[Czechlist] EU related glossary (road traffic safety and some more)

  • Petr Veselý
    Message 1 of 6 , Mar 3, 2005
      Hi all,

      I found this during one of my google travels.

      http://www.cdv.cz/text/seznam/slovnik.htm

      A small gift for all glossary collectors :-), dunno if it is of any use as
      it is quite narrowly specialized, but one never knows...

      Petr
    • Tropen
      Message 2 of 6 , Apr 6, 2005
        Ahoj!

        Nemate prosim nekdo k dispozici nejake uzitetecne on-line zdroje (slovniky,
        manualy atd.) k velkym 3-6barevnym tiskarskym strojum?
        Googlovani vyplivlo jediny vyskyt "HW" slovniku VEDRAL, Jirí: Anglicko-ceský
        nakladatelský a tiskarský slovník. Da se koupit? Je dobry?

        Diky za tipy,

        Jozin
      • Milan Condak
        Message 3 of 6 , Apr 6, 2005
          Slovniky Jiriho Vedrala:

          Nainstaloval jsem si do pocitace Google Desktop Search
          a ten mi vyplivl z archivu Czechlistu Melvynuv email:

          14911 From: melvyn.geo <zehrovak@...>
          Date: Sat Apr 5, 2003 3:47am
          Subject: RESOURCE: English-Czech glossaries

          Hello everybody,

          I see that the Academia bookshop on Wenceslas Square has a whole
          bunch of English-Czech glossaries compiled by Jiri Vedral (published
          by JTP) on all kinds of subjects, priced CZK 43 each. Quite a few
          German-Czech glossaries available too. Evidently some of these also
          exist as computer glossaries. For details see:

          http://pcslovniky.wz.cz/

          Nasleduje seznam jednotlivych slovniku.
          Na CD-ROMu JTP z rijna 2004 jsou nektere (A-29 v PDF formatu).
          ----
          Na webu http://pcslovniky.wz.cz/index.php?file=aj.dat
          je:

          A95-Nakladatelský slovník 2400
          slovník nakladatelské a tiskařské terminologie

          PC verze od 17.11.2004
          Verze PDF od 16.5.2003
          Tištěná verze od 17.11.2004 ISBN 80-86711-73-0 24 stran
          ----
          V roce 2002 jsem si koupil ucetni slovnik a zaslal jsem panovi
          Vedralovi pripominky k formatu "PC verze".
          Data je mozno upravit a nacist napr. jako glosar Wordfastu.

          Predpokladam, ze moje pripominky promitl do praxe pri sestavovani dalsich slovnicku.
          (Kdyz existuje k jednomu zdrojovemu vyrazu vice prekladu,
          musi byt zdrojovy vyraz a jeho preklad vzdy na novem radku.).
          Pri prekladu si vyberu preklad z dvojice a nemusim mazat vsechny moznosti,
          krome vybraneho prelozeneho terminu.
          ---
          Ke kvalite slovniku A95 se nemohu vyjadrit.

          Milan

          ---
          Odchozí zpráva neobsahuje viry.
        • Tropen
          Message 4 of 6 , Apr 8, 2005
            Díky Milane za tip.

            Hledám ke spolupraci nekoho, kdo ma zkusenosti s prekladem manualu pro
            ofsetove tiskarske stroje - zatim celkem 22 000 slov k rozdeleni. Podminkou
            je znalost ceske terminologie (zavedene u produktu Komori, Heidelberg, MAN
            Roland, atp.) a Trados.

            Kdo ma zajem a nejakou minulost v tomto oboru, ozvete se prosim off-list.

            Diky!

            Jozin

            Message 5 of 6 , Apr 10, 2005
              --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Milan Condak" <Milan.Condak@w...>
              wrote:

              > Nainstaloval jsem si do pocitace Google Desktop Search
              > a ten mi vyplivl z archivu Czechlistu Melvynuv email:

              It seems some Czechlisters are still not in the habit of checking the
              Czechlist archive before posting (e.g. check out "overtones" in the
              archive, Jamie).

              True, Google Desktop Search (or the Windows or Total Commander search
              facilities) will go through some systems pretty quickly, but if, like
              me, you find you still have to drum your fingers quite a lot, you may
              be interested in a faster alternative.

              I've always recommended searching with Wilbur (http://redtree.com ).
              Once this handy little program has indexed your Czechlist archive
              (recently updated and available for download at
              http://groups.yahoo.com/group/Czechlist/files/), it will come up with
              any number of messages with a particular search string literally in
              milliseconds. Wilbur shows a large amount of context on either side of
              your search words and the entire message or thread can be accessed
              instantly with just a click.

              Melvyn
              Message 6 of 6 , Apr 10, 2005
                Hi Melvyn,

                > (recently updated and available for download at
                http://groups.yahoo.com/group/Czechlist/files/)

                Thanks for this. It may not help everybody, but it helps me...