Re: ISSUE: localized viruses? Yeah, its Netsky.X

  • Jaro
    Message 1 of 6 , May 3, 2004
      Ahoj Sarko a Honzo, neco jsem o tom nasel, tak to pisu pro vsechny:
      Virus Netsky.X dalsi zlepseni 21.4.04
      Behem vcerejska (20.4.04)se zacal relativne uspesne sirit virus
      Win32/Netsky.X. Zajimavosti je, ze text,
      ktery vklada do predmetu a tela infikovaneho e-mailu je v jazyce,
      ktery je dane top-level domene
      nejblizsi. Jednoduse receno, virus se snazi najit co nejvice e-
      mailovych adres, na ktere nasledne
      rozesle vlastni kopii. Potud nic noveho. Predtim nez k rozeslani
      dojde, podle pismen za posledni
      teckou (top-level domena) v e-mailove adrese zvoli jeden z 10 textu,
      ktery spolecne s infikovanym
      souborem v priloze rozesle. Konkretne je text prizpusoben pro adresy
      s .DE, .FR, .IT, .PT, .NO, .PL,
      .FI, .SE a TC na konci. Do schranek s .DE na konci tak dojde e-mail v
      nemcine, pro .PL v polstine.
      Pokud nevyhovuje ani jeden pripad (tj. treba i .CZ), je predmet (Re:
      document) i telo (Please read
      the document.) e-mailu v anglictine. Teï uz jen cekat na variantu,
      ktera bude psat v cestine a
      mame tu dalsi epidemii :-)
      Jaro
      P.s.: Nevi nekdo jak udelat z textu s interpunkci elegantne text bez
      interpunkce ? Dik Sarce za upozorneni a vsem za radu. Jaro

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "ing.Sárka Rubková"
      <rubkova@l...>

    • Terminus Technicus
      Message 2 of 6 , May 3, 2004
        Muzu Vas uklidnit, ze lokalizatori/autori viru jsou docela aktivni - ja
        dostavam viru pomerne hodne, mame dost proflaklych adres, vsechny je basti
        Symantec, ale ceskejch kecu je tam docela dost, uz dlouho, odhaduju to na
        tak 20-30%... Nektere z nich ale nemusi byt lokalizovane, proste si berou
        nejake hlasky napriklad z nazvu souboru, atd...

        ...ale jinak vul, ktery tyhle veci otevira, zustane volem i kdyz to otevre
        ve svem vlastnim jazyce, no excuses :)