Re: [Czechlist] TERM: ghost image

  • Tomas Holub
    Message 1 of 22 , Mar 1 5:39 AM
      Ghost images take vznikaji pri foceni pri odrazech v optickych
      soustavach cocek. Jedna se samozrejme o nechteny jev.

      See:

      Ghost Images are due to the fact that optical systems can form
      unintended images due to reflections between pairs of surfaces.
      All lens surfaces reflect light to an extent depending on the refractive
      index of the glass itself respectively on the type of anti-reflection
      coating applied to these surfaces.
      Light reflected from the inner surfaces of a lens will be reflected
      again and may form reasonably well-defined images close to the image
      surface. Such spurious images are called ghost images.

      BTW: Vystudoval jsem pocitacovou grafiku a tohle je z clanku, kde se
      pokouseji pri pocitacovem generovani obrazu tyto ghost image umele
      vytvaret. No neni to nadhera? :-)

      Tomas

    • kzgafas
      Message 2 of 22 , Mar 1 6:16 AM
        Diky vsem. Uz si na to taky vzpominam v detstvi. Takove sproste
        obrazky, kde se protagonisti pohybovali.

        Kdyz uz jste v tom, jak byste to nazvali cesky? Mne zatim nic
        nenapadlo. Matejuv hologram je mozna prilis technicky specificky
        vyraz. Asi by stacilo i neco opisneho.

        K.

        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Helga Listen" <listen@p...> wrote:
        > Tak jsem prece byla na spravne stope. Ale to nemusim jit spet do
        detstvy.
        > Mam pocit ze tento jev maji i nejake bankovky. I kdyz jsem se ted
        koukla na
        > Eura, tam to neni.
        >
        > H.

        <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129jjkhiq/M=298184.6018725.7038619.30011
        76/D=gr

        oups/S=1705043588:HM/EXP=1109771555/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http
        :/www.n

      • Helga Listen
        Message 3 of 22 , Mar 1 6:34 AM
          V NJ se tomu nadava Kippbild, bohuzel CJ nazev jsem nenasla.

          H.

          Message 4 of 22 , Mar 1 6:57 AM
            Jezisikriste, ctete vy vubec ostatni maily? Treba moje????
            rikam vam, ze jdete uplne spatnym smerem. Jedna se zcela zjevne o ten
            malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v minulem
            mailu, viz http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

            Message 5 of 22 , Mar 1 7:01 AM
              no jo, Martine, pokud svuj mail nezacnes slovy "my lawyer wife" nebo
              jinym odkazem na duveryhodnou osobu ze sveho okoli, nikdo ti tady na
              Czechlistu nevenuje sebemensi pozornost :))))
            • Terminus Technicus
              Message 6 of 22 , Mar 1 7:04 AM
                Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                Message 7 of 22 , Mar 1 7:12 AM
                  Jakypak yahoogroups? Ja tu zpravu ze serveru dostal v 15:04 - a kdyz jsem ji
                  dostal ja, tak ji snad museli dostat i jini?

                  Ja vim, Hanko, nikdo me nema rad a nechce si se mnou hrat...

                  > Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                • kzgafas
                  Message 8 of 22 , Mar 1 7:23 AM
                    To vis, ze jsem to cetl, ale nejak mi to splynulo s tim predchozim.
                    V tom tvem odkazu to odpovida te velké modré fotce? Nejak me furt
                    nenapada, jak to rict cesky.

                    K.

                    Message 9 of 22 , Mar 1 7:38 AM
                      ne, v tom odkazu k tomu obrázek není, ale pokud más nový pas nebo obcanku,
                      tak se na ni podívej. Pokud ne, tak mi to pripomen vecer v hospode a já ti
                      ukazu svoji.

                      Mozna by se tomu dalo rikat miniatura? Nebo "zmensena fotografie, tzv. ghost
                      image".

> [...]

                      ten
                      > malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v

                    • Pavel Trusina
                      Message 10 of 22 , Mar 2 4:11 AM
                        Lingea uvadi bud "parazitni obraz" nebo "zdvojeny obraz". Take mi to ukazuje na toho klasickeho "ducha".
                        Pavel

                        Message 11 of 22 , Mar 2 4:26 AM
                          Uz je to vyreseno. Ghost image, jak rikal Honza a Martin, je takova
                          malicka fotecka drzitele na zadni strane noveho OP. Takze miniatura,
                          miniaturni fotogragie,...

                          K.