Dotaz ucetni program

  • Iveta Pecinkova - preklady a tlumoceni
    Message 1 of 8 , Aug 28, 2004
      Pr�zdn�Zdravim vsechny,
      zvazuji nejaky neprilis komplikovany ucetni program. Nema nekdo pozitivni zkusenosti s necim konkretnim?
      Predem dekuji

      Iveta

    • Milan Condak
      Message 2 of 8 , Aug 28, 2004
        Od roku 1991 pouzivam programy OZO (Ozogan) pro JU i PU,
        bez mezd, volitelne sklady. Faktury je mozno vystavovat
        i v dalsich jazycich a cizich menach.
        Program je mozno stahnout z www.ozo.cz a 3 mesice pouzivat
        bez zaplaceni licence.
        Program pouzivam, prodavam i skolim.
        Je mozno zakoupit i CD-ROM. Program ma kolem 19Mb,
        data jsou v DBF, je mozno jej pouzivat v DOSu i Windows.

        Milan www.condak.cz

      • ing.Šárka Rubková
        Message 3 of 8 , Aug 29, 2004
          Hi all,

          my friend needs to edit 6 pages of English text.
          Can you help me?
          Contact me off list

          Sarka
        • Zuzana Kočičková
          Message 4 of 8 , Aug 29, 2004
            I have MRP It is simple and not expensive and have all what I need.
            Zuzana
            > zvazuji nejaky neprilis komplikovany ucetni program. Nema nekdo pozitivni
> [...]
          • Terminus Technicus
            Message 5 of 8 , Aug 30, 2004
              Co to, ze by Wordfast neumel ucetnictvi?? :)

> [...]
              Program pouzivam, prodavam i skolim.
              Je mozno zakoupit i CD-ROM. Program ma kolem 19Mb,
              data jsou v DBF, je mozno jej pouzivat v DOSu i Windows.

              Czechlist resources:
              http://www.bohemica.com/czechtranslation

              Obcasnik:
              http://zehrovak.bloguje.cz
              Yahoo! Groups Links
            • kzgafas
              Message 6 of 8 , Aug 30, 2004
                --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Terminus Technicus"
                <czechlist@t...> wrote:
                > Co to, ze by Wordfast neumel ucetnictvi?? :)

                Urcite tam ale bude alespon nejaky zpusob, jak treba pomoci
                concordance vytahovat starsi archivovane udaje pro prohlizeni nebo
                je importovat pomoci Wordfastu do ucetniho programu.

                K.
              • Milan Condak
                Message 7 of 8 , Aug 30, 2004
                  Dekuji za vyprovokovani, uz dlouho jsem nic
                  c Czechlistu nenapsal o Wordfastu.
                  Nyni je na www.wordfast.net ke stazeni beta
                  verze 4.30, sestaveni 37. Jeden program se
                  pouziva pro ruzne pocitacove platformy, nusi v ale
                  bezet prislusna verze MS-Wordu.

                  From wordfast_net (Yves Champollion):

                  What's new in Wordfast 4.30

                  1. Mac compatiblity has been completely revised and enhanced.
                  All Mac users will benefit from this version,
                  even at beta level, which is already solid.

                  2. Segmentation speed is much better in 4.30,
                  so even PC users with machines that run at less than 500 Mhz
                  (roughly speaking, computers older than the year 2001)
                  will benefit by using this version.

                  If you use a recent PC and find no major problem with Wordfast 4.22 t22,
                  keep using it until version 4.30 is no more "beta"
                  and replaces the current version 4.22.
                  If your particular setting, your language pair or your project
                  requirement cause problems with Wordfast 4.22 t 22,
                  have a try with Wordfast 4.30, it is likely that these problems
                  have been solved, otherwise, let us know.
                  - - wordfast_net - -
                  Na servru je take seznam vysokych skol ze sveta,
                  ktere si pozadali o licence pro svoji skolu zdarma
                  (plati pouze tim, ze daji souhlas k tomu, aby byli
                  uvedeni jako bezplatni uzivatele).

                  Diskuzni skupina v anglictine
                  http://groups.yahoo.com/group/Wordfast/
                  ma 2.762 clenu a je tradicne aktivni.

                  Diskuzni skupina v cestine a slovenstine
                  http://groups.yahoo.com/group/Wordfast_CZ/
                  ma 69 clenu a je v letnim utlumu.

                  Moderator skupiny David Daduc zhruba jednou
                  mesicne napise cesky obcasnik o tom co bylo
                  nejzajimavejsi v anglicke skupine.

                  Timto jej pozdravuji a verejne mu dekuji
                  v tomto aktivnim foru.
                  - - WF - -
                  Wordfast je vseobecna sablona (=program)do MS-Wordu.
                  Pracuje se vsemi "nativnimi" soubory MS-Office.

