fakturace

    Message 1 of 12 , Dec 4, 2006
      Ahoj!

      Vsechny zdravim a preji prijemneho Bizona (nebo pro ktery santan jste se
      nakonec rozhodli:))) Pevne verim, ze nekdy dorazim i ja

      Potrebovala bych poradit:
      - rozsahla zakazka, velice urgentni, Wordfast ale udela +/- 75% prace za
      me, zakaznik o kockach nic netusi, fakturuji plnou sazbu, je to velka
      palka, ale plati bez problemu

      A ted ten problem - nemuzu (asi) priznat, ze jsem to cele delala sama
      (tu castku by pravdepodobne nerozdychali).
      Kolegyne mi radila tvrdit, ze jsme na tom pracovali tri nebo ctyri. Ale
      ja jsem takovy ten poctivec, co jezdi v obci padesatkou a v zoo prizna,
      ze dite melo pred mesicem sest roku a zaplati plne vstupne.... Proste mi
      dela problem lhat.

      Poradte mi prosim nekdo nejake elegantni reseni, aby svedomi zustalo
      ciste a zakaznik fakturovanou castku prezil bez ujmy na zdravi. Dik

      Hanka J
    • Josef Hlavac
      Message 2 of 12 , Dec 5, 2006
        Ahoj,

        treba - to, co se usetri kockou, se dozene urgentnosti...

        Joe

        Message 3 of 12 , Dec 5, 2006
          Nebo: No, tentokrát toho bylo opravdu hodne, a musela jsem se hodně
          snazit. Jeste ze mam spolehlive kolegy...
          Martin

        • Vlastimila Palíková
          Message 4 of 12 , Dec 5, 2006
            Ahojky Hanko,

            Na prvn� pohled to vypada, ze to nem� reseni: pokud nemuzes priznat, zes to
            delala sama (nebo bez kocek) a zaroven nemuzes lhat, musis jedine prodlouzit
            termin dodani - to ale zakaznik nechce a je to proti jeho zajmu, takze tim
            smerem bych osobne nesla. Nerozumim ale dobre tomu, kde je problem. Zakaznik
            dostal, co chtel (velkou zakazku v rekordnim terminu), proc by nemel
            rozdychat velkou castku odpovidajici rozsahu zakazky? Jak jsi to udelala, je
            Tvoje vec (nebo ne???). Mas s nimi podespanou nejakou smlouvu, ze musis
            zakazky dodavat osobne? Mozna jediny problem je ten, ze z toho mas blby
            pocit...(?) Jsou 2 moznosti: bud proste fakturovat tak, jak to lezi a bezi,
            se strucnou poznamkou, ze pro velky rozsah zakazky jsi se obratila na
            subdodavatele (ovsem se zajistenim kontroly kvality). Nebo jim mirne slevit
            s tim, ze jsi vyuzila "urcity SW, kter� ti usnadnil praci" - ty budes mit
            lepsi pocit a oni z tebe budou nadseni, jaka jsi rychla a jeste jim m�sto
            expresni prirazky slevujes, a zahrnou te dals� praci (system
            "winner-winner").

            Ahoj a preju at vyberes to nejlepsi rozhodnuti :-) Vlasta Palikova

          • visiana@tiscali.cz
            Message 5 of 12 , Dec 5, 2006
              Ahoj Hanko,

              nevim, jak velky je preklad, ale eventualne bys mohla tvrdit, ze v zajmu
              toho, ze zakaznikovi snazis vyjit vstric, co se tyce terminu a zaroven se
              snazis dodrzet jednotonou terminologii a styl prekladu, jsi preklad delala
              cely sama a vyjimecne pracovala v noci a o vikendu. Nevim ale do jake miry
              je tahle argumentace pro tebe prijatelna (zakaznik to same muze bez
              priplatku uplatnovat i priste).
              Musis to ale vubec komentovat? Jak rekla Vlasta, zakaznik dostal, co
              potreboval a pokud nepracujes v hodinove sazbe, mate spolu pravdebodobne
              domluvenou sazbu za slova, radky ci strany prelozeneho ci vychoziho textu.
              To, jak jsi udelala, ze posilas preklad v terminu a pozadovane kvalite, je
              pouze tvoje vec.

