Re: Jak zacit u agentury?

  • Amir
    Message 1 of 2 , Jun 26, 2006
      Vazeny pane kolego,

      zkouset to urcite cenu ma, prekladam takhle uz zhruba tri a pul roku
      a prakticky jenom u agentur - v pripade ze jste student, nema cenu ze
      sebe delat osobu samostatne vydelecne cinnou, vetsina agentur je
      ochotna s vami spolupracovat i v ramci dohody o provedeni prace. U me
      byla navic vyhoda v tom, ze muj otec je take prekladatel a v nouzi
      jsem mohl preklady fakturovat i pres jeho firmu. Pokud prekladani
      zvladnete - agentura to zjisti korekturou vasich prekladu - nedelejte
      si starosti s tim, ze nemate zkusenosti, ty nemel na zacatku nikdo.

      Agentura vam (pokud nerekne uz na zacatku ze maji prekladatelu dost)
      zrejme da zkusebni preklad, nebo po vas bude chtit vzorovy preklad z
      toho, ze maji napr. preklad ktery nikdo jiny nechce (napr. 1,5 NS
      blábolu o rychlostních schopnostech vzhledem ke stupni únavy z FTVS
      za 250 Kc). To se postupne zlepsuje a pracovnici agentury vam z
      vdecnosti ze jste jim parkrat vzal preklad ktery se pokouseli zadat
      pul dne nakonec zacnou prihazovat i veci jednodussi a prijemnejsi na
      prekladani. Pocet prelozenych NS/den zalezi na vas - kazdou zakazku
      muzete odmitnout, ja jsem jako student prekladal v prumeru tak 20-30
      NS za mesic, jenom vyjimecne vic, nemuzete si tim sedenim u pocitace
      zkazit veskery volny cas ktery mate.

      Jeste jeden tip - drzte se sveho oboru, pokud neprekladate full-time,
      neziskavate tim dostatek zkusenosti na to abyste mohl prekladat
      vsechno a na jakemkoli nezvyklem tematu si lamete zuby s efektivitou
      50 Kc/hod.

      S pranim hodne zdaru

      MUDr. Amir Zolal

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "dakolocz" <dakolocz@...> wrote:

      > Jsem student VS a uvazuji o registraci u nektere z prekladatelskych
      > agentur. Zatim mam zkusenosti pouze s nekterymi preklady ziskanych
      > pres pratele. Rad bych vedel, jaky mate nazor na agentury, prip.
      ktere