "100%-kockovy" text, ktery jsem nefakturovala vubec
            - jinou barvou jsem oznacila ostatni kockovy text a nabidla slevu za
            podobnost
            - prirazila jsem hodne velkou expres prirazku
            - napsala jsem, ze bych priste ocenila primerene delivery terms, protoze
            jsem na tuto zakazku vycerpala vsechny sve kapacitni moznosti (pod tim
            at si treba predstavi cokoliv, treba, ze jsem v noci nespala nebo ze nas
            to delalo v tymu vice, protoze castka na fakture i presto byla hooodne
            vysoka)

            A k tem kockam, ze klienti o nich vi - svagr dela ve firme, kde maji dve
            on-site prekladatelky, ktere porad dokola jedou manualy (opakovatelnost
            tipuji na 90%), rikala jsem mu o kockach. Reakce ze strany kompetentnich
            osob byla, ze by to ty holky stejne asi nepochopily. Toz tak u nas na
            severovychode...

            Hanka
          • Vlasta Palíková
            Message 5 of 12 , Dec 5, 2006
              Hanka pise:

[...]
              A Vlasta rika:

              aaaaaa..... to sou magori, to snad neni mozny. Ostatne, co je mi do toho, do
              kanalu hazeji svoje penize... ahoj, Vlasta

              * Hotel
              <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJiOTFhNWdnBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzEEZ
              3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
              A--?t=ms&k=Hotel+prague+czech+republic&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Cze
              ch+republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodatio
              n&w5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=Xb_qdTedHVVJKai5
              JRbBsg> prague czech republic

              * Czech
              <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJidXFyZG5tBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzIEZ
              3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
              A--?t=ms&k=Czech+republic+hotel&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Czech+repu
              blic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodation&w5=Pr
              ague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=h42XTbd_SXXZ5HKfGOfQDg>
              republic hotel

              * Travel
              <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJicDBmcnFuBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzMEZ
              3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
              A--?t=ms&k=Travel+to+czech+republic&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Czech+
              republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodation&w
              5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=Ac5RHfcl37s9_ax2Qjr
              IFg> to czech republic

              * Czech
              <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJiNWU3azNkBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzQEZ
              3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
              A--?t=ms&k=Czech+republic+accommodation&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Cz
              ech+republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodati
              on&w5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=IBSVaB_NIw5yh_u
              CnH7ziQ> republic accommodation

              * Prague
              <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJiNzZ2Nm9pBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzUEZ
              3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
              A--?t=ms&k=Prague+czech+republic+accommodation&w1=Hotel+prague+czech+republi
              c&w2=Czech+republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+acco
              mmodation&w5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=1ylulZFY
              7JqkAuKGwykGgQ> czech republic accommodation

              Take a Trip

              Find
              <http://us.ard.yahoo.com/SIG=12hgqjd98/M=493064.8985666.9760618.8674578/D=gr
              oups/S=1705043588:NC/Y=YAHOO/EXP=1165334168/A=3848490/R=0/SIG=13c0frvq1/*htt
              p:/travel.yahoo.com/;_ylc=X3oDMTFhdWdhbjE3BF9TAzk3NDA3NTg5BHBvcwMyBHNlYwNncm
              91cHMEc2xrA2VtYWlsLW5jbQ--> Great Deals

              Yahoo! Travel

              makes it easy

              Yahoo! Photos

              Share
              <http://us.ard.yahoo.com/SIG=12h1adgfc/M=493064.8985655.9760766.8674578/D=gr
              oups/S=1705043588:NC/Y=YAHOO/EXP=1165334168/A=3848638/R=0/SIG=10p8tommg/*htt
              p:/photos.yahoo.com> Your Photos

              via email &

              Yahoo! Messenger

              Y! GeoCities

              Free
              <http://us.ard.yahoo.com/SIG=12hokvs39/M=493064.8985658.9760664.8674578/D=gr
              oups/S=1705043588:NC/Y=YAHOO/EXP=1165334168/A=3848539/R=0/SIG=12ban20bv/*htt
              p:/us.rd.yahoo.com/evt=42416/*http:/geocities.yahoo.com/ps/y360/?v=f>
              Blogging

              Share your views

              with the world.

              .

              <http://geo.yahoo.com/serv?s=97359714/grpId=328964/grpspId=1705043588/msgId=
              32420/stime=1165326968/nc1=3848490/nc2=3848638/nc3=3848539>

            • kzgafas
              Message 6 of 12 , Dec 5, 2006
                Ja bych spise uètoval za 100% opakovani treba 30% ceny, za ostatni
                fuzzies bych nechal normalni cenu a "hodne velkou" expres prirazku
                bych nedaval.

                Jak to popisujes, tak vlastne sebe pripravis o penize za 100% matches
                a klienta jakoby penalizujes expresni prirazkou. Ale podle vyse
                uvedeneho klientovi pouze nabizis slevu (jednas pouze pozitivne).

                Message 7 of 12 , Dec 5, 2006
                  Ale vzdyt je to tak v poradku? Klient by *mel* platit za to, ze chce
                  hodne textu hodne rychle - jinak si na to zvykne a bude to delat porad.
                  Na druhou stranu, pokud je v textu hodne repetic a chci byt vuci
                  zakaznikovi fer (nebo se bojim, ze na to stejne prijde), nejakou slevu
                  bych mu dat mel, protoze mi to da min prace. Muzu klidne uplatnit oboji
                  naraz.
                  Na stranu treti, i ty repetice je nutno hlidat, takze dat mu je zcela
                  zdarma by se mi pricilo. A o podobnosti (fuzzy) bych se uz vubec nebavil.

                  Osobne - kdyz jsem mel jeste neznale zakazniky - tak jsem hromadne
                  repetice resil nejakou pausalni slevou, treba 5-10% na celou zakazku.
                  Ale nikdy jsem se nesiril, kolik kde bylo ceho.

                  Martin

                • Josef Hlavac
                  Message 8 of 12 , Dec 5, 2006
                    Hmmm... trochu se bojim, jestli s tim obarvovanim nakonec nebylo vic
                    prace nez se samotnym prekladem?

                    Joe

                    Message 9 of 12 , Dec 5, 2006
                      Joe, nebylo s tim vice prace - v kocce jsem si nastavila ruzne barvy pro
                      ruzne repetice a obarvilo se to samo:)