FrameMaker Font Troubles

    Message 1 of 8 , Jan 4, 2005
      Hi folks,

      Any FrameMaker gurus here? I've come accross to a client who wants to get my translation into Adobe FrameMaker, very likely for the first time. The trouble is with the Czech ^t as in ^tulpas. Upon generating the final text, FM displays an error message saying 'The "�lla" font is missing'. And all ^t 's are corrupted. I've downloaded a FM demo from Adobe to my comp with Czech Win and Office, tried to type in it - and come accross the same problem. I guess we need some extra font - but the client has a copy of FM that should work across CEE languages. Any idea?

      TIA

    • Ing. J. Klíma
      Message 2 of 8 , Jan 4, 2005
        Martine,

        I já jsem se s tím už setkal. Tento font ve FM neexistuje (a tudíž ani
        ťulpasové!). Jediná možnost je napsat normální písmeno t a za ním jako
        samostatný znak čárku nad písmeno. To znamená, že písmeno ť se bude skládat
        ze dvou znaků: t´. Je to jediná cesta, jak zvítězit. Zkus si to ve Wordu.

        Jirka

[...]
        FM displays an error message saying 'The "Ëlla" font is missing'. And all ^t

        Czechlist resources:
        http://www.bohemica.com/czechtranslation

        Yahoo! Groups Links
      • Zdenek Mikan
        Message 3 of 8 , Jan 4, 2005
          Hi Martin,

          It is not a problem with a font, but you need a patch for FrameMaker.
          This patch is sold by Amos Software (www.amsoft.cz, eshop.amsoft.cz).

          Best Regards

          Zdenek

          Message 4 of 8 , Jan 4, 2005
            Tak ted jsem z toho mirne jelen. To je ten FM za ty drahy penize takovej
            zmetek, ze neumi vubec pracovat s ceskou diakritikou, nebo umi aspon kdyz si
            priplatis za ten patch co o nem mluvil Zdenek? Ale jak jsem tak klienta
            pozoroval, tak radsi tech par T napise s apostrofem, nez aby sahal do kapsy.
            Obe informace jsem ale predal dal a at se ted snazi oni. Diky, Zdenku a
            Jirko!

            Message 5 of 8 , Jan 5, 2005
              Ten patch z Amsoftu dostanete zdarma, mate-li zakoupenou plnou verzi FM.

              http://forum.grafika.cz/read.php?f=103&i=1048&t=1048&parent=5&prohledat=1

              Pouzivate-li zkusebni verzi, muzete jeste mezi znaky t a ´ snizit vzdalenost
              a bude se to o trochu vice podobat t s hackem.

              Jarek
            • Zdenek Mikan
              Message 6 of 8 , Jan 5, 2005
                Zadarmo to asi nedostanete, ale muzete si ho objednat:

                http://eshop.amsoft.cz/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=814

                Zdenek

                Message 7 of 8 , Jan 5, 2005
                  Dik, panove. Klientovi jsem predal, k nakupu se moc nema, takze ted uz je to
                  jeho problem. Ja mam obycejne demo - poptavka po tomhle formatu je mezi mou
                  klientelou tak mala, ze se mi investice nevyplati. Apostrof bude muset
                  stacit.
                  Ale me beztak nevalne mineni o firme Adobe kleslo jeste vic - prodavat tak
                  nekrestansky drahy program, ktery je v nasich podminkach zmetek, a jeste
                  inkasovat dalsi penize za to, ze to bude fungovat, tak jak od zacatku ma, to
                  je fakt sila.... I tolik proklinany Microsoft dodava opravy na sve diry
                  zdarma.

                  jeste jednou diky

                  > Zadarmo to asi nedostanete, ale muzete si ho objednat:

> [...]
                • Zdenek Mikan
                  Message 8 of 8 , Jan 6, 2005
                    OK, tak jsem se na to jeste jednou preptal obchodniku, a je to tak, ze
                    kdo si FrameMaker koupi od Amos Softwaru nebo od jeho dealeru (to by mel
                    byt kazdy, protoze Amsoft je vyhradni distributor pro CR), dostane ten
                    patch zdarma. Omlouvam se za predchozi mylne informace.

                    Zdenek