Re: ISSUE: localized viruses?

  • kzgafas
    Message 1 of 6 , May 3, 2004
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "ing.Sárka Rubková" <rubkova@l...>
      wrote:
      > Nebo napis, jak vypadal
      > sarka

      Slo jakoby o bounced e-mail s prilohou neboli "undeliverable mail".
      Ale hned jsem to vymazal.

      K.
    • Jaro
      Message 2 of 6 , May 3, 2004
        Ahoj Sarko a Honzo, neco jsem o tom nasel, tak to pisu pro vsechny:
        Virus Netsky.X dalsi zlepseni 21.4.04
        Behem vcerejska (20.4.04)se zacal relativne uspesne sirit virus
        Win32/Netsky.X. Zajimavosti je, ze text,
        ktery vklada do predmetu a tela infikovaneho e-mailu je v jazyce,
        ktery je dane top-level domene
        nejblizsi. Jednoduse receno, virus se snazi najit co nejvice e-
        mailovych adres, na ktere nasledne
        rozesle vlastni kopii. Potud nic noveho. Predtim nez k rozeslani
        dojde, podle pismen za posledni
        teckou (top-level domena) v e-mailove adrese zvoli jeden z 10 textu,
        ktery spolecne s infikovanym
        souborem v priloze rozesle. Konkretne je text prizpusoben pro adresy
        s .DE, .FR, .IT, .PT, .NO, .PL,
        .FI, .SE a TC na konci. Do schranek s .DE na konci tak dojde e-mail v
        nemcine, pro .PL v polstine.
        Pokud nevyhovuje ani jeden pripad (tj. treba i .CZ), je predmet (Re:
        document) i telo (Please read
        the document.) e-mailu v anglictine. Teï uz jen cekat na variantu,
        ktera bude psat v cestine a
        mame tu dalsi epidemii :-)
        Jaro
        P.s.: Nevi nekdo jak udelat z textu s interpunkci elegantne text bez
        interpunkce ? Dik Sarce za upozorneni a vsem za radu. Jaro

        wrote:
        > Nebo napis, jak vypadal
        > sarka

      • Terminus Technicus
        Message 3 of 6 , May 3, 2004
          Muzu Vas uklidnit, ze lokalizatori/autori viru jsou docela aktivni - ja
          dostavam viru pomerne hodne, mame dost proflaklych adres, vsechny je basti
          Symantec, ale ceskejch kecu je tam docela dost, uz dlouho, odhaduju to na
          tak 20-30%... Nektere z nich ale nemusi byt lokalizovane, proste si berou
          nejake hlasky napriklad z nazvu souboru, atd...

          ...ale jinak vul, ktery tyhle veci otevira, zustane volem i kdyz to otevre
          ve svem vlastnim jazyce, no excuses :)