Re: Zadavaci dokumentace - dodatek

  • jsyeaton
    Message 1 of 11 , Jul 1, 2004
      Taky existuje

      RFP - request for proposal(s)

      Judy

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Jan Culka" <culka@m...> wrote:
      > To je standardni -
      > RFI - request for information
      > RFQ - request for quotation
      >
      > Honza

    • ing.Sárka Rubková
      Message 2 of 11 , Jul 1, 2004
        Jak jsem slibila, našla jsem definice jednotlivych typu stavebni dokumentace
        . Treba se na tomto zaklade da dojit k anglickym (americkym) terminum:
        Zadavaci dokumentace je v tomto kontextu Dokumentace pro vyber dodavatele
        (zhotovitele) stavby

        sarka

        Návrh/studie stavby (STS)
        je predprojektová cást dokumentace dokládající koncepcní tvarové/hmotové,
        materiálové, technologické a technické, dispozicní a provozní resení stavby,
        objektu nebo zarízení, poprípade jejich souboru, jejímz smyslem a úcelem je
        vzájemné ujasnení zámeru a stavebního programu mezi klientem a architektem a
        overení proveditelnosti stavebního programu ve zvoleném území.Vypracovává se
        standardne ve variantách, nadstandardne v alternativách.

        Dokumentace k územnímu rízení (DÚR)
        je dokumentace obsahující projekt dokládající základní tvarové/hmotové,
        materiálové, technologické a technické, dispozicní a provozní resení stavby,
        objektu nebo zarízení, poprípade jejich souboru predevsím z hlediska souladu
        s pozadavky klienta a v souladu s územni plánovací dokumentací, poprípade s
        územne plánovacími podklady, a s predchozími rozhodnutími o území; projekt
        musí vyhovovat
        podmínkám ochrany zdravych zivotních podmínek, ochrany prírodních a
        krajinnych slozek zivotního prostredí, zejména ochrany prírody a krajiny,
        ochrany zemedelského pudního fondu, pozemku urcenych k plnení funkcí lesa,
        vod, ovzdusí, podmínkám ochrany kulturního bohatství, zejména památek, a
        obecnym technickym pozadavkum na vystavbu a obecnym technickym pozadavkum
        zabezpecujícím uzívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a
        orientace, poprípade speciálním predpisum stanovujícím
        základní technické podmínky dopravní, energetické, protipozární, bezpecnosti
        konstrukcní, uzivatelské a provozní, bezpecnosti práce a technickych
        zarízení a podobne;

        Dokumentace pro stavební povolení (DSP)
        je dokumentace obsahující projekt dokládající podrobné tvarové/hmotové,
        materiálové, technologické a technické, dispozicní
        a provozní resení stavby, objektu nebo zarízení, poprípadû jejich souboru, a
        to v souladu s pozadavky klienta a v souladu s podmínkami územního
        rozhodnutí, s pozadavky tykajícími se verejnych zájmu, predevsím splnení
        obecnych technickych pozadavku na vystavbu a obecnych technickych pozadavku
        zabezpecujících uzívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a
        orientace,
        a speciálních právních predpisu, poprípade norem stanovujících podrobné
        technické podmínky dopravní, energetické,
        protipozární, bezpecnosti konstrukcní, hygienické, uzivatelské a provozní,
        bezpecnosti práce a technickych zarízení a zvlástních predpisu zajistujících
        komplexnost a plynulost vystavby, vcasné vybudování technického, obcanského
        nebo jiného vybavení potrebného k rádnému uzívání;

        Dokumentace pro provedení stavby-objektu (DPS)
        je dokumentace obsahující projekt jednoznacne urcující závazné pozadavky
        tvarové/hmotové, materiálové, technologické
        a technické, dispozicní a provozní na jakost, mnozství a charakteristické
        vlastnosti stavebního díla a instalovanych zarízení a na konecné provedení
        stavby, objektu nebo zarízení, poprípade jejich souboru; dokumentace pro
        provedení stavby je propracováním predchozích fází dokumentace do té úrovne,
        aby odborne zpusobilému dodavateli stavby umoznila stavbu, objekt nebo
        zarízení provést. Muze ve specifickych prípadech slouzit i jako dokumentace
        pro vyhledání zhotovitele stavby, objektu nebo zarízení. Nenahrazuje
        realizacní (vyrobní a dílenskou) dokumentaci stavby.

