Re: [Czechlist] TERM: ghost image

    Message 1 of 22 , Mar 1, 2005
      Ve fotografii dvojexpozice (nekdy umyslne), v televizi duch nebo odraz (vzdy
      nezadouci).
      Honza
    • Tomas Holub
      Message 2 of 22 , Mar 1, 2005
        Ghost images take vznikaji pri foceni pri odrazech v optickych
        soustavach cocek. Jedna se samozrejme o nechteny jev.

        See:

        Ghost Images are due to the fact that optical systems can form
        unintended images due to reflections between pairs of surfaces.
        All lens surfaces reflect light to an extent depending on the refractive
        index of the glass itself respectively on the type of anti-reflection
        coating applied to these surfaces.
        Light reflected from the inner surfaces of a lens will be reflected
        again and may form reasonably well-defined images close to the image
        surface. Such spurious images are called ghost images.

        BTW: Vystudoval jsem pocitacovou grafiku a tohle je z clanku, kde se
        pokouseji pri pocitacovem generovani obrazu tyto ghost image umele
        vytvaret. No neni to nadhera? :-)

        Tomas

      • kzgafas
        Message 3 of 22 , Mar 1, 2005
          Podle textu se to pouziva v EU ridicacich, mozna pro kompenzaci
          rozmazaneho zraku policajta, aby to videl ostre:-)

          Roundel motif overlaps both the photographic and the ghosted images

          a nebo

          transparent Kinegram(R) overlapping the photo and signature, ghost
          image, letters "LV" visible only in the light of the ultraviolet
          lamp

          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Terminus Technicus"

          Message 4 of 22 , Mar 1, 2005
            Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
            stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
            Honza
          • Terminus Technicus
            Message 5 of 22 , Mar 1, 2005
              No tak to bude to, co rika Helga... jako ty pohledy co byly kdyz jsme byli
              mali, na kterych je nalepena folie a kdyz se s nimi zahybe, tak ze zviratka
              pod ni "jako hejbaj"... asi to muzes nazvat hologram, jestli na to nenajdes
              presnejsi termin?

              <czechlist@t...> wrote:
> [...]
              neco se
              > urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

            • Helga Listen
              Message 6 of 22 , Mar 1, 2005
                Tak jsem prece byla na spravne stope. Ale to nemusim jit spet do detstvy.
                Mam pocit ze tento jev maji i nejake bankovky. I kdyz jsem se ted koukla na
                Eura, tam to neni.

                H.

                <czechlist@t...> wrote:
> [...]
                neco se
                > urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

                Yahoo! Groups Sponsor

                <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129jjkhiq/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
                oups/S=1705043588:HM/EXP=1109771555/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http:/www.n
                etflix.com/Default?mqso=60190075> click here

                <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
                :HM/A=2593423/rand=880188269>

                * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
                <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

                Message 7 of 22 , Mar 1, 2005
                  Bingo!
                  http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                  Ghost Images

                  Ghost Images are a basic level of card security. Essentially, a ghost
                  image is a smaller version of the original photo image on an ID Card and is
                  generally printed semi-translucent. These ghost images are made possible by
                  using a software that will allow for the ghost image to be added to the
                  plastic card during the printing process. The benefit of this type of card
                  security is that it does not generally add to the cost of your printed card.

                  > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                  > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                • kzgafas
                  Message 8 of 22 , Mar 1, 2005
                    Diky vsem. Uz si na to taky vzpominam v detstvi. Takove sproste
                    obrazky, kde se protagonisti pohybovali.

                    Kdyz uz jste v tom, jak byste to nazvali cesky? Mne zatim nic
                    nenapadlo. Matejuv hologram je mozna prilis technicky specificky
                    vyraz. Asi by stacilo i neco opisneho.

                    K.

                    Message 9 of 22 , Mar 1, 2005
                      V NJ se tomu nadava Kippbild, bohuzel CJ nazev jsem nenasla.

                      H.

                      Message 10 of 22 , Mar 1, 2005
                        Jezisikriste, ctete vy vubec ostatni maily? Treba moje????
                        rikam vam, ze jdete uplne spatnym smerem. Jedna se zcela zjevne o ten
                        malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v minulem
                        mailu, viz http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                        Message 11 of 22 , Mar 1, 2005
                          no jo, Martine, pokud svuj mail nezacnes slovy "my lawyer wife" nebo
                          jinym odkazem na duveryhodnou osobu ze sveho okoli, nikdo ti tady na
                          Czechlistu nevenuje sebemensi pozornost :))))
                        • Terminus Technicus
                          Message 12 of 22 , Mar 1, 2005
                            Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                            Message 13 of 22 , Mar 1, 2005
                              Jakypak yahoogroups? Ja tu zpravu ze serveru dostal v 15:04 - a kdyz jsem ji
                              dostal ja, tak ji snad museli dostat i jini?

                              Ja vim, Hanko, nikdo me nema rad a nechce si se mnou hrat...

                              > Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                            • kzgafas
                              Message 14 of 22 , Mar 1, 2005
                                To vis, ze jsem to cetl, ale nejak mi to splynulo s tim predchozim.
                                V tom tvem odkazu to odpovida te velké modré fotce? Nejak me furt
                                nenapada, jak to rict cesky.

                                K.

                                Message 15 of 22 , Mar 1, 2005
                                  ne, v tom odkazu k tomu obrázek není, ale pokud más nový pas nebo obcanku,
                                  tak se na ni podívej. Pokud ne, tak mi to pripomen vecer v hospode a já ti
                                  ukazu svoji.

                                  Mozna by se tomu dalo rikat miniatura? Nebo "zmensena fotografie, tzv. ghost
                                  image".

> [...]

                                  ten
                                  > malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v

                                • Pavel Trusina
                                  Message 16 of 22 , Mar 2, 2005
                                    Lingea uvadi bud "parazitni obraz" nebo "zdvojeny obraz". Take mi to ukazuje na toho klasickeho "ducha".
                                    Pavel

                                    > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                                    > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                                  • kzgafas
                                    Message 17 of 22 , Mar 2, 2005
                                      Uz je to vyreseno. Ghost image, jak rikal Honza a Martin, je takova
                                      malicka fotecka drzitele na zadni strane noveho OP. Takze miniatura,
                                      miniaturni fotogragie,...

                                      K.