TERM: ghost image

  • kzgafas
    Message 1 of 22 , Mar 1, 2005
      Nevíte nekdo co je "ghost image"? Pouziva se to na prukazech. Nejaky
      rozmazany, "vicenasobny" obrazek.
      Definice od klienta: secondary images that sometimes appear on
      negatives made by time exposure or electronic flash.

      Diky,

      K.
    • Helga Listen
      Message 2 of 22 , Mar 1, 2005
        Kostasi, podivej se na http://www.visualhealth.com/content/glossary.htm zde
        je: Ghost Image a fainter second image of the object you are viewing.

        Podle meho to jsou ty hologramy, ktere ukazuji rozlisne obrazy podle toho
        jak ten prukaz sklonisch.

        HTH

        Helga

        Message 3 of 22 , Mar 1, 2005
          ja myslim, ze mysli normalni "duchy", ktere uvidis ve spatne vyladene
          televizi. Ale jak se tomu rika oficialne, to bohuzel nevim.

[...]

          Czechlist resources:
          http://www.bohemica.com/czechtranslation

          Obcasnik:
          http://zehrovak.bloguje.cz

          Yahoo! Groups Links
        • Terminus Technicus
          Message 4 of 22 , Mar 1, 2005
            Ahoj Kostasi, podle definice si myslim, ze se to na prukazech naopak
            NEpouziva, respektive nema pouzivat...

            Jako byvaly photog: kdyz nekoho vyfotis dlouhym casem, podle toho jak rychle
            se hybe, u sediciho cloveka tak od 1/15 nize, bud se behem expozice hybne
            on, nebo tva ruka s fotakem, a vysledkem je, ze je rozmazany, nebo ma pro
            delsim case a velkem pohybu treba dve hlavy, jednu exponovanou a druhou
            "ducha", exponovanou jen castecne... jako kdyz ti blbne televize...

            No a blesk je vzdycky jen kratkodoby (nejde udelat zablesk, ktery by trval
            dele nez vetsinou 1/125, krome toho delsi zablesk by negativ osvitil
            prilis), takze i kdyz je delsi cas, samotny blesk je kratky a vetsina
            svetla, ktere exponuje negativ je od blesku - akorat ze pri dlouhem case se
            taky exponuje behem toho casu pomoci prirozeneho svetla, trebe kdyby clovek
            hybal hlavou pomalu zleva doprava, ja jej fotil dlouhym case a na konci
            blejsknul, bude na fotce dobre exponovana hlava (od blesku) a za ni se
            potahne rozmazany "duch" od castecne expozice prirozenym svetlem... pouziva
            se to na znazorneni pohybu, urcite uz jsi takovou fotku videl...

            No nic, to te asi nezajima, zkratka myslim, ze je to spis vada nez neco co
            by se pouzivalo, lidove se tomy rika duchy, odborne netusim, ale neco se
            urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

            Message 5 of 22 , Mar 1, 2005
              Omlouvam se, to jsem zase necetla cely text :-(((((((
              H.

              Message 6 of 22 , Mar 1, 2005
                Ve fotografii dvojexpozice (nekdy umyslne), v televizi duch nebo odraz (vzdy
                nezadouci).
                Honza
              • Tomas Holub
                Message 7 of 22 , Mar 1, 2005
                  Ghost images take vznikaji pri foceni pri odrazech v optickych
                  soustavach cocek. Jedna se samozrejme o nechteny jev.

                  See:

                  Ghost Images are due to the fact that optical systems can form
                  unintended images due to reflections between pairs of surfaces.
                  All lens surfaces reflect light to an extent depending on the refractive
                  index of the glass itself respectively on the type of anti-reflection
                  coating applied to these surfaces.
                  Light reflected from the inner surfaces of a lens will be reflected
                  again and may form reasonably well-defined images close to the image
                  surface. Such spurious images are called ghost images.

                  BTW: Vystudoval jsem pocitacovou grafiku a tohle je z clanku, kde se
                  pokouseji pri pocitacovem generovani obrazu tyto ghost image umele
                  vytvaret. No neni to nadhera? :-)

                  Tomas

                • kzgafas
                  Message 8 of 22 , Mar 1, 2005
                    Podle textu se to pouziva v EU ridicacich, mozna pro kompenzaci
                    rozmazaneho zraku policajta, aby to videl ostre:-)

                    Roundel motif overlaps both the photographic and the ghosted images

                    a nebo

                    transparent Kinegram(R) overlapping the photo and signature, ghost
                    image, letters "LV" visible only in the light of the ultraviolet
                    lamp

                    --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Terminus Technicus"

                    Message 9 of 22 , Mar 1, 2005
                      Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                      stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
                      Honza
                    • Terminus Technicus
                      Message 10 of 22 , Mar 1, 2005
                        No tak to bude to, co rika Helga... jako ty pohledy co byly kdyz jsme byli
                        mali, na kterych je nalepena folie a kdyz se s nimi zahybe, tak ze zviratka
                        pod ni "jako hejbaj"... asi to muzes nazvat hologram, jestli na to nenajdes
                        presnejsi termin?

