Re: TERM ocistene uverove portfolio THANKS

  • iseykora
    Message 1 of 8 , Jun 1, 2005
      C^NB pouziva ekvivalenci:
      uvery ocistene = credit adjusted

      Igor

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Terminus Technicus"

      Message 2 of 8 , Jun 1, 2005
        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "iseykora" <iseykora@y...> wrote:
        > C^NB pouziva ekvivalenci:
        > uvery ocistene = credit adjusted

        And FWIW I came across the following definition, which may be useful:

        Co jsou ocistene a co neocistene uvery? Ceska narodni banka rozlisuje
        dva typy uverove emise komercních bank. Jedna se o tzv. neocistene, to
        jsou naprosto vsechny uvery v korunovem vyjádrení a v cizi mene
        (prepocitane kurzem) a poskytnute vsemi bankami. A tzv. ocistene, tedy
        takove, ktere jsou upravene o kurzove vlivy, odpisy a uvery poskytnute
        bankami po odebrani licence. Ocistene jsou dale upravene o operace
        spojene s restrukturalizaci uveroveho portfolia bank (prevody na
        Konsolidacní agenturu, tedy stat).

        www.fce.vutbr.cz/veda/dk2003texty/pdf/5-2/rp/nesejt.pdf

        M.
        You can discover what your enemy fears most by observing the means he
        uses to try to frighten you.
        - Eric Hoffer
      • Terminus Technicus
        Message 3 of 8 , Jun 2, 2005
          I see, sorry for introducing more confusion into the matter - still, what's
          the portfolio bit doing there??? I thought that pointed to the loans being
          actual loans, not just figures in a bank's balance sheet....

          Matej

          Co jsou ocistene a co neocistene uvery? Ceska narodni banka rozlisuje
          dva typy uverove emise komercních bank. Jedna se o tzv. neocistene, to
          jsou naprosto vsechny uvery v korunovem vyjádrení a v cizi mene
          (prepocitane kurzem) a poskytnute vsemi bankami. A tzv. ocistene, tedy
          takove, ktere jsou upravene o kurzove vlivy, odpisy a uvery poskytnute
          bankami po odebrani licence. Ocistene jsou dale upravene o operace
          spojene s restrukturalizaci uveroveho portfolia bank (prevody na
          Konsolidacní agenturu, tedy stat).

          www.fce.vutbr.cz/veda/dk2003texty/pdf/5-2/rp/nesejt.pdf

          M.
          You can discover what your enemy fears most by observing the means he
          uses to try to frighten you.
          - Eric Hoffer

          Czechlist resources:

          Yahoo! Groups Links
          Message 4 of 8 , Jun 7, 2005
            <czechlist@t...> wrote:
            > I see, sorry for introducing more confusion into the matter - still,
            what's
            > the portfolio bit doing there??? I thought that pointed to the loans
            being
            > actual loans, not just figures in a bank's balance sheet....

            Nothing to stop figures in a bank's balance sheet from being actual
            loans, surely.