Re: ISSUE: localized viruses?

  • kzgafas
    Message 1 of 6 , May 3, 2004
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "ing.Sárka Rubková" <rubkova@l...>
      wrote:
      > Nebo napis, jak vypadal
      > sarka

      Slo jakoby o bounced e-mail s prilohou neboli "undeliverable mail".
      Ale hned jsem to vymazal.

      K.
    • ing.Sárka Rubková
      Message 2 of 6 , May 3, 2004
        Nebo napis, jak vypadal

        Message 3 of 6 , May 3, 2004
          Ahoj Sarko a Honzo, neco jsem o tom nasel, tak to pisu pro vsechny:
          Virus Netsky.X dalsi zlepseni 21.4.04
          Behem vcerejska (20.4.04)se zacal relativne uspesne sirit virus
          Win32/Netsky.X. Zajimavosti je, ze text,
          ktery vklada do predmetu a tela infikovaneho e-mailu je v jazyce,
          ktery je dane top-level domene
          nejblizsi. Jednoduse receno, virus se snazi najit co nejvice e-
          mailovych adres, na ktere nasledne
          rozesle vlastni kopii. Potud nic noveho. Predtim nez k rozeslani
          dojde, podle pismen za posledni
          teckou (top-level domena) v e-mailove adrese zvoli jeden z 10 textu,
          ktery spolecne s infikovanym
          souborem v priloze rozesle. Konkretne je text prizpusoben pro adresy
          s .DE, .FR, .IT, .PT, .NO, .PL,
          .FI, .SE a TC na konci. Do schranek s .DE na konci tak dojde e-mail v
          nemcine, pro .PL v polstine.
          Pokud nevyhovuje ani jeden pripad (tj. treba i .CZ), je predmet (Re:
          document) i telo (Please read
          the document.) e-mailu v anglictine. Teï uz jen cekat na variantu,
          ktera bude psat v cestine a
          mame tu dalsi epidemii :-)
          Jaro
          P.s.: Nevi nekdo jak udelat z textu s interpunkci elegantne text bez
          interpunkce ? Dik Sarce za upozorneni a vsem za radu. Jaro

          wrote:
          > Nebo napis, jak vypadal
          > sarka

        • Terminus Technicus
          Message 4 of 6 , May 3, 2004
            Muzu Vas uklidnit, ze lokalizatori/autori viru jsou docela aktivni - ja
            dostavam viru pomerne hodne, mame dost proflaklych adres, vsechny je basti
            Symantec, ale ceskejch kecu je tam docela dost, uz dlouho, odhaduju to na
            tak 20-30%... Nektere z nich ale nemusi byt lokalizovane, proste si berou
            nejake hlasky napriklad z nazvu souboru, atd...

            ...ale jinak vul, ktery tyhle veci otevira, zustane volem i kdyz to otevre
            ve svem vlastnim jazyce, no excuses :)