Help: Checkweigher

  • Stanislav Zizka
    Message 1 of 10 , Nov 7, 2005
      Hello everyone,

      Please could anybody of you provide any suggestions,
      clarifications or Czech equivalents regarding the
      terms between asterisks? The text talks about the
      checkweigher.

      First check that the disconnected parts are no longer
      live, then earth and *short-out* them and make sure
      that any live parts which are near them are insulated.

      Some special design weighframes must be connected to
      400 V three-phase current (*5-wire network with N and
      PE*).

      The use of frequency inverters can cause *derivative
      currents*. Therefore the use of *safety power breakers
      ("fi" fault current circuit breakers)* alone is
      insufficient and not permitted.

      *Fixed wiring* of the power cable to a power outlet is
      compulsory, according to VDE 0160.

      Many thanks for your help!!

      Standa

      Message 2 of 10 , Nov 7, 2005
        Ahoj Stando,

        short-out - zkratovat (cili v tomto pripade uzemnit)
        fixed wiring - pevné zapojeni (neni to zastrcka, ale kabel je natvrdo
        zaveden do zdroje)
        *5-wire network with N and PE* -tady budu jen hadat: petivodicove
        zapojeni (hvezdicove??) s neutralnim vodicem a fazemi???

        hth
        Martin

        Stanislav Zizka wrote:

        >Hello everyone,
        >
        >Please could anybody of you provide any suggestions,
        >clarifications or Czech equivalents regarding the
        >terms between asterisks? The text talks about the
        >checkweigher.
        >

        >First check that the disconnected parts are no longer
        >live, then earth and *short-out* them and make sure
        >that any live parts which are near them are insulated.
        >
        >Some special design weighframes must be connected to
        >400 V three-phase current (*5-wire network with N and
        >PE*).
        >
        >The use of frequency inverters can cause *derivative
        >currents*. Therefore the use of *safety power breakers
        >("fi" fault current circuit breakers)* alone is
        >insufficient and not permitted.
        >
        >*Fixed wiring* of the power cable to a power outlet is
        >compulsory, according to VDE 0160.
        >

        >Many thanks for your help!!
        >
        >Standa

        >Yahoo! Messenger - NEW crystal clear PC to PC calling worldwide with voicemail http://uk.messenger.yahoo.com
        >

        >Czechlist resources:
        >http://www.bohemica.com/czechtranslation

        >Yahoo! Groups Links

      • Jarda
        Message 3 of 10 , Nov 7, 2005
          Stanislav Zizka wrote:

          > Hello everyone,
          >
          > Please could anybody of you provide any suggestions,
          > clarifications or Czech equivalents regarding the
          > terms between asterisks? The text talks about the
          > checkweigher.
          >

          > First check that the disconnected parts are no longer
          > live, then earth and *short-out* them and make sure
          > that any live parts which are near them are insulated.

          HOW ABOUT: "zkratujte"?

          > Some special design weighframes must be connected to
          > 400 V three-phase current (*5-wire network with N and
          > PE*).

          HOW ABOUT: "petizilovy kabel s nulovym vodicem a ochrannym zemnicim
          vodicem"?

          > The use of frequency inverters can cause *derivative
          > currents*. Therefore the use of *safety power breakers
          > ("fi" fault current circuit breakers)* alone is
          > insufficient and not permitted.

          "derivative currents" = ???
          "pouziti pouze bezpecnostnich jisticu (aktivovanych zkratovým proudem) je
          nedostatecne a nepripustne"
          - znamena to, ze se musi pouzit diferencni proudovy chranic, ktery reaguje
          na sebemensi unik proudu z obvodu

          > *Fixed wiring* of the power cable to a power outlet is
          > compulsory, according to VDE 0160.

          HOW ABOUT: "podle normy VDE 0160 musi byt napajeci kabel do rozvodne site
          zapojen napevno"?
          - tedy nikoli pomoci zasuvky a zastrcky

          I am not an expert, just have consulted with my brother (an electrician).
          HTH anyway.

          Regards,
          Jarda
          Message 4 of 10 , Nov 7, 2005
            Yesterday, to my surprise, I found that when someone gets a bachelor's
            degree in the CR (which seems to require fewer courses than in the US),
            they are awarded the title "bakalar" and can use the abbreviation "Bc."
            before their name. This, for once, is a title I never saw anyone in
            the Czech Republic use.

            I suddenly got curious. I have a BFA (bachelor of fine arts) degree
            from the US. It's much more school than a BA in art, but our MFA is
            even more school. I can't seem to find where a Czech art school allows
            itself to be pinned down to specific courses to be taken (in fact, the
            Umprum in Prague claims it doesn't focus on length of study), so I
            can't find out what the equivalent degree to a BFA would be in the CR.

            So, with a BFA in painting and an MA in linguistics, I suppose I could
            walk around the CR calling myself "Dipl. mal. Mgr. James Kirchner", or
            maybe not?

            Message 5 of 10 , Nov 7, 2005
              Nazdar Stando,

              anglictina od rodileho mluvciho to rozhodne neni:

              > First check that the disconnected parts are no longer
              live, then earth and *short-out* them and make sure
              that any live parts which are near them are insulated.

              Spravne 'short them out'. Nicmene mi pripada, ze basnik mel na mysi
              "pospojovat" (mezi sebou). I tak bych ja osobne nejprve uvedl pospojovat a
              teprve potom uzemnit, 'earth'.

              > Some special design weighframes must be connected to
              400 V three-phase current (*5-wire network with N and
              PE*).

              Jedna se o druh rozvodne soustavy: tri fazove vodice + stredni vodic (N =
              neutral) + ochranny vodic (PE = protective earth);
              http://en.wikipedia.org/wiki/TT_earthing_system.

              > The use of frequency inverters can cause *derivative
              currents*.

              Jazykove to zní jako "odvozene proudy", ale co by to melo byt za zvire mi
              nedochazi.

              > Therefore the use of *safety power breakers
              ("fi" fault current circuit breakers)* alone is
              insufficient and not permitted.

              Rekl bych, ze 'safety power breaker' je proste "jistic" a to v zavorkach
              pravi, ze to je nadproudovy jistic. 'fi' ma byt asi 'phi'. 'Cos phi' je
              ucinnik, ale nevim co znamena samotne 'fi'.

              > *Fixed wiring* of the power cable to a power outlet is
              compulsory, according to VDE 0160.

              Asi tedy "pevne pripojeni", ale v kombinaci s vyrazem 'power outlet' to je
              matouci.

              Mozna vice pochopis z dalsiho textu...

              Jirka Bolech
            • ing.Sárka Rubková
              Message 6 of 10 , Nov 7, 2005
                A nemá autor na mysli bludné proudy?

                sarka

              • ing.Sarka Rubkova
                Message 7 of 10 , Nov 7, 2005
                  Rozhodne bys nebyl dipl. mal., protoze u bakalarskeho studia je titul
                  balakar tedy Bc. A pokud vim, nebyl bys ani Bc. Mgr., protoze se uvadi jen
                  vyssi titul.
                  Titul DiS plati jen u vyssich odbornych skol, ktere neposkytuji universitni
                  vzdelani, ale neco mezi prumyslovkou a VS.
                  Jak jsi dosel k tomu, ze na ukonceni bakalarskeho studia je treba mene
                  predmetu?
                  sarka

                  Message 8 of 10 , Nov 7, 2005
                    On Monday, November 7, 2005, at 08:24 AM, ing.Sarka Rubkova wrote:

                    > Rozhodne bys nebyl dipl. mal., protoze u bakalarskeho studia je titul
                    > balakar tedy Bc. A pokud vim, nebyl bys ani Bc. Mgr., protoze se uvadi
                    > jen
                    > vyssi titul.

                    Problem je v tom, ze muj BFA neni presne bakalarsky diplom, spis neco
                    vyssi. Je asi na stejne odborne urovni jako magistersky diplom z
                    normalni americke univerzity, protoze studujeme vic nez normalni
                    americky univerzitni student a casto pusobime potom ve svete umeni,
                    jako kdybychom meli magistersky diplom.

                    > Titul DiS plati jen u vyssich odbornych skol, ktere neposkytuji
                    > universitni
                    > vzdelani, ale neco mezi prumyslovkou a VS.

                    Diky.

                    > Jak jsi dosel k tomu, ze na ukonceni bakalarskeho studia je treba mene
                    > predmetu?

                    Videl jsem vykaz klientky a pripadalo mi, ze mela mene kurzu, ale vic
                    oficialnich zkousek nez u nas. To muze byt ale, protoze uz byla DiS,
                    kdyz zacala na univerzite.

                    Message 9 of 10 , Nov 7, 2005
                      Tak jako tak maji vystudovani maliri v Cesku titul Akad. mal (akademicky
                      malir), jelikoz studuji na Akademii, takze coby diplomovany malir bys
                      byl jiste stredem zaslouzeneho zajmu :-)
                      Martin

                      James Kirchner wrote:

                      >On Monday, November 7, 2005, at 08:24 AM, ing.Sarka Rubkova wrote:
                      >

                      >>Rozhodne bys nebyl dipl. mal., protoze u bakalarskeho studia je titul
                      >>balakar tedy Bc. A pokud vim, nebyl bys ani Bc. Mgr., protoze se uvadi
                      >>jen
                      >>vyssi titul.
                      >>

                      >Problem je v tom, ze muj BFA neni presne bakalarsky diplom, spis neco
                      >vyssi. Je asi na stejne odborne urovni jako magistersky diplom z
                      >normalni americke univerzity, protoze studujeme vic nez normalni
                      >americky univerzitni student a casto pusobime potom ve svete umeni,
                      >jako kdybychom meli magistersky diplom.
                      >

                      >>Titul DiS plati jen u vyssich odbornych skol, ktere neposkytuji
                      >>universitni
                      >>vzdelani, ale neco mezi prumyslovkou a VS.
                      >>

                      >Diky.
                      >

                      >>Jak jsi dosel k tomu, ze na ukonceni bakalarskeho studia je treba mene
                      >>predmetu?
                      >>

                      >Videl jsem vykaz klientky a pripadalo mi, ze mela mene kurzu, ale vic
                      >oficialnich zkousek nez u nas. To muze byt ale, protoze uz byla DiS,
                      >kdyz zacala na univerzite.
                      >
                      >Jamie

                      >Czechlist resources:
                      >http://www.bohemica.com/czechtranslation

                      >Yahoo! Groups Links

                    • ing.Sarka Rubkova
                      Message 10 of 10 , Nov 7, 2005
                        > > Jak jsi dosel k tomu, ze na ukonceni bakalarskeho studia je treba mene
                        > > predmetu?
                        >
                        > Videl jsem vykaz klientky a pripadalo mi, ze mela mene kurzu, ale vic
                        > oficialnich zkousek nez u nas. To muze byt ale, protoze uz byla DiS,
                        > kdyz zacala na univerzite.
                        Aha, ale to, ze predtim dokoncila vyssi odbornou skolu nema s balarskym
                        studiem nic spolecneho. Ona ma bakalarsky diplom? Zalezi take na tom, jakou
                        skolu delala. Tedy myslim tim to bakalarske studium. Muze mit vic zkousek a
                        mene kursu proto, ze vetsina predmetu (kursu) trva nekolik let a nerozdeluje
                        se. Pri ukonceni kazde jeho casti (tedy po jednom nebo dvou semetrech) se
                        dela zkouska (se znamkou) nebo zapocet. Krome toho se skoro kazdy predmet
                        deli na prednasky a cviceni, ktere se klasifikuji nekdy zvlast a nekdy
                        dohromady.
                        Tady neni obvykle udelat bakalarsky diplom na jedne skole a jit delat
                        magisterske na jinou. Je to proto, ze se drive 5-6leta studia rozdelila na
                        bakalarskou cast (3 roky) a magisterske studium (2-3 roky), pricemz se stale
                        jedna o uceleny program. Pokud nekdo dokoncil bakalarska studia na jednom
                        smeru university nebo techniky a chce prejit na druhy, musi mit bakalarsky
                        diplom a udelat neco jako rozdilove zkousky, ktere jsou dost obtizne, aby
                        prokazal, ze umi vsechno, co se na tomto smeru studia na skole v balarskam
                        studiu uci a nektere predmety si musi doplnit, jinak pak nemuze delat
                        diplom. Krome toho existuji skoly, ktere maji pouze bakalarske studium a
                        nepredpoklada se, ze by jeho studenti dale studovali na magistra. Je to neco
                        jako lepsi (nebo horsi prumyslovka), akorat konci titulem.
                        > Problem je v tom, ze muj BFA neni presne bakalarsky diplom, spis neco
                        > vyssi. Je asi na stejne odborne urovni jako magistersky diplom z
                        > normalni americke univerzity, protoze studujeme vic nez normalni
                        > americky univerzitni student a casto pusobime potom ve svete umeni,
                        > jako kdybychom meli magistersky diplom.
                        Nic takoveho tady neni. Ale jako malir bys nejspis byl akad. mal.
                        (akademicky malir), ale predpokladam, ze vase vzdelani bylo vice teoreticke
                        nez prakticke?

                        Sarka