        Dokumentace pro vyber dodavatele (zhotovitele) stavby (DZS)
        je dokumentace zpracovaná na základe dokumentace pro provedení stavby,
        upravená do rozpoctové struktury pro úcely posouzení skladby a vyse cenové
        nabídky jednotlivych uchazecu o dodávku stavby, overení odborné zpusobilosti
        uchazecu provést rádne a vcas dodávku stavby a porovnání dalsích smluvních
        podmínek, za kterych bude dodávka stavby provedena.

        Realizacní dokumentace stavby, objektu nebo zarízení
        je dokumentace zpracovávaná dodavatelem stavby, resp. její cásti, obsahující
        zejména dílenské a vyrobní vykresy
        slouzící k realizaci stavby, objektu nebo zarízení. Zpracování realizacní
        dokumentace není soucástí prace architekta. Architekt muze byt poveren
        dohledem nad jejím zpracováním.
      • Iveta Pecinkova - preklady a tlumoceni
        Message 3 of 11 , Jul 1, 2004
          Vyrobci v automobilovem prumyslu to pouzivaji taky.
          Iveta
          v telekomunikacich ve vyberovem rizeni pouzivame "request for quotation"
          neboli "RFQ". Nevim, jestli se to hodi i jinam.
          Lenka S.

          TISCALI už má druhého milionáře! Vyhrajte i vy 1.000.000Kč na TISCALI!
          http://milion.tiscali.cz

          Czechlisters' photos:
        • andeds@aol.com
          Message 4 of 11 , Jul 1, 2004
            In a message dated 7/1/04 4:12:01 PM GMT Daylight Time, rubkova@...
            writes:

            << Zadavaci dokumentace je v tomto kontextu Dokumentace pro vyber dodavatele
            (zhotovitele) stavby >>
            Yes, this corresponds roughly to the full title as given on the first page of
            this document:
            Stupen projektove dokumentace: Zadavaci dokumentace pro obchodni verejnou
            soutez na nejvhodnejsiho zhotovitele dokumentace pro uzemni rozhodnuti.
            - it doesn't quite get to anything as definite as stavba.

            Dylan
          • melvyn.geo
            Message 5 of 11 , Jul 1, 2004
              --- In Czechlist@yahoogroups.com, "jenda222000" <jan_smejkal@p...> wrote:
              > Zdravim vespolek. Nevedel by zde nekdo nahodou, jak se preklada:
              >
              > - "notarsky koncipient"

              Poldauf navrhuje 'articled clerk' (Chroma take uvadi 'articled clerk to a practising solicitor') nebo 'junior clerk/lawyer', zatimco Fronek uvadi mj 'trainee solicitor'.

              > - a "notar provedenim vidimace neodpovida za obsah listiny"?

              Fronek preklada 'vidimaci' jako 'vidimus' i v pravnickem slova smyslu ale velmi rad bych slysel jine nazory.

              M.
            • ing.Sarka Rubkova
              Message 6 of 11 , Jul 2, 2004
                But the term you are after must be a bit different because the this will be
                the tender for designers of the documents for planning permit.

                Message 7 of 11 , Jul 2, 2004
                  In a message dated 7/2/04 2:34:29 PM GMT Daylight Time, rubkova@...
                  writes:

                  << But the term you are after must be a bit different because the this will be
                  the tender for designers of the documents for planning permit. >>
                  Thank you, Sarka. I'll be returning to this job soon and will be thinking
                  some more about this question.
                  As has been suggested, it would be good to have a complete Czech and English
                  glossary relating to public tender documents, as part of the Czechlist
                  resources.

                  Dylan