              Preju hezky den

              Miro

              _____

              Message 6 of 12 , Dec 5, 2006
                Nechci pùsobit jako morální guru, ale myslím, že jsi øešení sama
                naznaèila popisem své povahy. Jedná-li se o zakázku s extrémnì
                vysokou opakovatelností, já bych øekl pravdu, že mám k tomu software,
                nìco bych klientovi vìnoval ve formì slevy za repetitions a 100%
                matches, ale tak, aby toho zase nebylo pøíliš ale zdùraznil bych to
                do nebes. Tohle je myslím win-win pro obì strany. Taky si tím
                zachovᚠkompetititivní výhodu pro pøípad, že by se klient v budoucnu
                dozvìdìl o koèkách a pídil se po nìkom, kdo je používá a dává slevu.
                Je totiž pravda, že tví konkurenti používají koèky a z nich
                vyplývající slevy jako souèást svého marketingu, takže se toho klient
                nìkdy dopídit mùže.

                K.

                --- In Czechlist@yahoogroups.com, Hana Jarolímová <jarolimo@...>

                Message 7 of 12 , Dec 5, 2006
                  Diky vsem,

                  takze jsem to vyresila nasledovne:

                  - barevne jsem oznacila "100%-kockovy" text, ktery jsem nefakturovala vubec
                  - jinou barvou jsem oznacila ostatni kockovy text a nabidla slevu za
                  podobnost
                  - prirazila jsem hodne velkou expres prirazku
                  - napsala jsem, ze bych priste ocenila primerene delivery terms, protoze
                  jsem na tuto zakazku vycerpala vsechny sve kapacitni moznosti (pod tim
                  at si treba predstavi cokoliv, treba, ze jsem v noci nespala nebo ze nas
                  to delalo v tymu vice, protoze castka na fakture i presto byla hooodne
                  vysoka)

                  A k tem kockam, ze klienti o nich vi - svagr dela ve firme, kde maji dve
                  on-site prekladatelky, ktere porad dokola jedou manualy (opakovatelnost
                  tipuji na 90%), rikala jsem mu o kockach. Reakce ze strany kompetentnich
                  osob byla, ze by to ty holky stejne asi nepochopily. Toz tak u nas na
                  severovychode...

                  Hanka
                • Vlasta Palíková
                  Message 8 of 12 , Dec 5, 2006
                    Hanka pise:

[...]
                    A Vlasta rika:

                    aaaaaa..... to sou magori, to snad neni mozny. Ostatne, co je mi do toho, do
                    kanalu hazeji svoje penize... ahoj, Vlasta

                    * Hotel
                    <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJiOTFhNWdnBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzEEZ
                    3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
                    A--?t=ms&k=Hotel+prague+czech+republic&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Cze
                    ch+republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodatio
                    n&w5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=Xb_qdTedHVVJKai5
                    JRbBsg> prague czech republic

                    * Czech
                    <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJidXFyZG5tBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzIEZ
                    3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
                    A--?t=ms&k=Czech+republic+hotel&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Czech+repu
                    blic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodation&w5=Pr
                    ague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=h42XTbd_SXXZ5HKfGOfQDg>
                    republic hotel

                    * Travel
                    <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJicDBmcnFuBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzMEZ
                    3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
                    A--?t=ms&k=Travel+to+czech+republic&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Czech+
                    republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodation&w
                    5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=Ac5RHfcl37s9_ax2Qjr
                    IFg> to czech republic

                    * Czech
                    <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJiNWU3azNkBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzQEZ
                    3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
                    A--?t=ms&k=Czech+republic+accommodation&w1=Hotel+prague+czech+republic&w2=Cz
                    ech+republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+accommodati
                    on&w5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=IBSVaB_NIw5yh_u
                    CnH7ziQ> republic accommodation

