RE: [Czechlist] TERM: ghost image

  • Helga Listen
    Message 1 of 22 , Mar 1, 2005
      Kostasi, podivej se na http://www.visualhealth.com/content/glossary.htm zde
      je: Ghost Image a fainter second image of the object you are viewing.

      Podle meho to jsou ty hologramy, ktere ukazuji rozlisne obrazy podle toho
      jak ten prukaz sklonisch.

      HTH

      Helga

      Message 2 of 22 , Mar 1, 2005
        ja myslim, ze mysli normalni "duchy", ktere uvidis ve spatne vyladene
        televizi. Ale jak se tomu rika oficialne, to bohuzel nevim.

        Nevíte nekdo co je "ghost image"? Pouziva se to na prukazech. Nejaky

        K.

        Czechlist resources:
        http://www.bohemica.com/czechtranslation

        Obcasnik:
        http://zehrovak.bloguje.cz

        Yahoo! Groups Links
      • Terminus Technicus
        Message 3 of 22 , Mar 1, 2005
          Ahoj Kostasi, podle definice si myslim, ze se to na prukazech naopak
          NEpouziva, respektive nema pouzivat...

          Jako byvaly photog: kdyz nekoho vyfotis dlouhym casem, podle toho jak rychle
          se hybe, u sediciho cloveka tak od 1/15 nize, bud se behem expozice hybne
          on, nebo tva ruka s fotakem, a vysledkem je, ze je rozmazany, nebo ma pro
          delsim case a velkem pohybu treba dve hlavy, jednu exponovanou a druhou
          "ducha", exponovanou jen castecne... jako kdyz ti blbne televize...

          No a blesk je vzdycky jen kratkodoby (nejde udelat zablesk, ktery by trval
          dele nez vetsinou 1/125, krome toho delsi zablesk by negativ osvitil
          prilis), takze i kdyz je delsi cas, samotny blesk je kratky a vetsina
          svetla, ktere exponuje negativ je od blesku - akorat ze pri dlouhem case se
          taky exponuje behem toho casu pomoci prirozeneho svetla, trebe kdyby clovek
          hybal hlavou pomalu zleva doprava, ja jej fotil dlouhym case a na konci
          blejsknul, bude na fotce dobre exponovana hlava (od blesku) a za ni se
          potahne rozmazany "duch" od castecne expozice prirozenym svetlem... pouziva
          se to na znazorneni pohybu, urcite uz jsi takovou fotku videl...

          No nic, to te asi nezajima, zkratka myslim, ze je to spis vada nez neco co
          by se pouzivalo, lidove se tomy rika duchy, odborne netusim, ale neco se
          urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

          Message 4 of 22 , Mar 1, 2005
            Omlouvam se, to jsem zase necetla cely text :-(((((((
            H.

            Message 5 of 22 , Mar 1, 2005
              Ve fotografii dvojexpozice (nekdy umyslne), v televizi duch nebo odraz (vzdy
              nezadouci).
              Honza
            • Tomas Holub
              Message 6 of 22 , Mar 1, 2005
                Ghost images take vznikaji pri foceni pri odrazech v optickych
                soustavach cocek. Jedna se samozrejme o nechteny jev.

                See:

                Ghost Images are due to the fact that optical systems can form
                unintended images due to reflections between pairs of surfaces.
                All lens surfaces reflect light to an extent depending on the refractive
                index of the glass itself respectively on the type of anti-reflection
                coating applied to these surfaces.
                Light reflected from the inner surfaces of a lens will be reflected
                again and may form reasonably well-defined images close to the image
                surface. Such spurious images are called ghost images.

                BTW: Vystudoval jsem pocitacovou grafiku a tohle je z clanku, kde se
                pokouseji pri pocitacovem generovani obrazu tyto ghost image umele
                vytvaret. No neni to nadhera? :-)

                Tomas

              • kzgafas
                Message 7 of 22 , Mar 1, 2005
                  Podle textu se to pouziva v EU ridicacich, mozna pro kompenzaci
                  rozmazaneho zraku policajta, aby to videl ostre:-)

                  Roundel motif overlaps both the photographic and the ghosted images

                  a nebo

                  transparent Kinegram(R) overlapping the photo and signature, ghost
                  image, letters "LV" visible only in the light of the ultraviolet
                  lamp

                  --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Terminus Technicus"

                  Message 8 of 22 , Mar 1, 2005
                    Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                    stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
                    Honza
                  • Terminus Technicus
                    Message 9 of 22 , Mar 1, 2005
                      No tak to bude to, co rika Helga... jako ty pohledy co byly kdyz jsme byli
                      mali, na kterych je nalepena folie a kdyz se s nimi zahybe, tak ze zviratka
                      pod ni "jako hejbaj"... asi to muzes nazvat hologram, jestli na to nenajdes
                      presnejsi termin?

