RE: [Czechlist] Re: Typy dokumentace (bylo Zadavaci dokumentace)

  • ing.Sárka Rubková
    Message 1 of 11 , Jul 1, 2004
      Jak jsem slibila, našla jsem definice jednotlivych typu stavebni dokumentace
      . Treba se na tomto zaklade da dojit k anglickym (americkym) terminum:
      Zadavaci dokumentace je v tomto kontextu Dokumentace pro vyber dodavatele
      (zhotovitele) stavby

      sarka

      Návrh/studie stavby (STS)
      je predprojektová cást dokumentace dokládající koncepcní tvarové/hmotové,
      materiálové, technologické a technické, dispozicní a provozní resení stavby,
      objektu nebo zarízení, poprípade jejich souboru, jejímz smyslem a úcelem je
      vzájemné ujasnení zámeru a stavebního programu mezi klientem a architektem a
      overení proveditelnosti stavebního programu ve zvoleném území.Vypracovává se
      standardne ve variantách, nadstandardne v alternativách.

      Dokumentace k územnímu rízení (DÚR)
      je dokumentace obsahující projekt dokládající základní tvarové/hmotové,
      materiálové, technologické a technické, dispozicní a provozní resení stavby,
      objektu nebo zarízení, poprípade jejich souboru predevsím z hlediska souladu
      s pozadavky klienta a v souladu s územni plánovací dokumentací, poprípade s
      územne plánovacími podklady, a s predchozími rozhodnutími o území; projekt
      musí vyhovovat
      podmínkám ochrany zdravych zivotních podmínek, ochrany prírodních a
      krajinnych slozek zivotního prostredí, zejména ochrany prírody a krajiny,
      ochrany zemedelského pudního fondu, pozemku urcenych k plnení funkcí lesa,
      vod, ovzdusí, podmínkám ochrany kulturního bohatství, zejména památek, a
      obecnym technickym pozadavkum na vystavbu a obecnym technickym pozadavkum
      zabezpecujícím uzívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a
      orientace, poprípade speciálním predpisum stanovujícím
      základní technické podmínky dopravní, energetické, protipozární, bezpecnosti
      konstrukcní, uzivatelské a provozní, bezpecnosti práce a technickych
      zarízení a podobne;

      Dokumentace pro stavební povolení (DSP)
      je dokumentace obsahující projekt dokládající podrobné tvarové/hmotové,
      materiálové, technologické a technické, dispozicní
      a provozní resení stavby, objektu nebo zarízení, poprípadû jejich souboru, a
      to v souladu s pozadavky klienta a v souladu s podmínkami územního
      rozhodnutí, s pozadavky tykajícími se verejnych zájmu, predevsím splnení
      obecnych technickych pozadavku na vystavbu a obecnych technickych pozadavku
      zabezpecujících uzívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a
      orientace,
      a speciálních právních predpisu, poprípade norem stanovujících podrobné
      technické podmínky dopravní, energetické,
      protipozární, bezpecnosti konstrukcní, hygienické, uzivatelské a provozní,
      bezpecnosti práce a technickych zarízení a zvlástních predpisu zajistujících
      komplexnost a plynulost vystavby, vcasné vybudování technického, obcanského
      nebo jiného vybavení potrebného k rádnému uzívání;

      Dokumentace pro provedení stavby-objektu (DPS)
      je dokumentace obsahující projekt jednoznacne urcující závazné pozadavky
      tvarové/hmotové, materiálové, technologické
      a technické, dispozicní a provozní na jakost, mnozství a charakteristické
      vlastnosti stavebního díla a instalovanych zarízení a na konecné provedení
      stavby, objektu nebo zarízení, poprípade jejich souboru; dokumentace pro
      provedení stavby je propracováním predchozích fází dokumentace do té úrovne,
      aby odborne zpusobilému dodavateli stavby umoznila stavbu, objekt nebo
      zarízení provést. Muze ve specifickych prípadech slouzit i jako dokumentace
      pro vyhledání zhotovitele stavby, objektu nebo zarízení. Nenahrazuje
      realizacní (vyrobní a dílenskou) dokumentaci stavby.

      Dokumentace pro vyber dodavatele (zhotovitele) stavby (DZS)
      je dokumentace zpracovaná na základe dokumentace pro provedení stavby,
      upravená do rozpoctové struktury pro úcely posouzení skladby a vyse cenové
      nabídky jednotlivych uchazecu o dodávku stavby, overení odborné zpusobilosti
      uchazecu provést rádne a vcas dodávku stavby a porovnání dalsích smluvních
      podmínek, za kterych bude dodávka stavby provedena.

      Realizacní dokumentace stavby, objektu nebo zarízení
      je dokumentace zpracovávaná dodavatelem stavby, resp. její cásti, obsahující
      zejména dílenské a vyrobní vykresy
      slouzící k realizaci stavby, objektu nebo zarízení. Zpracování realizacní
      dokumentace není soucástí prace architekta. Architekt muze byt poveren
      dohledem nad jejím zpracováním.
    • Iveta Pecinkova - preklady a tlumoceni
      Message 2 of 11 , Jul 1, 2004
        Vyrobci v automobilovem prumyslu to pouzivaji taky.
        Iveta
        Message 3 of 11 , Jul 1, 2004
          In a message dated 7/1/04 4:12:01 PM GMT Daylight Time, rubkova@...
          writes:

          << Zadavaci dokumentace je v tomto kontextu Dokumentace pro vyber dodavatele
          (zhotovitele) stavby >>
          Yes, this corresponds roughly to the full title as given on the first page of
          this document:
          Stupen projektove dokumentace: Zadavaci dokumentace pro obchodni verejnou
          soutez na nejvhodnejsiho zhotovitele dokumentace pro uzemni rozhodnuti.
          - it doesn't quite get to anything as definite as stavba.

          Dylan
        • melvyn.geo
          Message 4 of 11 , Jul 1, 2004
            --- In Czechlist@yahoogroups.com, "jenda222000" <jan_smejkal@p...> wrote:
            > Zdravim vespolek. Nevedel by zde nekdo nahodou, jak se preklada:
            >
            > - "notarsky koncipient"

            Poldauf navrhuje 'articled clerk' (Chroma take uvadi 'articled clerk to a practising solicitor') nebo 'junior clerk/lawyer', zatimco Fronek uvadi mj 'trainee solicitor'.

            > - a "notar provedenim vidimace neodpovida za obsah listiny"?

            Fronek preklada 'vidimaci' jako 'vidimus' i v pravnickem slova smyslu ale velmi rad bych slysel jine nazory.

            M.
          • ing.Sarka Rubkova
            Message 5 of 11 , Jul 2, 2004
              But the term you are after must be a bit different because the this will be
              the tender for designers of the documents for planning permit.

[...]

              Czechlisters' photos:
            • andeds@aol.com
              Message 6 of 11 , Jul 2, 2004
                In a message dated 7/2/04 2:34:29 PM GMT Daylight Time, rubkova@...
                writes:

                << But the term you are after must be a bit different because the this will be
                the tender for designers of the documents for planning permit. >>
                Thank you, Sarka. I'll be returning to this job soon and will be thinking
                some more about this question.
                As has been suggested, it would be good to have a complete Czech and English
                glossary relating to public tender documents, as part of the Czechlist
                resources.

                Dylan