Re: [Czechlist] TERM: ghost image

    Message 1 of 22 , Mar 1, 2005
      ja myslim, ze mysli normalni "duchy", ktere uvidis ve spatne vyladene
      televizi. Ale jak se tomu rika oficialne, to bohuzel nevim.

      Message 2 of 22 , Mar 1, 2005
        Ahoj Kostasi, podle definice si myslim, ze se to na prukazech naopak
        NEpouziva, respektive nema pouzivat...

        Jako byvaly photog: kdyz nekoho vyfotis dlouhym casem, podle toho jak rychle
        se hybe, u sediciho cloveka tak od 1/15 nize, bud se behem expozice hybne
        on, nebo tva ruka s fotakem, a vysledkem je, ze je rozmazany, nebo ma pro
        delsim case a velkem pohybu treba dve hlavy, jednu exponovanou a druhou
        "ducha", exponovanou jen castecne... jako kdyz ti blbne televize...

        No a blesk je vzdycky jen kratkodoby (nejde udelat zablesk, ktery by trval
        dele nez vetsinou 1/125, krome toho delsi zablesk by negativ osvitil
        prilis), takze i kdyz je delsi cas, samotny blesk je kratky a vetsina
        svetla, ktere exponuje negativ je od blesku - akorat ze pri dlouhem case se
        taky exponuje behem toho casu pomoci prirozeneho svetla, trebe kdyby clovek
        hybal hlavou pomalu zleva doprava, ja jej fotil dlouhym case a na konci
        blejsknul, bude na fotce dobre exponovana hlava (od blesku) a za ni se
        potahne rozmazany "duch" od castecne expozice prirozenym svetlem... pouziva
        se to na znazorneni pohybu, urcite uz jsi takovou fotku videl...

        No nic, to te asi nezajima, zkratka myslim, ze je to spis vada nez neco co
        by se pouzivalo, lidove se tomy rika duchy, odborne netusim, ale neco se
        urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

        Message 3 of 22 , Mar 1, 2005
          Omlouvam se, to jsem zase necetla cely text :-(((((((
          H.

          Message 4 of 22 , Mar 1, 2005
            Ve fotografii dvojexpozice (nekdy umyslne), v televizi duch nebo odraz (vzdy
            nezadouci).
            Honza
          • Tomas Holub
            Message 5 of 22 , Mar 1, 2005
              Ghost images take vznikaji pri foceni pri odrazech v optickych
              soustavach cocek. Jedna se samozrejme o nechteny jev.

              See:

              Ghost Images are due to the fact that optical systems can form
              unintended images due to reflections between pairs of surfaces.
              All lens surfaces reflect light to an extent depending on the refractive
              index of the glass itself respectively on the type of anti-reflection
              coating applied to these surfaces.
              Light reflected from the inner surfaces of a lens will be reflected
              again and may form reasonably well-defined images close to the image
              surface. Such spurious images are called ghost images.

              BTW: Vystudoval jsem pocitacovou grafiku a tohle je z clanku, kde se
              pokouseji pri pocitacovem generovani obrazu tyto ghost image umele
              vytvaret. No neni to nadhera? :-)

              Tomas

            • kzgafas
              Message 6 of 22 , Mar 1, 2005
                Podle textu se to pouziva v EU ridicacich, mozna pro kompenzaci
                rozmazaneho zraku policajta, aby to videl ostre:-)

                Roundel motif overlaps both the photographic and the ghosted images

                a nebo

                transparent Kinegram(R) overlapping the photo and signature, ghost
                image, letters "LV" visible only in the light of the ultraviolet
                lamp

                --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Terminus Technicus"

                Message 7 of 22 , Mar 1, 2005
                  Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                  stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
                  Honza
                • Terminus Technicus
                  Message 8 of 22 , Mar 1, 2005
                    No tak to bude to, co rika Helga... jako ty pohledy co byly kdyz jsme byli
                    mali, na kterych je nalepena folie a kdyz se s nimi zahybe, tak ze zviratka
                    pod ni "jako hejbaj"... asi to muzes nazvat hologram, jestli na to nenajdes
                    presnejsi termin?