                    * Prague
                    <http://groups.yahoo.com/gads;_ylc=X3oDMTJiNzZ2Nm9pBF9TAzk3MzU5NzE0BF9wAzUEZ
                    3JwSWQDMzI4OTY0BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzU4OARzZWMDc2xtb2QEc3RpbWUDMTE2NTMyNjk2O
                    A--?t=ms&k=Prague+czech+republic+accommodation&w1=Hotel+prague+czech+republi
                    c&w2=Czech+republic+hotel&w3=Travel+to+czech+republic&w4=Czech+republic+acco
                    mmodation&w5=Prague+czech+republic+accommodation&c=5&s=164&g=2&.sig=1ylulZFY
                    7JqkAuKGwykGgQ> czech republic accommodation

                    Take a Trip

                    Find
                    <http://us.ard.yahoo.com/SIG=12hgqjd98/M=493064.8985666.9760618.8674578/D=gr
                    oups/S=1705043588:NC/Y=YAHOO/EXP=1165334168/A=3848490/R=0/SIG=13c0frvq1/*htt
                    p:/travel.yahoo.com/;_ylc=X3oDMTFhdWdhbjE3BF9TAzk3NDA3NTg5BHBvcwMyBHNlYwNncm
                    91cHMEc2xrA2VtYWlsLW5jbQ--> Great Deals

                    Yahoo! Travel

                    makes it easy

                    Yahoo! Photos

                    Share
                    <http://us.ard.yahoo.com/SIG=12h1adgfc/M=493064.8985655.9760766.8674578/D=gr
                    oups/S=1705043588:NC/Y=YAHOO/EXP=1165334168/A=3848638/R=0/SIG=10p8tommg/*htt
                    p:/photos.yahoo.com> Your Photos

                    via email &

                    Yahoo! Messenger

                    Y! GeoCities

                    Free
                    <http://us.ard.yahoo.com/SIG=12hokvs39/M=493064.8985658.9760664.8674578/D=gr
                    oups/S=1705043588:NC/Y=YAHOO/EXP=1165334168/A=3848539/R=0/SIG=12ban20bv/*htt
                    p:/us.rd.yahoo.com/evt=42416/*http:/geocities.yahoo.com/ps/y360/?v=f>
                    Blogging

                    Share your views

                    with the world.

                    .

                    <http://geo.yahoo.com/serv?s=97359714/grpId=328964/grpspId=1705043588/msgId=
                    32420/stime=1165326968/nc1=3848490/nc2=3848638/nc3=3848539>

                  • kzgafas
                    Message 9 of 12 , Dec 5, 2006
                      Ja bych spise uètoval za 100% opakovani treba 30% ceny, za ostatni
                      fuzzies bych nechal normalni cenu a "hodne velkou" expres prirazku
                      bych nedaval.

                      Jak to popisujes, tak vlastne sebe pripravis o penize za 100% matches
                      a klienta jakoby penalizujes expresni prirazkou. Ale podle vyse
                      uvedeneho klientovi pouze nabizis slevu (jednas pouze pozitivne).

                      Message 10 of 12 , Dec 5, 2006
                        Ale vzdyt je to tak v poradku? Klient by *mel* platit za to, ze chce
                        hodne textu hodne rychle - jinak si na to zvykne a bude to delat porad.
                        Na druhou stranu, pokud je v textu hodne repetic a chci byt vuci
                        zakaznikovi fer (nebo se bojim, ze na to stejne prijde), nejakou slevu
                        bych mu dat mel, protoze mi to da min prace. Muzu klidne uplatnit oboji
                        naraz.
                        Na stranu treti, i ty repetice je nutno hlidat, takze dat mu je zcela
                        zdarma by se mi pricilo. A o podobnosti (fuzzy) bych se uz vubec nebavil.

                        Osobne - kdyz jsem mel jeste neznale zakazniky - tak jsem hromadne
                        repetice resil nejakou pausalni slevou, treba 5-10% na celou zakazku.
                        Ale nikdy jsem se nesiril, kolik kde bylo ceho.

                        Martin

                      • Josef Hlavac
                        Message 11 of 12 , Dec 5, 2006
                          Hmmm... trochu se bojim, jestli s tim obarvovanim nakonec nebylo vic
                          prace nez se samotnym prekladem?

                          Joe

                          Message 12 of 12 , Dec 5, 2006
                            Joe, nebylo s tim vice prace - v kocce jsem si nastavila ruzne barvy pro
                            ruzne repetice a obarvilo se to samo:)