IDIOM: get oneself organized

    Message 1 of 4 , Jun 23, 2004
      Ahoj Vlasto,

      nejsem sice, co se tyka anglictiny, rodilak, ale na 'get oneself organized'
      nevidim nic moc idiomatickeho. Otazku vidim spise v tom, jak to vystizne
      vyjadrit cesky, protoze v cestine asi nebudu mluvit o organizovani sebe, ale
      toho, co delam.

      Pouziti tohoto spojeni je zrejme hlavne v pracovnich souvislostech. Kdys je
      nekdo 'organized', tak ma svoji praci (dobre) zorganizovanou. Kdys ji nema
      (dobre) zorganizovanou, tak muze usilovat o to, aby to zmenil do stavu, ze
      ji bude mit (dobre) zorganizovanou a prave probihani nebo uskutecneni teto
      zmeny vujadruje spojeni 'get oneself organized'.

      Klidne bych tedy pouzil neco jak "zorganizovat si praci", "udelat si v praci
      system", ci podobne. Za "praci" dosadit pripadne to, co se hodi.

      Prispevek od Beaty ke mne nedorazil (s Yahoogroups to uz asi lepsi nebude), ale samozrejme 'get' a minule pricesti je vazba podobna trpnemu rodu ('be' a minule pricesti), akorat, ze vazba s 'get' vyjadruje zmenu stavu, kdezto vazba s 'be' vyjadruje stav.

      Konečně tě vidím barevně. SAMSUNG X450 již od 2577 Kč. www.oskar.cz
      http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=74859
    • Vlastimila Palíková
      Message 2 of 4 , Jun 23, 2004
        Diky vsem (Jirka, Judy, Beata) za nezavisle posouzeni. Ja jsem mela
        urcite pochybnosti, jestli to ma jen tenhle jediny vyznam, nebo ještě
        něco jineho. Faktem je, ze jednoduchy a jednoznacny cesky ekvivalent tam
        asi nebude. Jeste jednou diky, hezke leto preju zdravim, Vlasta

        Message 3 of 4 , Jun 23, 2004
          Excellent explanation, Jirka.

          Jamie

          On Wednesday, June 23, 2004, at 04:29 AM, Jirka Bolech wrote:

> [...]
          > trpnemu rodu ('be' a minule pricesti), akorat, ze vazba s 'get'
          > vyjadruje zmenu stavu, kdezto vazba s 'be' vyjadruje stav.

        • ing.Šárka Rubková
          Message 4 of 4 , Jun 23, 2004
            Ja bych to prelozila "mít veci (zalezitosti) usporadane" (be organized) a
            "usporadat si veci (zalezitosti)" (get organized) nebo mit veci v poradku x
            dat si vedi do poradku.
            V jinem smyslu to muze znamenat "mit (vsechno) jasne" x "ujasnit si (neco)"

[...]

            Czechlisters' photos: