Znamenko pro nasobeni

  • tomas_barendregt
    Message 1 of 3 , Sep 1, 2005
      Vazeni,

      pouziva se jeste dnes v CR pro oznaceni nasobeni tecka mezi cisly, jak
      jsem se to v sedmdesatych letech ucil ve skole (4.5=20) nebo se uz
      vyhradne pouziva "x" (4x5=20)? Ja uz bych tu tecku asi sotva sam
      pouzil, ale mozna to je pod vlivem zvyklosti z cizich kraju? (Podobne
      jako jsem prestal psat jednicku jako "bicik" a pisu ji jako (ponekud
      holou) svislou carku...)

      Diky,

      Tom
    • Amir
      Message 2 of 3 , Sep 2, 2005
        Pred peti lety se jeste psala tecka. A podle me se tak pise dal.
        Jednicka se stale pise jako bicik.

        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "tomas_barendregt" <barendregt@e...>

      • Amir
        Message 3 of 3 , Sep 2, 2005
          Krome x se i v cizojazycnem zapise pouziva tecka. Neni to ale tecka
          dole jako jste ji napsal vy, ale znak ·, tedy vase rovnice by byla
          4·5=20. Pokud jde o zapis vyrazu s promennymi, tam se nepouziva pro
          nasobeni zadny znak (4x+5y=20), zaroven asi plati ze ve slozitejsich
          vyrazech nelze pouzit znak x pro nasobeni, aby nedoslo k zamene za
          promennou x.

          http://www.engplanet.com/redirect.html?2333