Re: TERM: TV relay lens

  • Jaroslav Suchánek
    Message 1 of 10 , Apr 5, 2005
      Taky by to mohl byt proste jenom snimaci objektiv, tedy nejenom optika,
      ale i nejaky CCD snimac.
      J.

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "kzgafas" <kzgafas@t...> wrote:

      > Nevíte nìkdo, jak pøeložit TV relay lens? (Jedná se nejspíše o non-
      > native Eng zkomoleninu). TV objektiv? Video objektiv? Je to
      > pøislusenství ke kamere pro pozorováni a fotografovaní oka.
      >
      > Diky,
      >

      > K.
    • kzgafas
      Message 2 of 10 , Apr 5, 2005
        --- In Czechlist@yahoogroups.com, Jaroslav Suchánek <jardas@m...>
        wrote:

        > Taky by to mohl byt proste jenom snimaci objektiv, tedy nejenom
        optika,
        > ale i nejaky CCD snimac.
        > J.

        Nejake CCD tam taky figuruje, ale jde mi o to, co s tim "TV relay".

        Message 3 of 10 , Apr 5, 2005
          Jak tak patram v googlu, je relay lens prizpusobovaci cocka nebo prechodova
          cocka (napr. mezi fotakem a mikroskopem). Navypada to na na nic specialne
          oftalmologickeho, i kdyz se to tam casto vyskytuje. Sazel bych na TV
          predsadku.

          Nevíte nìkdo, jak pøelozit TV relay lens? (Jedná se nejspíse o non-

          Czechlist resources:
          http://www.bohemica.com/czechtranslation

          Message 4 of 10 , Apr 5, 2005
            Citat:
            The optical image appearing on the phosphor plate is then focused onto a
            high-resolution progressive CCD camera by way of a relay lens for creating a
            depth image.

            Jde o CCD TV kameru bez vztahu k vysetrovani oci....
            Message 5 of 10 , Apr 5, 2005
              Nazdar Kostasi,

              > Nevíte nìkdo, jak pøeložit TV relay lens?

              Podle vseho se jedna o objektiv (lens), ktery umoznuje prenos (relay) na
              televizni prijimac (TV). Jinak receno, ma to vystup v televiznim formatu. Ja
              bych tomu klidne rikal "objektiv s televiznim vystupem"...

              Jirka Bolech
            • kzgafas
              Message 6 of 10 , Apr 5, 2005
                --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Jirka Bolech" <jirka.bolech@s...>
                wrote:
> [...]
                formatu. Ja
                > bych tomu klidne rikal "objektiv s televiznim vystupem"...

                Mohl bych to napsat jako "TV objektiv"? Ja jsem v tomhle uplny laik.
                Rikam si, jestli TV objektiv neni neco sofistikovanejsiho. Ale
                pristroj ma i vystup pro video, tak by to tak mohlo byt.

                Message 7 of 10 , Apr 5, 2005
                  Kostasi,

                  > Mohl bych to napsat jako "TV objektiv"?

                  Mne osobne se v cestine prici vyrazy podobneho druhu, kde privlastek neni
                  jasne pridavne jmeno. Nicmene se tento slovosled stal jiz beznym jevem a
                  ocividne se jedna o pripady, kde je podstatne jmeno pouzite jako privlastek
                  slovo ciziho puvodu, zejmena z anglictiny. "Televizni objektiv" by se mi
                  zamlouval vice. Otazka je, zda jedno nebo druhe neni zamenitelne s
                  objektivem k televizni kamere.

                  "Televizni adapter", jak navrhuje podle
                  http://www.mikroskopy.cz/nikon/ts100.asp Amir, mi pripada trefnejsi.

                  Mozna by se to mohlo jmenovat i "trinokularni tubus", coz je na teto webove
                  strance nahore a take je o tom zminka na
                  http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/fyzika/prof/Tesar/diplomky/obr_dopl_optika
                  /optika/mikroskopy/pojm.htm, ale tento vyraz neni jednoznacny ani prilis
                  srozumitelny...

                  Jirka Bolech
                • kzgafas
                  Message 8 of 10 , Apr 5, 2005
                    wrote:
> [...]
                    se mi
                    > zamlouval vice. Otazka je, zda jedno nebo druhe neni zamenitelne s

                    To mas pravdu. Ale v tomto pripade se jedna o manual napsany spatnou
                    anglictinou ve stylu Germlish a ja vylozene hledam zpùsob, jak z
                    toho vybruslit terminem, ktery by daval nejaky smysl. Za autora to
                    domyslet uz nemuzu.