                  DBF soubory, ve kterych ma program OZO data,
                  staci v MS-Exelu ulozit jako XLS a ty je mozno
                  Wordfastem prelozit do libovolneho jazyka,
                  nasledne zkovertovat zpet do DBF.
                  Muzete tisknout ucetni sestavy v jinem jazyce,
                  ktery si v programu OZO pridate do seznamu jazyku.
                  - - OZO - -
                  OZO pracuje ve FoxPro (po ukonceni zapisu polozky
                  jsou data na HDD, nikoli pouze v operacni pameti -
                  nehrozi ztrata dat pri vypnuti elektrickeho proudu).
                  Pro data v jinem formatu doporucuji pouzivat UPS.

                  OZO pro podvojne ucetnictvi umi "nacitat" doklady
                  vyhovene mimo program OZO. Data neni nutno znovu
                  "tukat" kdyz uz jsou nekde porizena a ulozena.
                  OZO po nacteni zkontroluje existenci uctu a jinych
                  ciselnych udaju, jestli jsou v ciselnicich.
                  - - OZO - -
                  Jak WF tak OZO si muze kdokoli stahnout, vyzkouset
                  a potom NEPOUZIVAT.
                  - - WF:
                  Zpracoval jsem HTML prezentace Wordfastu s vyuzitim
                  textu z www.lidovky.cz

                  a) Akademie - Nemecky list a Anglicky list (3 clanky),
                  od redakce mam souhlas k vyuziti publikovanych clanku.

                  b) Letni kurz anglictiny, 1. lekce - JIDLO,
                  autorem je ostravska jazykova skola Cloverleaf,
                  teprve ji navstivim.
                  - - - - - Na tema ANGLICTINA:
                  a) Objevil jsem pekne kurzy anglitiny na www.bbc.co.uk, napr.
                  http://www.bbc.co.uk/czech/learningenglish/story/030828_popgrammar.shtml

                  Nekolik desitek kurzu, ktere maji nekolik desitek lekci,
                  HTML, prepis do DOC a zvukovy zaznam pro Real Player.

                  b) britske dialekty http://www.whoohoo.co.uk

                  "Translate your English phrases, emails and free text messages
                  into Geordie, Brummie, Scottish, Scouse, Irish, Cockney,
                  Yorkshire, Posh and Ali G."

                  Texty v dialektech mi neposilejte, bylo by to marne,
                  nicemu bych nerozumel. Muzete prekvavit NS. Nezkousel jsem.

                  Preji prijemnou zabavu.
                  Have fun and Wordfast

                  Milan
                  PS: odpovidal jsem pouze na dotaz, doufam ze nerozvineme
                  OT diskuzi.

                  Message 8 of 8 , Aug 30, 2004
                    Ad:
                    "pomoci concordance vytahovat starsi archivovane udaje pro prohlizeni"
                    ----
                    Podle zakona o ucetnictvi je dovoleno uchovavat tiskove sestavy
                    v elektronicke forme. Zakon nepredepisuje format dat.

                    Pokud jsou TXT, CSV, HTM
                    je mozne je VYHLEDAVAT a prohlizet Wordfastem.
                    Muzete pouzit i Windows (Total) Commander a cokoli jineho.

                    Verze ucetnich programu pro jednotlive roky se lisi, pokud ma
                    uzivatel v pocitaci pouze aktualni rok, je opravdu vyhodne
                    prohlizet ARCHIVNI soubory ve vyse uvedenych formatech nebo
                    v DBF (FoxPro,Exel, Access, 602Tab, Open Office aj.)

                    V jednotlivhych letech se take lisi format nebo struktura
                    samotnych DBF souboru. DBF soubor ale casto neposkytuje
                    informace = data + kontext, ale pouze data a uzivatel musi
                    vedet, co ktery sloupec znamena.

                    Zdravim i K.
                    PS:
                    Pro Ivetu (tazatelku)
                    Programy s daty v DBF, ktere od roku 1989
                    prezily rok 2000 (datum DD-MM-RR) a nyni (2004) maji
                    (datum DD-MM-RRRR) a umi zaznamenavat datum a cas,
                    kdy byly doklady zauctovany jsou dobre vsechny.
                    (Uzivatele si to ale nemysli.)
                    Ucetni programy prodavaji pouze firmy, ktere prezily
                    a prizpusobily se vsem zmenam.
                    (Neopustili je vsichni zakaznici.)

                    Prekladatel nepotrebuje komplexni balik jako je www.kostka.net
                    Staci mu zakladni moduly. Modularni je napriklad take MRP,
                    ktery pouziva Zuzana - http://www.mrp.cz

                    Jednoduche ucetnictvi bylo prejmenovano na danovou evidenci,
                    v ni neni nutno zaznamenavat datum a cas,
                    kdy byly doklady zauctovany
                    Programy se vetsinou nadale jmenuji Jednoduche ucetnictvi..
                    Staci evidovat den ucetniho pripadu (cas neni nutny).
                    Az bude povinne pouzivani registracnich pokladen tak...