"kratka plocha" -jednodussi priklad

  • spektrum2002
    Message 1 of 16 , May 3, 2004
      "Muj dececek mel pole a muj prastrejda mel taky pole, ale to
      dedeckovo pole bylo kratsi". (pole = plocha)
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Helga Humlova"

      <jirka.bolech@s...>

      > okolnosti
      > ale to se
      > Podle
      > strane/kratsich
      > mysleno

      > Czechlist Translator Database:
      > http://www.bohemica.com/czechtranslators
      >

      > Yahoo! Groups Sponsor

      <http://rd.yahoo.com/SIG=129ut3rdo/M=295196.4901138.6050264.3001176/D=
      groups
      > /S=1705043588:HM/EXP=1083670502/A=1874383/R=2/id=noscript/SIG=118tuu
      ldn/*htt
      > p:/companion.yahoo.com/?.cpdl=srch>

      <http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/ya/yahoo_companion/302_v1_pdt_lre
      c_01.g
      > if>
      >

      > <http://us.adserver.yahoo.com/l?
      M=295196.4901138.6050264.3001176/D=groups/S=
      > :HM/A=1874383/rand=727707640>
      >

      > _____

      > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms
      of
      > <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

    • Helga Humlova
      Message 2 of 16 , May 3, 2004
        Ja nevim, ja se z te cestiny jeste zblaznim!

        I v NJ pole (jako kus zeme) muze byt kratsi nez jiny pole, kdyz se bavime o
        delku pole (v tom pripade ale nemluvime o jeho plochu), ale plocha je
        (alespon v NJ) vyraz matematicky pro dvourozmernou vec a tu veci nemohu
        definovat jako kratkou ci dlouhou (alespon v NJ), pokud neuvedu i druhy
        rozmer, ne?

        Nechme to. Asi si zase jednou stojim na vedenim!

        Dekuji a zdravim

        H.

        <prekladatelka@c...> wrote:
> [...]
        >

        > To co klient chce vyjadrit je, ze "delka plochy neni moc dlouha". A
        > vyjadri prave tim "kratka plocha" a to je to co se mi nelibi.

      • Terminus Technicus
        Message 3 of 16 , May 3, 2004
          > Nechme to. Asi si zase jednou stojim na vedenim!

          Nestojis, ale myslim, ze nad tim nemusis zas tak dumat...kdybych tu vetu
          cetl ja, vubec si toho nevsimnu, kdybych ji prekladal, pujdu po smyslu a
          samozrejme neprelozim doslova "kratsi plocha"... ciste jazykove je to asi
          spatne (nasi pratele z FF by o tom jiste par dni podiskutovali), ale v te
          vete to dava docela smysl... a videl jsem tisickrat horsi vyplody
          techniku...

          Myslim, ze jelikoz je cestina (nekdy) tak konkretni, dostavame se pri popisu
          slozitych veci - navody, instrukce dost do problemu... naproti tomu treba
          anglicky navod je tak obecny, ze se bez obrazku kolikrat ani neda
          pochopit... ale to odbiham..

        • ing.Sárka Rubková
          Message 4 of 16 , May 3, 2004
            Tak jsem to chapala i ja, ale nebyla jsem schopna to tak pekne vyjadrit.

            wrote:
> [...]
            strane/kratsich
            > stranach..." pokud to ma davat tento smysl. Take tim mohlo byt

            Yahoo! Groups Links
          • ing.Šárka Rubková
            Message 5 of 16 , May 3, 2004
              Jaro,
              jen pro priste - pis bez diakritiky pro lidi, kteri diakritiku pres mail
              neprectou. Jinak si myslim, že mas v podstate pravdu ay na to, ze se zcela
              jiste jedna o najaky tvrdši material, ktery se neda natrhat, ale ma na
              spodni strane zarezy, aby se dala lamat. Muze se jednat o paskovy obklad z
              umele hmoty nebo dokonce i o keramickou mozaiku nebo dlazdice paskove.

              Message 6 of 16 , May 3, 2004
                Helgo muzes, protoye ji porovnavas s tim paskem, ktery je taky plocha. A
                jedna ta plocha je delsi...