                      Message 10 of 22 , Mar 1, 2005
                        Tak jsem prece byla na spravne stope. Ale to nemusim jit spet do detstvy.
                        Mam pocit ze tento jev maji i nejake bankovky. I kdyz jsem se ted koukla na
                        Eura, tam to neni.

                        H.

                        <czechlist@t...> wrote:
> [...]
                        neco se
                        > urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

                        Yahoo! Groups Sponsor

                        <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129jjkhiq/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
                        oups/S=1705043588:HM/EXP=1109771555/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http:/www.n
                        etflix.com/Default?mqso=60190075> click here

                        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
                        :HM/A=2593423/rand=880188269>

                        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
                        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

                        Message 11 of 22 , Mar 1, 2005
                          Bingo!
                          http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                          Ghost Images

                          Ghost Images are a basic level of card security. Essentially, a ghost
                          image is a smaller version of the original photo image on an ID Card and is
                          generally printed semi-translucent. These ghost images are made possible by
                          using a software that will allow for the ghost image to be added to the
                          plastic card during the printing process. The benefit of this type of card
                          security is that it does not generally add to the cost of your printed card.

                          > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                          > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                        • kzgafas
                          Message 12 of 22 , Mar 1, 2005
                            Diky vsem. Uz si na to taky vzpominam v detstvi. Takove sproste
                            obrazky, kde se protagonisti pohybovali.

                            Kdyz uz jste v tom, jak byste to nazvali cesky? Mne zatim nic
                            nenapadlo. Matejuv hologram je mozna prilis technicky specificky
                            vyraz. Asi by stacilo i neco opisneho.

                            K.

                            Message 13 of 22 , Mar 1, 2005
                              V NJ se tomu nadava Kippbild, bohuzel CJ nazev jsem nenasla.

                              H.

                              Message 14 of 22 , Mar 1, 2005
                                Jezisikriste, ctete vy vubec ostatni maily? Treba moje????
                                rikam vam, ze jdete uplne spatnym smerem. Jedna se zcela zjevne o ten
                                malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v minulem
                                mailu, viz http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                                Message 15 of 22 , Mar 1, 2005
                                  no jo, Martine, pokud svuj mail nezacnes slovy "my lawyer wife" nebo
                                  jinym odkazem na duveryhodnou osobu ze sveho okoli, nikdo ti tady na
                                  Czechlistu nevenuje sebemensi pozornost :))))
                                • Terminus Technicus
                                  Message 16 of 22 , Mar 1, 2005
                                    Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                                    Message 17 of 22 , Mar 1, 2005
                                      Jakypak yahoogroups? Ja tu zpravu ze serveru dostal v 15:04 - a kdyz jsem ji
                                      dostal ja, tak ji snad museli dostat i jini?

                                      Ja vim, Hanko, nikdo me nema rad a nechce si se mnou hrat...

                                      > Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                                    • kzgafas
                                      Message 18 of 22 , Mar 1, 2005
                                        To vis, ze jsem to cetl, ale nejak mi to splynulo s tim predchozim.
                                        V tom tvem odkazu to odpovida te velké modré fotce? Nejak me furt
                                        nenapada, jak to rict cesky.

                                        K.

                                        Message 19 of 22 , Mar 1, 2005
                                          ne, v tom odkazu k tomu obrázek není, ale pokud más nový pas nebo obcanku,
                                          tak se na ni podívej. Pokud ne, tak mi to pripomen vecer v hospode a já ti
                                          ukazu svoji.

                                          Mozna by se tomu dalo rikat miniatura? Nebo "zmensena fotografie, tzv. ghost
                                          image".

> [...]

                                          ten
                                          > malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v

                                        • Pavel Trusina
                                          Message 20 of 22 , Mar 2, 2005
                                            Lingea uvadi bud "parazitni obraz" nebo "zdvojeny obraz". Take mi to ukazuje na toho klasickeho "ducha".
                                            Pavel

                                            > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                                            > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                                          • kzgafas
                                            Message 21 of 22 , Mar 2, 2005
                                              Uz je to vyreseno. Ghost image, jak rikal Honza a Martin, je takova
                                              malicka fotecka drzitele na zadni strane noveho OP. Takze miniatura,
                                              miniaturni fotogragie,...

                                              K.