                        Message 11 of 22 , Mar 1, 2005
                          Tak jsem prece byla na spravne stope. Ale to nemusim jit spet do detstvy.
                          Mam pocit ze tento jev maji i nejake bankovky. I kdyz jsem se ted koukla na
                          Eura, tam to neni.

                          H.

                          <czechlist@t...> wrote:
> [...]
                          neco se
                          > urcite da vymyslet, kdyz posles celou vetu :)

                          Yahoo! Groups Sponsor

                          <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129jjkhiq/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
                          oups/S=1705043588:HM/EXP=1109771555/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http:/www.n
                          etflix.com/Default?mqso=60190075> click here

                          <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
                          :HM/A=2593423/rand=880188269>

                          * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
                          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

                          Message 12 of 22 , Mar 1, 2005
                            Bingo!
                            http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                            Ghost Images

                            Ghost Images are a basic level of card security. Essentially, a ghost
                            image is a smaller version of the original photo image on an ID Card and is
                            generally printed semi-translucent. These ghost images are made possible by
                            using a software that will allow for the ghost image to be added to the
                            plastic card during the printing process. The benefit of this type of card
                            security is that it does not generally add to the cost of your printed card.

                            > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                            > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                          • kzgafas
                            Message 13 of 22 , Mar 1, 2005
                              Diky vsem. Uz si na to taky vzpominam v detstvi. Takove sproste
                              obrazky, kde se protagonisti pohybovali.

                              Kdyz uz jste v tom, jak byste to nazvali cesky? Mne zatim nic
                              nenapadlo. Matejuv hologram je mozna prilis technicky specificky
                              vyraz. Asi by stacilo i neco opisneho.

                              K.

                              Message 14 of 22 , Mar 1, 2005
                                V NJ se tomu nadava Kippbild, bohuzel CJ nazev jsem nenasla.

                                H.

                                Message 15 of 22 , Mar 1, 2005
                                  Jezisikriste, ctete vy vubec ostatni maily? Treba moje????
                                  rikam vam, ze jdete uplne spatnym smerem. Jedna se zcela zjevne o ten
                                  malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v minulem
                                  mailu, viz http://www.idwholesaler.com/resources/advanced.htm

                                  Message 16 of 22 , Mar 1, 2005
                                    no jo, Martine, pokud svuj mail nezacnes slovy "my lawyer wife" nebo
                                    jinym odkazem na duveryhodnou osobu ze sveho okoli, nikdo ti tady na
                                    Czechlistu nevenuje sebemensi pozornost :))))
                                  • Terminus Technicus
                                    Message 17 of 22 , Mar 1, 2005
                                      Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                                      Message 18 of 22 , Mar 1, 2005
                                        Jakypak yahoogroups? Ja tu zpravu ze serveru dostal v 15:04 - a kdyz jsem ji
                                        dostal ja, tak ji snad museli dostat i jini?

                                        Ja vim, Hanko, nikdo me nema rad a nechce si se mnou hrat...

                                        > Klid Martine, to je jen "Yahoogroups real time"

                                      • kzgafas
                                        Message 19 of 22 , Mar 1, 2005
                                          To vis, ze jsem to cetl, ale nejak mi to splynulo s tim predchozim.
                                          V tom tvem odkazu to odpovida te velké modré fotce? Nejak me furt
                                          nenapada, jak to rict cesky.

                                          K.

                                          Message 20 of 22 , Mar 1, 2005
                                            ne, v tom odkazu k tomu obrázek není, ale pokud más nový pas nebo obcanku,
                                            tak se na ni podívej. Pokud ne, tak mi to pripomen vecer v hospode a já ti
                                            ukazu svoji.

                                            Mozna by se tomu dalo rikat miniatura? Nebo "zmensena fotografie, tzv. ghost
                                            image".

> [...]

                                            ten
                                            > malicky obrazek, o kterem mluvil Honza!!!, a o kterem jsem psal v

                                          • Pavel Trusina
                                            Message 21 of 22 , Mar 2, 2005
                                              Lingea uvadi bud "parazitni obraz" nebo "zdvojeny obraz". Take mi to ukazuje na toho klasickeho "ducha".
                                              Pavel

                                              > Na tech novych ridicacich je mimo fotky v obvyklem formatu jeste jedna
                                              > stejna hodne zmensena. Neni to ten duch?
> [...]
                                            • kzgafas
                                              Message 22 of 22 , Mar 2, 2005
                                                Uz je to vyreseno. Ghost image, jak rikal Honza a Martin, je takova
                                                malicka fotecka drzitele na zadni strane noveho OP. Takze miniatura,
                                                miniaturni fotogragie,...

                                                K.