JERONYMOVY DNY

  • JTP
    Message 1 of 2 , Oct 27, 2004
      Vazeni pratele, dovolujeme si Vas uprimne pozvat na tradicni akci

      JERONYMOVY DNY - 5. a 6. 11. 2004 v Praze
      Poradaji: Asociace konferencnich tlumocniku ASKOT, Ceska komora tlumocniku
      znakoveho jazyka /CKTZJ/, Jednota tlumocniku a prekladatelu /JTP/, Komora
      soudnich tlumocniku CR /KST CR/ a Obec prekladatelu /OP/.

      patek 5.11. - Bubenickovsky vecer (OP)
      - bude venovan arabske a islamske literature. Od 19.00 hod., Divadlo Na
      Pradle, Besedni ul. c. 3, Praha 1 - Mala Strana.

      sobota 6. 11. K-Centrum, Senovazne nam. 23, Praha 1
      -

      9.00 - 12.00 Pocitac pro prekladatele - I. cast
      (JTP) Tradicni prehled novinek v pocitacem podporovanem prekladu,
      elektronickych slovnicich a encyklopediich - Miroslav Herold, Roman Dergam
      Jiri Vedral
      J. Vedral: Software pro prekladatele zadarmo a presto legalne.
      R. Dergam: Zajimave odkazy na webu JTP - nove vyhledavaci rozhrani.
      M. Herold: Nastroje pro terminologicke vyhledavani.

      10.00 Klub kultury prekladu
      (OP, JTP) Monika Zazrivcova - Prekladatel - bytost kriticka a pochybujuca
      (priklady "z praxe" na ktore sme narazili spolu s nasimi studentmi v ramci
      nasho dvojrocneho postgradualneho studia odborneho prekladu. ¨Slo by najma o
      problematiku "falosnych priatelov" (na roznych jazykovych urovniach) a o
      hladanie vhodnych a co najprijatelnejsich ekvivalentov pre vyrazy typicke
      pre realie a kulturu)

      11.00 Seminar pro soudni tlumocniky
      (KST CR) Soucasny stav schvalovaciho procesu noveho zakona o znalcich a
      tlumocnicich, zkusenosti s aplikaci novely vyhlasky o odmenovani a dalsi
      aktuality - Ema Kondyskova a Helena Vykoupilova

      12.00 - 15.00 Pocitac pro prekladatele - 2. cast
      Prezentace softwarovych a hardwarovych firem
      * WORDFAST
      Prodej CD-ROM "WORDFAST+TOOLS TRAINER"; slovniky a prekladace; Pouze jeden
      den 6.11.2004 se bude PC Translator prodavat se slevou 40%. Prodej =
      odevzdani zavazne objednavky dne 6.11.2004.Kdo si objedna PC Translator pred
      timto datem (elektronicky nebo telefonicky) a zaplati predem nebo hotove na
      miste, odveze si PC Translator se slevou 50%. www.wordfast.net ve 20
      jazycich vcetne cestiny. www.condak.cz
      * TRADOS
      Se sadou TRADOS 6.5 Freelance, dokazete zvysit svoji produktivitu, stihnout
      napjate terminy a zajistit terminologickou i jazykovou konzistenci. Muzete
      prekladat soubory v libovolnem formatu a take vyuzit vasich stavajicich
      prekladu. Objednejte si sadu primo na akci a ziskejte slevu 20%.
      * STAR Czech Praha/TRANSIT
      - Format Checker pro Word a FrameMaker (software)
      - nove funkce service packu 11 a 12 pro Transit XV
      - nove pripravovany software STAR ProjectAdmin (system spravy prekladovych
      projektu)
      * LINGEA
      Lingea - novinky 2004
      Grammaticon - i cestina muze byt cizim jazykem
      * NUPSESO CZ, s.r.o.
      Novinka na prevod PDF souboru do textu - software ABBYY PDF Transformer 1.0
      a neprekonatelny OCR software ABBYY FineReader 7.0 Professional Edition i s
      aplikaci na vyplnovani formularu.
      * LEDA

      14.00 Evropa - uz jsme tam
      (ASKOT, JTP) Tlumoceni a prekladani v EU a pro EU
      * Nekolik praktickych postrehu z prace na generalnim reditelstvi pro preklad
      Evropske komise - Otto Pacholik
      * Zkusenosti tlumocniku free-lance v organech EU - Amalaine Diabova

      16.00 - Tlumocnik ocima neslysiciho ditete
      (CKTZJ) O workshopu realizovanem na zakladnich skolach pro sluchove
      postizene. Jeho cilem je seznamit neslysici deti, nase budouci klienty, s
      profesi tlumocnika znakoveho jazyka. - Nada Dingova a Anna Hronova

      17.00 - Tracyho tygr
      (CKTZJ) Porad o inscenaci, jez je vysledkem spoluprace CKTZJ a Divadla
      Nablizko. Divadelni predstaveni je pro neslysici publikum tlumoceno formou
      stinoveho tlumoceni.
      Nada Dingova a Jiri Janecek, s videoukazkami z inscenace.
      (o obou projektech vice na www.cktzj.com)
      17.00 Vecer Obce prekladatelu c. 254
      (OP) Setkani s letosnim laureatem Ceny Josefa Jungmanna - anglistou Doc.
      PhDr. Janem Cermakem, CSc.

      Po cely den v dalsich prostorach K-centra:

      10-17
      prodej tistenych a elektronickych slovniku prednich nakladatelstvi
      (ENCYKLOPEDICKY DUM, LEDA, LINDE, LINGEA, VEDRALOVY TEMATICKE SLOVNIKY aj.)
      c. 15, chodba v prizemi

      10-17 prezentace, konzultace a prodej softwarovych firem c. 201
      LEDA, STAR (Transit), Moravia Translations (TRADOS 6.5 Freelance), NUPSESO
      CZ, WORDFAST aj.

      10-17 tradicni knizni second-hand chodba v prizemi.

      Restaurace otevrena od 10 do 18 hod.

      VSTUP NA VSECHNY AKCE ZDARMA
      NENI NUTNO REGISTROVAT SE PREDEM, ALE PRIJIT VCAS :-)

      JTP - Jednota tlumocniku a prekladatelu
      Senovazne nam. 23, 110 00 Praha 1
      tel./fax: 224 142 312, tel.: 224 142 517
      e-mail: JTP@...
      Internet: www.JTPunion.org
    • Milan Condak
      Message 2 of 2 , Nov 8, 2004
        Dobry den, //omlouvam se za cross-posting//
        // clenove vice skupin, laskave duplikaty smazte//
        Nejprve informace:

        poslal jsem na web sobotni prednasku

        Od prekladace k Wordfastu a zpet

        http://condak.602portal.cz/akce/mt_wf/index_pcwf.html
        (CAT nemaji slovniky s cestinou a slovenstinou,
        Wordfast pouziva externi slovniky a prekladace)

        a formular na objednani PC Translatoru se slevou 40%:

        http://condak.602portal.cz/langsoft/cs2005/obj_60.html
        (zavadeci cena se slevou 50% na nove verze 2005
        skocila 5.11.2004, sleva 40% do 12.11.2004)

        WORDFAST aj.

        Dekuji navstevnikum za duveru a omlouvam se tem, ktere jsem nechal cekat
        (napr. nez sezenu penize na vydavek z 5.000 Kc abankovky).

        Pravdepodobne se uvidime za rok.

        S pozdravem
        Milan Condak
        ---