Re: Cesky jazyk TEZKY Jazyk! "kratka plocha" ???

  • spektrum2002
    Message 1 of 16 , May 3, 2004
      1. Neni to "kratsi plocha" nybrz "plocha kratsi nez neco".
      2. Zavedu Te na fotbalove hriste a reknu, abys prebehla od jedne
      branky ke druhe. Ty reknes: "To neubehnu, to hriste je pro mne prilis
      dlouhe" (= vzdalenost mezi protilehlymi hranami je prilis velika).
      Nebudes vedet, ze "hriste" se rekne "hriste", ale vis, ze je to
      nejaka plocha. Takze "ta plocha je mi prilis dlouha na to, abych ji
      prebehla".
      Mne to tedy nevadi.
      Zdravi Petr A.
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Helga Humlova"

      <jirka.bolech@s...>

      > okolnosti
      > ale to se
      > Podle
      > strane/kratsich
      > mysleno

      > Czechlist Translator Database:
      > http://www.bohemica.com/czechtranslators
      >

      > Yahoo! Groups Sponsor

      <http://rd.yahoo.com/SIG=129ut3rdo/M=295196.4901138.6050264.3001176/D=
      groups
      > /S=1705043588:HM/EXP=1083670502/A=1874383/R=2/id=noscript/SIG=118tuu
      ldn/*htt
      > p:/companion.yahoo.com/?.cpdl=srch>

      <http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/ya/yahoo_companion/302_v1_pdt_lre
      c_01.g
      > if>
      >

      > <http://us.adserver.yahoo.com/l?
      M=295196.4901138.6050264.3001176/D=groups/S=
      > :HM/A=1874383/rand=727707640>
      >

      > _____

      > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms
      of
      > <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

    • spektrum2002
      Message 2 of 16 , May 3, 2004
        "Muj dececek mel pole a muj prastrejda mel taky pole, ale to
        dedeckovo pole bylo kratsi". (pole = plocha)
        <prekladatelka@c...> wrote:
> [...]
        >

        > To co klient chce vyjadrit je, ze "delka plochy neni moc dlouha". A
        > vyjadri prave tim "kratka plocha" a to je to co se mi nelibi.

      • Helga Humlova
        Message 3 of 16 , May 3, 2004
          Ja nevim, ja se z te cestiny jeste zblaznim!

          I v NJ pole (jako kus zeme) muze byt kratsi nez jiny pole, kdyz se bavime o
          delku pole (v tom pripade ale nemluvime o jeho plochu), ale plocha je
          (alespon v NJ) vyraz matematicky pro dvourozmernou vec a tu veci nemohu
          definovat jako kratkou ci dlouhou (alespon v NJ), pokud neuvedu i druhy
          rozmer, ne?

          Nechme to. Asi si zase jednou stojim na vedenim!

          Dekuji a zdravim

          H.

          <prekladatelka@c...> wrote:
> [...]
          >

          > To co klient chce vyjadrit je, ze "delka plochy neni moc dlouha". A
          > vyjadri prave tim "kratka plocha" a to je to co se mi nelibi.

        • Terminus Technicus
          Message 4 of 16 , May 3, 2004
            > Nechme to. Asi si zase jednou stojim na vedenim!

            Nestojis, ale myslim, ze nad tim nemusis zas tak dumat...kdybych tu vetu
            cetl ja, vubec si toho nevsimnu, kdybych ji prekladal, pujdu po smyslu a
            samozrejme neprelozim doslova "kratsi plocha"... ciste jazykove je to asi
            spatne (nasi pratele z FF by o tom jiste par dni podiskutovali), ale v te
            vete to dava docela smysl... a videl jsem tisickrat horsi vyplody
            techniku...

            Myslim, ze jelikoz je cestina (nekdy) tak konkretni, dostavame se pri popisu
            slozitych veci - navody, instrukce dost do problemu... naproti tomu treba
            anglicky navod je tak obecny, ze se bez obrazku kolikrat ani neda
            pochopit... ale to odbiham..

          • ing.Sárka Rubková
            Message 5 of 16 , May 3, 2004
              Tak jsem to chapala i ja, ale nebyla jsem schopna to tak pekne vyjadrit.

              wrote:
> [...]
              strane/kratsich
              > stranach..." pokud to ma davat tento smysl. Take tim mohlo byt

              Yahoo! Groups Links
            • ing.Šárka Rubková
              Message 6 of 16 , May 3, 2004
                Jaro,
                jen pro priste - pis bez diakritiky pro lidi, kteri diakritiku pres mail
                neprectou. Jinak si myslim, že mas v podstate pravdu ay na to, ze se zcela
                jiste jedna o najaky tvrdši material, ktery se neda natrhat, ale ma na
                spodni strane zarezy, aby se dala lamat. Muze se jednat o paskovy obklad z
                umele hmoty nebo dokonce i o keramickou mozaiku nebo dlazdice paskove.

                Message 7 of 16 , May 3, 2004
                  Helgo muzes, protoye ji porovnavas s tim paskem, ktery je taky plocha. A
                  jedna ta plocha je delsi...