Definice veku

  • Helga Listen
    Message 1 of 4 , Mar 23, 2006
      Zdravim jeste jednou,

      Zkusim svou otazku formulovat jinak:

      Kdy dovrzi muj 5. rok �ivota? Ve den kdy slavim 5. narozeniny, nebo den
      predtim?

      Kdyz jsem se narodila 4. listopadu 2004, dovrzi muj prvni rok zivota 3.
      listopadu 2005 v 24:00 a zacina muj druhy rok zivota 4. listopadu 00:01 hod.
      nebo je to vse jinak?

      Kde bych sehnala "zavaznou" definice veku?

      Helga

      --
      Ausgehende eMail ist virenfrei.
      �berpr�ft durch AVG Anti-Virus.

    • Terminus Technicus
      Message 2 of 4 , Mar 23, 2006
        A co kdyz ses narodila 4. listopadu v 05:00 rano???, dovrsis az v 05:01????
        asi jen teoreticky, protoze zaznam o casu porodu neni soucasti ID

        Myslim, ze zadna "oficialni" definice - alespon pro potreby pojistovnictvi -
        neexistuje a pojistovny si to tak nejak definuji samy - nekde v hodne small
        printu a pokud mozno az po pojistne udalosti a v jejich prospech :)

        Obecne ale (doufam) plati, ze den narozeni je ten urcity den, od 00:01 do
        00:00, give or take a few seconds in between... rekl bych ze veku XX dovrsim
        o pulnoci dne prede dnem, kdy mam XX narozeniny (nebo alespon sekundu po
        pulnoci)...

        Kdy dovrzi muj 5. rok života? Ve den kdy slavim 5. narozeniny, nebo den
[...]

        Überprüft durch AVG Anti-Virus.
        Version: 7.1.384 / Virendatenbank: 268.2.6/288 - Ausgabedatum: 22.03.2006

        Site of the week:
        http://www.slovodne.cz
        Yahoo! Groups Links
      • Helga Listen
        Message 3 of 4 , Mar 23, 2006
          Tak jeste jednou a s lepe formulovanou otazkou.

          PROC pise autor (SK zakonu o zdravodnictvi) "poistenci do dov��enia 18
          rokov veku a 364 dn�"

          PROC nepise "do dovrsenia 19 rokov"???

          Na jinem liste mne take upozornili na to, ze existuji prestupne roky - hej,
          a hned by pojistenec stratil 1 den (nebo obracene, nebo jak to je).

          Mne se stale jevi, ze myslel "dovrzeni 19. let s podminkou, ze ve dne kdy
          zlavi 19. nar. to uz neplati", formuloval to ale tak komplikovane, protoze v
          SK neni jednoznacna definice "dovrzeni xx let". V NJ jsem se ale dopatrala,
          ze dakova definice existuje (zakonna) a ta rika, ze dovrzim ve dne pred
          dalsimi narozeninami.

          Da to nekomu smysl?

          Helga

          Message 4 of 4 , Mar 23, 2006
            Ahoj, dokud Ti neni 5, tak 5. rok nedovrsil (je tesne pred vrcholem). Takze
            dovrsi az v den narozenin.
            ( I kdyz presne vzato 5x365 je uz den predem.)