"pozarni vyska" objektu

  • Helga Listen
    Message 1 of 10 , Oct 23, 2004
      Zdravim,

      Muze mi prosim nekdo priblizit, co si mam predstavit pod pojmem "pozarni
      vyska", kdyz jede o to do ktere vysce se smi pouzivat urcity material pri a)
      rekonstrukce baraku a b) novostavbe?

      Je to celkova vyska baraku, nebo vyska do ktere mohu tyto materialy pouzivat
      nebo predpokladana vyska plamenu, pokud zacne horet????

      Take by mne v teto souvislosti zajimalo, jak mohu vykladat " s pozarnich
      duvodu". Jedna se o doslovni predpis "pozarni policie" nebo je to jen "pro
      pripad pozaru"?

      Zde je ta veta pro lepsi kontext:

      Pouziti polystyrenovych fasadnich desek je z pozarnich duvodu omezeno
      pozarni� vyskou rekonstruovaneho objektu 22,5 m nebo novostavby 9,0 m, a
      dale popr. i ucelem objektu (zdravotnictv�), pozarnimi useky, pozarnimi pasy
      a pozarnimi vlastnostmi bezprostredniho okoli objektu (muze se lisit dle
      konkretnich podminek objektu, projektu, vyjadreni Hasicskeho zachranneho
      sboru).

      Dekuji

      Helga

      Message 2 of 10 , Oct 24, 2004
        Nazdar Helgo,

        > Pouziti polystyrenovych fasadnich desek je z pozarnich duvodu omezeno
        pozarnií vyskou rekonstruovaneho objektu 22,5 m nebo novostavby 9,0 m,

        Pouze domnenka: cele souslovi je "pozarni vyska objektu" nebo "pozarni vyska
        budovy". Z toho usuzuji, ze se jedna a vysku stavby/domu/budovy.

        Dale predpokladam, ze se v tvem textu jedna o izolovani budov polystyrenem,
        v cestine vetsinou nazyvane zateplovani. Tebou uvedena veta tedy rika, ze
        tento polysterenovy obklad (fasada) se smi pouzit u jiz stojici budovy,
        pokud tato budova neni vyssi nez 22,5 metru a nove stavena budova nesmi
        prekracovat svoji vyskou 9 metru.

        > Take by mne v teto souvislosti zajimalo, jak mohu vykladat " s pozarnich
        duvodu". Jedna se o doslovni predpis "pozarni policie" nebo je to jen "pro
        pripad pozaru"?

        Nepochybne mas spatne predlozku; spravne: "z pozarnich duvodu". Ten vyraz je
        obecny, takze jej samostatne chapu jako "pro pripad pozaru"...

        Jirka Bolech
      • Helga Listen
        Message 3 of 10 , Oct 24, 2004
          Jirko, dik!
          A ja si myslela, ze uz je znam, ze neumim cesky. Pochopitelne tam je "z" a
          ne "s".
          Tak jdu podle tveho navrhu a beru to jako vyska baraku.
          H.

          Message 4 of 10 , Oct 24, 2004
            Jirko,
            Ted jsem se dozvedela, ze "pozarni vyska objektu" neni vyska budovy, ale
            vyska do ktere dosahnou hasice (22,5 m). A tech 9 m u novostaveb dodatecna
            bezpecnostni norma pro povolenou vysku do ktere se smi pouzivat tyto
            isolacni materialy.
            H.

            Message 5 of 10 , Oct 24, 2004
              Helgo,

> [...]
              vyska do ktere dosahnou hasice (22,5 m). A tech 9 m u novostaveb dodatecna
              bezpecnostni norma pro povolenou vysku do ktere se smi pouzivat tyto

              Zni to hodnoverne...

              Jirka
            • Terminus Technicus
              Message 6 of 10 , Oct 25, 2004
                Ahoj Helgo,

                to ale nesedi na tu vetu, ve ktere se rika, ze pouziti zateplovacich systemu
                je omezeno pozarni vyskou budovy - pokud by to byla vyska dosahu zebriku
                (nebo doprsku hadice), tak to je prece u vsech baraku stejne a jako omezeni
                pouziti horlavych materialu naprosto nepouzitelne cislo...

                Ja jsem pozarni bezpecnost kdysi studoval, a s pozarni vyskou jsme
                nepracovali - na google to vyleze 4x, takze moc obvykle to neni, ale na me
                to spis dela dojem, ze je to vyska, "kterou ma moznost ohoret plamen" - tedy
                pokud je treba barak vysoky 20 m, ale ma jeste dole garaze, ktere jsou pod
                urovni terenu, ale kdyby v nich zaclo horet, plamen se bude sirit od
                urovne -3 m podel steny garazi az nahoru, pak je pozarni vyska 20+3...
                vevnitr je zase pozarni vyska pouze "volny prostor" od podlahy ke stropu...

                Kazdopadne to neni prilis standardni nebo pouzivany termin...

                "It was quite a nice fire" - Our Danish fire safety professor would say with
                a sparkle in his eye everytime he talked about a case he'd been on - his
                task was to find any remaining structure that didn't burn and BURN IT so
                that he could establish the rate at which the fire spread and find the
                cause... When half of a wooden school was destroyed somewhere outside
                Copenhagen, he got there and burnt the other half :)

                Most of these people are secret pyromaniacs...

> [...]

                Nepochybne mas spatne predlozku; spravne: "z pozarnich duvodu". Ten vyraz je
                obecny, takze jej samostatne chapu jako "pro pripad pozaru"...

                Czechlist resources:
                http://www.bohemica.com/czechtranslation

                Obcasnik:
                http://zehrovak.bloguje.cz
                Yahoo! Groups Links
              • Helga Listen
                Message 7 of 10 , Oct 25, 2004
                  To klidne muze tak byt, jen ze ta firma pro kterou to delam, ma toto jako
                  definice a tvrdi, ze to pochazi z nejakych predpisu. Starsi budova na ktere
                  se aplikume nejaky to zatepleni, muze mit treba 100 metru. Zatepleni tim
                  urcitim materialem ale smi byt jen do vysky 22,5 metru od terenu. Jedna-li
                  se o novostavbu, tak je predpis tvrdsi a povolena vyska pro pouziti tohoto
                  materialu je pouhych 9 metru.
                  To vse jsem se dozvedela od zamestnance to (rakouske) firmy.
                  H.

> [...]

                  Nepochybne mas spatne predlozku; spravne: "z pozarnich duvodu". Ten vyraz je
                  obecny, takze jej samostatne chapu jako "pro pripad pozaru"...

                • ing.Šárka Rubková
                  Message 8 of 10 , Oct 25, 2004
                    Ahoj, mám takovy dotaz - v cestine

                    Co je v cestine z administrativniho hlediska vys - zeme nebo stat?

                    Cili - stat se sklada z nekolika zemi
                    nebo zeme se sklada y nekolika statu

                    sarka
                  • spektrum2002
                    Message 9 of 10 , Oct 26, 2004
                      Pro doplneni toho, co napsal Jirka: byvaly stat "Republika
                      ceskoslovenska" se pred valkou skladal ze zeme ceske, moravske a
                      slovenske.
                      Petr Adamek
                      --- In Czechlist@yahoogroups.com, ing.©árka Rubková <rubkova@l...>

                    • ing.Sárka Rubková