Re: [Czechlist] TERM: ghost image

  • Tomas Holub
    Message 1 of 22 , Mar 1, 2005
      Ghost images take vznikaji pri foceni pri odrazech v optickych
      soustavach cocek. Jedna se samozrejme o nechteny jev.

      See:

      Ghost Images are due to the fact that optical systems can form
      unintended images due to reflections between pairs of surfaces.
      All lens surfaces reflect light to an extent depending on the refractive
      index of the glass itself respectively on the type of anti-reflection
      coating applied to these surfaces.
      Light reflected from the inner surfaces of a lens will be reflected
      again and may form reasonably well-defined images close to the image
      surface. Such spurious images are called ghost images.

      BTW: Vystudoval jsem pocitacovou grafiku a tohle je z clanku, kde se
      pokouseji pri pocitacovem generovani obrazu tyto ghost image umele
      vytvaret. No neni to nadhera? :-)

      Tomas

      Message 2 of 22 , Mar 1, 2005
        Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
        stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
        Honza
      • Terminus Technicus
        Message 3 of 22 , Mar 1, 2005
          No tak to bude to, co rika Helga... jako ty pohledy co byly kdyz jsme byli
          mali, na kterych je nalepena folie a kdyz se s nimi zahybe, tak ze zviratka
          pod ni "jako hejbaj"... asi to muzes nazvat hologram, jestli na to nenajdes
          presnejsi termin?

          Message 4 of 22 , Mar 1, 2005
            Tak jsem prece byla na spravne stope. Ale to nemusim jit spet do detstvy.
            Mam pocit ze tento jev maji i nejake bankovky. I kdyz jsem se ted koukla na
            Eura, tam to neni.

            H.

            <czechlist@t...> wrote:
> [...]
            neco se
            > urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

            Yahoo! Groups Sponsor

            <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129jjkhiq/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
            oups/S=1705043588:HM/EXP=1109771555/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http:/www.n
            etflix.com/Default?mqso=60190075> click here

            <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
            :HM/A=2593423/rand=880188269>

            * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
            <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

            Message 5 of 22 , Mar 1, 2005
              Bingo!
              http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

              Ghost Images

              Ghost Images are a basic level of card security. Essentially, a ghost
              image is a smaller version of the original photo image on an ID Card and is
              generally printed semi-translucent. These ghost images are made possible by
              using a software that will allow for the ghost image to be added to the
              plastic card during the printing process. The benefit of this type of card
              security is that it does not generally add to the cost of your printed card.

              > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
              > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
            • kzgafas
              Message 6 of 22 , Mar 1, 2005
                Diky vsem. Uz si na to taky vzpominam v detstvi. Takove sproste
                obrazky, kde se protagonisti pohybovali.

                Kdyz uz jste v tom, jak byste to nazvali cesky? Mne zatim nic
                nenapadlo. Matejuv hologram je mozna prilis technicky specificky
                vyraz. Asi by stacilo i neco opisneho.

                K.

              • Helga Listen
                Message 7 of 22 , Mar 1, 2005
                  V NJ se tomu nadava Kippbild, bohuzel CJ nazev jsem nenasla.

                  H.

                  Message 8 of 22 , Mar 1, 2005
                    Jezisikriste, ctete vy vubec ostatni maily? Treba moje????
                    rikam vam, ze jdete uplne spatnym smerem. Jedna se zcela zjevne o ten
                    malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v minulem
                    mailu, viz http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                    Message 9 of 22 , Mar 1, 2005
                      no jo, Martine, pokud svuj mail nezacnes slovy "my lawyer wife" nebo
                      jinym odkazem na duveryhodnou osobu ze sveho okoli, nikdo ti tady na
                      Czechlistu nevenuje sebemensi pozornost :))))
                    • Terminus Technicus
                      Message 10 of 22 , Mar 1, 2005
                        Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                        Message 11 of 22 , Mar 1, 2005
                          Jakypak yahoogroups? Ja tu zpravu ze serveru dostal v 15:04 - a kdyz jsem ji
                          dostal ja, tak ji snad museli dostat i jini?

                          Ja vim, Hanko, nikdo me nema rad a nechce si se mnou hrat...

                          > Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                        • kzgafas
                          Message 12 of 22 , Mar 1, 2005
                            To vis, ze jsem to cetl, ale nejak mi to splynulo s tim predchozim.
                            V tom tvem odkazu to odpovida te velké modré fotce? Nejak me furt
                            nenapada, jak to rict cesky.

                            K.

                            Message 13 of 22 , Mar 1, 2005
                              ne, v tom odkazu k tomu obrázek není, ale pokud más nový pas nebo obcanku,
                              tak se na ni podívej. Pokud ne, tak mi to pripomen vecer v hospode a já ti
                              ukazu svoji.

                              Mozna by se tomu dalo rikat miniatura? Nebo "zmensena fotografie, tzv. ghost
                              image".

> [...]

                              ten
                              > malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v

                            • Pavel Trusina
                              Message 14 of 22 , Mar 2, 2005
                                Lingea uvadi bud "parazitni obraz" nebo "zdvojeny obraz". Take mi to ukazuje na toho klasickeho "ducha".
                                Pavel

                                > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                                > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                              • kzgafas
                                Message 15 of 22 , Mar 2, 2005
                                  Uz je to vyreseno. Ghost image, jak rikal Honza a Martin, je takova
                                  malicka fotecka drzitele na zadni strane noveho OP. Takze miniatura,
                                  miniaturni fotogragie,...

                                  K.