                    Message 9 of 22 , Mar 1, 2005
                      Tak jsem prece byla na spravne stope. Ale to nemusim jit spet do detstvy.
                      Mam pocit ze tento jev maji i nejake bankovky. I kdyz jsem se ted koukla na
                      Eura, tam to neni.

                      H.

                      <czechlist@t...> wrote:
> [...]
                      neco se
                      > urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

                      Yahoo! Groups Sponsor

                      <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129jjkhiq/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
                      oups/S=1705043588:HM/EXP=1109771555/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http:/www.n
                      etflix.com/Default?mqso=60190075> click here

                      <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
                      :HM/A=2593423/rand=880188269>

                      * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
                      <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

                      Message 10 of 22 , Mar 1, 2005
                        Bingo!
                        http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                        Ghost Images

                        Ghost Images are a basic level of card security. Essentially, a ghost
                        image is a smaller version of the original photo image on an ID Card and is
                        generally printed semi-translucent. These ghost images are made possible by
                        using a software that will allow for the ghost image to be added to the
                        plastic card during the printing process. The benefit of this type of card
                        security is that it does not generally add to the cost of your printed card.

                        > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                        > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                      • kzgafas
                        Message 11 of 22 , Mar 1, 2005
                          Diky vsem. Uz si na to taky vzpominam v detstvi. Takove sproste
                          obrazky, kde se protagonisti pohybovali.

                          Kdyz uz jste v tom, jak byste to nazvali cesky? Mne zatim nic
                          nenapadlo. Matejuv hologram je mozna prilis technicky specificky
                          vyraz. Asi by stacilo i neco opisneho.

                          K.

                          Message 12 of 22 , Mar 1, 2005
                            V NJ se tomu nadava Kippbild, bohuzel CJ nazev jsem nenasla.

                            H.

                            Message 13 of 22 , Mar 1, 2005
                              Jezisikriste, ctete vy vubec ostatni maily? Treba moje????
                              rikam vam, ze jdete uplne spatnym smerem. Jedna se zcela zjevne o ten
                              malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v minulem
                              mailu, viz http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                              Message 14 of 22 , Mar 1, 2005
                                no jo, Martine, pokud svuj mail nezacnes slovy "my lawyer wife" nebo
                                jinym odkazem na duveryhodnou osobu ze sveho okoli, nikdo ti tady na
                                Czechlistu nevenuje sebemensi pozornost :))))
                              • Terminus Technicus
                                Message 15 of 22 , Mar 1, 2005
                                  Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                                  Message 16 of 22 , Mar 1, 2005
                                    Jakypak yahoogroups? Ja tu zpravu ze serveru dostal v 15:04 - a kdyz jsem ji
                                    dostal ja, tak ji snad museli dostat i jini?

                                    Ja vim, Hanko, nikdo me nema rad a nechce si se mnou hrat...

                                    > Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                                  • kzgafas
                                    Message 17 of 22 , Mar 1, 2005
                                      To vis, ze jsem to cetl, ale nejak mi to splynulo s tim predchozim.
                                      V tom tvem odkazu to odpovida te velké modré fotce? Nejak me furt
                                      nenapada, jak to rict cesky.

                                      K.

                                      Message 18 of 22 , Mar 1, 2005
                                        ne, v tom odkazu k tomu obrázek není, ale pokud más nový pas nebo obcanku,
                                        tak se na ni podívej. Pokud ne, tak mi to pripomen vecer v hospode a já ti
                                        ukazu svoji.

                                        Mozna by se tomu dalo rikat miniatura? Nebo "zmensena fotografie, tzv. ghost
                                        image".

> [...]

                                        ten
                                        > malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v

                                      • Pavel Trusina
                                        Message 19 of 22 , Mar 2, 2005
                                          Lingea uvadi bud "parazitni obraz" nebo "zdvojeny obraz". Take mi to ukazuje na toho klasickeho "ducha".
                                          Pavel

                                          > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                                          > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                                        • kzgafas
                                          Message 20 of 22 , Mar 2, 2005
                                            Uz je to vyreseno. Ghost image, jak rikal Honza a Martin, je takova
                                            malicka fotecka drzitele na zadni strane noveho OP. Takze miniatura,
                                            miniaturni fotogragie,...

                                            K.